Citat:
Ursprungligen postat av stebe2
Av alla oändligt många kvävebaskombinationer som är möjliga så är det bara en osannolikt liten del som kodar för en livskraftig organism som kan reproducera sig.
Då måste du tydligt definiera vad du menar med "osannolikt liten del". Hur många olika kombinationer av dessa kvävebaser som kodar för livskraftiga organismer kan vi se bara idag? Osannolikt många, skulle jag svara, för att använda dina uttryck. Och i stort sett alla dessa, kan reproducera.
Citat:
Det är så många variabler som måste råka sammanfalla att det hela blir totalt osannolikt.
Argument from ignorance?
Citat:
I verkligheten är det inte möjligt att tänka sig att varje steg i utvecklingen skett med en kvävebas i taget eller ens ett protein i taget. Det krävs att massor med information som reglerar och kodar för en mängd olika delar, system, proteiner och funktioner förändras eller uppkommer parallellt innan någon betydelsefull förändring kan ske som resulterar i mer avkomma.
Detta borde vara möjligt att förstå och ta in.
Ja, detta brukar gå under vad som kallas "genetisk drift".
Citat:
Att bara visa att massor av mutationer kan ske borde ge den mycket vetenskapliga slutsatsen att detta bara resulterar i massor med skit.
Du får gärna argumentera för denna slutsatsen. Jag försår verkligen inte hur du når den med det du fått serverat här på forumet. Det låter lite som att detta är något du skriver medan du håller för öronen för att inte vilja höra vad som sägs, eller blundar för at du inte vill läsa vad som skrivs. Din ovilja att ta till dig evolutionsteorin är ohyggligt påtaglig.
Citat:
Hur man på något sett kan blunda för verkligheten och komma fram till någon annan slutsats än denna är en gåta för mig.
stebe2
Jag försåt uppriktigt och ärligt inte hur du kan skriva detta. Särsklit inte när du inte har några relevanta invändningar. Jag tror detta talar i sig, hur långt vi är förmögna att komma med dig i dessa frågor. Fortsätt att blunda för verkligheten och skriv "mutationer ger bara skit". Antingen är du dum, eller väldigt biased. Enbart två alternativ här.