[quote=khomahe]Ja, jag har väldigt svårt att tro på denna teori. Har dock aldrig tidigare tänkt mycket över saken, men på senare tid har jag.
Kom i kontakt med lite fakta som jag ej vet om den är tillförlitlig och min slutsats är:
Citat:
Ursprungligen postat av khomahe
1. Evolutionen har ingen förklaring på livets uppkomst. Ej bevisad utan endast en teori, filosofi. Ej sanning.
Därför att evolutionsteorin inte handlar om livets uppkomst, endast hur det utvecklats efter det började.
Citat:
2. Det fossila vittnesbördet, stegen, avsaknaden av en tydlig utveckling från lägre till högre stående arter och genom avsaknaden av tydliga mellanformer.
Jo då, det finns fossil så det räcker.
Citat:
3. Evolutionen kräver en fortsatt biologisk utvecklings från lägre till högre arten. Vart är den?
Citat:
4. Mackro-evolution har aldrig kunnat observerats vare sig i verklighet eller i experiment.
Mackro-evolution är bara ett namn för mikro-evolution under en väldigt lång tid, därför går den inte att observera "live". Däremot har vi fossil och DNA som bevisar den.
Citat:
5. Evolutionsteorin misslyckas med att förklara människans historia. Alla förslag till mellanformer mellan apan och människan är obevisade, obefintliga. Lucy och liknande fynd har alla blivit synade som bluff.
Har du varit på ett museum någon gång? Det finns oändligt med bevis för det. Hur förklarar du detta:
http://www.theistic-evolution.com/hominids2_big.jpg
Citat:
Evolutionsteorin är inte bevisad helt och hållet och blir därför ara en teori? Och en teori behöver nödvändigtvis inte vara en sanning? Gravitationslagen är ju till exempel en lag medan evolutionsteorin bara är en teori? Evolutionslagen kanske, om den var en allmän sanning?
Det här kan vara vinklad fakta, men jag är alldeles för dåligt insatt för att veta. Vill i vilket fall som helst se riktiga argument som kan ändra min syn!
Om di säger att du är alldeles för dåligt insatt, hur kan du då säga att Evolutionsteorin inte är bevisad. Den är den mest bevisade teorin som finns, du tror väl på gravitationsteorin? Evolutionsteorin har betydligt fler bevis än den.
Läs igenom denna text och svara på dessa 10 frågor, det kommer lära dig mycket.
https://www.flashback.org/sp31791994