Citat:
Ursprungligen postat av Mick.3
Eh? Nu tror jag du förväxlar mig med någon annan.
Citat:
Eh? Har du redan glömt att vi gemensamt räknat på hur liten en reproduktiv fördel behöver vara för att dominera på kort tid? Jag kan inte minnas att det någonstans i dessa beräkningar hänvisades till några framtida egenskaper, tvärtom var det den momentana reproduktionsförmågan vi räknade på.
Menar du att detta skulle vara en nyhet på nåt sätt eller. Eller något som jag inte hade någon aning om tidigare.
Det är ju självklart att envariant med en liten fördel som ger mycket litet mer avkomma än andra varianter tar lite längre tid att spridas i en viss population än en lite större fördel som ger mycket mer avkomma än andra varianter som sprids ganska snabbt i en population. Allt beroende på vilket selektionstryck som råder.
Vad är det av detta som skulle förändra något av det som vi argumenterar kring?
Tänker du också att denna laboratoriemiljö på nåt sätt skulle motsvara verkligheten i naturen?
Och att selektionen alltid sker utifrån samma kriterier varje gång?
Förresten så hade jag en fundering kring E.Coli.
Om ursprungsformen av E.Coli hamnar i en anaerob miljö så slås produktionen av CITT igång.
Slås produktionen omedelbart av när bakterien hamnar i aerobmiljö igen?
Och hur länge kan man mäta effekterna av att E.Coli har CITT kvar i sin cellvägg och alltså kan fortsätta att transportera in citrat?
Eller monteras de CITT som finns bort från cellväggen som tidigare producerats och monterats där under anaerobiska miljön?
Citat:
Så varför talar du då om dess "skapande förmåga"?
Jag försöker ju på alla sätt att argumentera emot denna felaktiga uppfattningen att det naturliga urvalet skulle kunna skapa något eller driva utvecklingen i någon speciell önskad riktning.
Det är flera av er andra som svajar fram och tillbaka mellan att det naturliga urvalet skulle kunna påverka vilka förändringar som uppkommer d v s orsaka vilken information som uppkommer. Men sedan säger ni att urvalet inte kan påverka vilken information som uppkommer. Och så påstår ni igen att det naturliga urvalet ändå indirekt påverkar att informationen uppkommer och att förändringen sker i en viss riktning.
Hur ska ni egentligen ha det?
Citat:
Det är ett faktum att flygförmåga finns i en mängd olika djurgrupper. Jag menar att det dessutom är bortom allt rimligt tvivel att dessa förmågor utvecklats, men även om du inte håller med om det så borde du kunna medge att OM flygförmåga har utvecklats genom evolution SÅ har det uppenbarligen skett oberoende i en mängd olika djurgrupper.
Ja, det var ju det som jag skrev att man gissade och ville tro att det har skett så.
stebe2