2008-03-22, 13:40
Medlem
SinCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chuckey
Söp till rätt rejält igår och drack väll sista bärsen för 12h sen ungefär. Är det lugnt o ta lite GBL nu? Hjälper GBL mot bakfyllan? Är jävligt bakfull och vill inte bli i sämre tillstånd än jag är i nu.
mvh!

Gobbe är ett mirakelmedel som botar det mesta från bakfyllor till opiat-AT. Det är kanske möjligt att du spyr beroende på hur bakis du är och så samt hur van du är med gobbe? Min erfarenhet är att det mesta botas, sen skall man dock försöka hålla det till en "sista utvägen"-drog eftersom biverkningarna är horribla vid för frekvent användande...
Citera
2008-03-22, 14:31
Medlem
hilltops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinCity
Gobbe är ett mirakelmedel som botar det mesta från bakfyllor till opiat-AT. Det är kanske möjligt att du spyr beroende på hur bakis du är och så samt hur van du är med gobbe? Min erfarenhet är att det mesta botas, sen skall man dock försöka hålla det till en "sista utvägen"-drog eftersom biverkningarna är horribla vid för frekvent användande...

Jag har druckit gbl under en period och måste erkänna att det är förbannat trevligt

Men du skrev att biverkningarna är horribla, Kan du ge expempel på vad som kan ske/sker?
Min erfarenhet är som sagt inte stor på denna drog och har bara upplevt goda erfarenheter på gbl.

Det endå negativa jag kan komma på som skett mig är väl att jag slocknat några gånger efter för mycket men det sker väl alla.
Citera
2008-03-22, 16:43
Medlem
SinCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hilltop
Jag har druckit gbl under en period och måste erkänna att det är förbannat trevligt

Men du skrev att biverkningarna är horribla, Kan du ge expempel på vad som kan ske/sker?
Min erfarenhet är som sagt inte stor på denna drog och har bara upplevt goda erfarenheter på gbl.

Det endå negativa jag kan komma på som skett mig är väl att jag slocknat några gånger efter för mycket men det sker väl alla.

Jag tyckte gobbe var en mkt trevligare substans för ca 8 år sedan när det var lagligt och gobben inte verkade så hård(koncentrerad) som t ex GBL är nu, det kan ju vara en grej, jag fick heller aldrig någon AT att tala om på den tiden, man var lite kraxig i 2-3 dagar sen var det över. På den tiden, med riktig gobbe så upplevde jag eufori, ångestlinding, ökad social begåvning etc. även om man dabbade sig ibland så klart...Med dagens GBL somnar jag bara i stort sett, vaknar och tar en till ml eller två, somnar om igen och så håller det på ibland nån dag innan man tröttnar helt...

Vid för frekvent användande av GBL så uppstår problem, om inte på stört i form av frätskador, akuta intoxinationer mm, så när man skall kliva av en tids användning. Man kan då lätt drabbas av psykoser eller delirium kanske det skall benämnas, avtändningen går inte att mildra utan hästdoser med benso(vilket de sällan vågar ge någon intoxinerad), ofta slutar det på psyket till slut. Det finns en till tråd där många beskriver liknande symtom och reaktioner. Sen finns det en tråd till om en kille som gått på GBL non-stop i 8 månader samt 3-4mg Xanor/dag och hans våndor är inte så roliga att läsa om...Slutade på psyk för honom med tror jag...

Ja, det var bara några av bieffekterna om man kör lite för ofta eller för länge...Sen tror inte jag trots vad som påstås att det är så ofarligt att dricka så starka subtanser heller i längden. Dock så tror jag att om man använder GHB/GBL med måtta och stark disciplin så kan man nog få ut lite av det hela, även om man kan däcka lite okontrollerat överallt liksom på bussen, tunnelbanan, affärsmöte, middagsdejt osv. vilket sällan medför något gott utan oftast en massa bortförklaringar och ett generat uppförande...

Sen vidmakthåller jag att gobbe är en universiallösning på många tillstånd som bakfylla, AT av olika slag, sjukdomar, deppighet mm. Bör dock hanteras extremt varsamt i alla lägen.
Citera
2008-03-22, 20:44
Medlem
gbl fortfarande lagligt?

och isåfall kan man typ köpa det över nätet?
Citera
2008-03-23, 07:40
Medlem
SinCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrissepisse
och isåfall kan man typ köpa det över nätet?

Klassad som hälsofarlig vara(eller om det var hälsovådlig vara kanske) och du blir inte dömd för något narkotikabrott för innehav mm dock kan GBL:en beslagtas och förverkas, garanterat skeende om det fastnar i tullen...
Citera
2008-03-25, 12:58
Medlem
RandomKnarkares avatar
Hur länge sitter GBL i?

Tog 2ml ren GBL vid 2-3tiden inatt, hur länge bör jag vänta innan jag kör tyngre opioider?

Har hört att det INTE ska vara bra att blanda pga mycket större risk för andningsdepp.
Citera
2008-03-26, 22:30
Medlem
Gobben går ur väldigt fort så igentligen efter 4h ska det inte vara några problem över huvudtaget men kör på 6 då så är du på den säkra sidan.
Citera
2008-03-26, 22:40
Medlem
a 6h ska vara säkert
Citera
2008-03-27, 00:48
Medlem
listlesss avatar
Ca. 4 h, som sagt.

Sub å gbl e annars en väldigt trevlig blanding, dock ganska farligt vad jag har förstått..
Citera
2008-03-27, 07:00
Medlem
Nemesis1s avatar
GBL sitter verkligen inte i någon längre tid, men var väldigt, väldigt försiktiga om ni blandar GBL/GHB med opioider! Jag är ganska så säker på att det är ännu lättare att råka ut för andningsdepression då man blandar med GBL än då man blandar med alkohol eller benso...
Citera
2008-03-27, 08:33
Medlem
jag fattar inte hur folk får tag på gbl... har kollat över hela nätet och man måste ha ett företag för att beställa.
kan inte nån pm:a mig en sida där man kan köpa?
Citera
2008-03-27, 08:40
Medlem
cocksuckers avatar
Har du missat google? Det finns ju att köpa lite varstans, första träffen på GBL var ett ställe där man kan köpa väldigt exklusivt fälgrengöringsmedel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in