Citat:
Ursprungligen postat av hilltop
Jag har druckit gbl under en period och måste erkänna att det är förbannat trevligt
Men du skrev att biverkningarna är horribla, Kan du ge expempel på vad som kan ske/sker?
Min erfarenhet är som sagt inte stor på denna drog och har bara upplevt goda erfarenheter på gbl.
Det endå negativa jag kan komma på som skett mig är väl att jag slocknat några gånger efter för mycket men det sker väl alla.
Jag tyckte gobbe var en mkt trevligare substans för ca 8 år sedan när det var lagligt och gobben inte verkade så hård(koncentrerad) som t ex GBL är nu, det kan ju vara en grej, jag fick heller aldrig någon AT att tala om på den tiden, man var lite kraxig i 2-3 dagar sen var det över. På den tiden, med riktig gobbe så upplevde jag eufori, ångestlinding, ökad social begåvning etc. även om man dabbade sig ibland så klart...Med dagens GBL somnar jag bara i stort sett, vaknar och tar en till ml eller två, somnar om igen och så håller det på ibland nån dag innan man tröttnar helt...
Vid för frekvent användande av GBL så uppstår problem, om inte på stört i form av frätskador, akuta intoxinationer mm, så när man skall kliva av en tids användning. Man kan då lätt drabbas av psykoser eller delirium kanske det skall benämnas, avtändningen går inte att mildra utan hästdoser med benso(vilket de sällan vågar ge någon intoxinerad), ofta slutar det på psyket till slut. Det finns en till tråd där många beskriver liknande symtom och reaktioner. Sen finns det en tråd till om en kille som gått på GBL non-stop i 8 månader samt 3-4mg Xanor/dag och hans våndor är inte så roliga att läsa om...Slutade på psyk för honom med tror jag...
Ja, det var bara några av bieffekterna om man kör lite för ofta eller för länge...Sen tror inte jag trots vad som påstås att det är så ofarligt att dricka så starka subtanser heller i längden. Dock så tror jag att om man använder GHB/GBL med måtta och stark disciplin så kan man nog få ut lite av det hela, även om man kan däcka lite okontrollerat överallt liksom på bussen, tunnelbanan, affärsmöte, middagsdejt osv. vilket sällan medför något gott utan oftast en massa bortförklaringar och ett generat uppförande...
Sen vidmakthåller jag att gobbe är en universiallösning på många tillstånd som bakfylla, AT av olika slag, sjukdomar, deppighet mm. Bör dock hanteras extremt varsamt i alla lägen.