Citat:
Ursprungligen postat av korsspindeln
Jag tycker att Stebe gjorde en bra liknelse med olika cycklar, hur mutationer inte kan styras av det naturliga urvalet. Jag spinner vidare med att en cyckel utan bromsar, så kör kanske cycklisten ihjäl sig, men tillverkningen kan inte få någon information att cyckeln måste ha bromsar, för det naturliga urvalet kan inte informera.
Spelar ingen roll så länge som man testar tillräckligt många varianter. Enskilda regndroppar faller helt slumpmässigt, men ändå blir du inte särskilt förvånad över att bli blöt när du är ute i regnvädret, eller hur? Ändå är det ju ganska låg sannolikhet att varje droppe som faktiskt träffar dig ska göra det.
Citat:
Och ögat är inget bra exempel på hur det naturliga urvalet har bestämt hur ögonen ska se ut och fungera. Även dom enklaste ögon är väldigt komplexa, och trillobiternas ögon var helt färdigutvecklade redan för över 500 miljoner år sedan enligt evolutionens tidsräkning.
http://creation.com/did-eyes-evolve-by-darwinian-mechanisms
De enklaste ögonen är enskilda celler som bara kan registrera ljus och mörker, inte riktigt min uppfattning om väldigt komplext, men du får givetvis ha en annan åsikt. Intressant är att ögon utvecklats på flera olika sätt oberoende av varandra, men funktionaliteten har ändå gradvis förbättrats.
Att du skriver att trilobiternas ögon var färdigutvecklade avslöjar att du inte begripit någonting alls, ingenting är någonsin färdigutvecklat. Allt är en mellanform av en ständig förändring, det är liksom det som är evolution. Men jag är inte förvånad att inte ens det gått in, trots alla gånger du blivit slagen på fingrarna här i tråden...