2012-10-05, 23:22
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Lyssna då på denna intervjun:
http://www.youtube.com/watch?v=Yx7oVGdv-SI

Tack för att du slösat drygt 8 minuter av mitt liv på ett stort JAHA?

Givetvis driver de med Dawkins, precis som de driver med alla andra de kan. De säger dessutom inte att han har fel utan bara att han är arrogant och "bitchy".

Och som jag nämnt tidigare, deras framtid där de visar upp ett beteende som aldrig uppvisats hos ateister skulle svida på vilket sätt då menar du? Det är en satirserie, de HITTAR PÅ saker för att det ska vara roligt. Det där är precis vad jag skulle förväntat mig av Stone och Parker.

Men, peckahuve har väl nu lyckats slå något slags nytt argumentsrekord eller?
2012-10-05, 23:28
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Usch, detta blev lite pinsamt...jag insåg att vi diskuterar på helt olika nivåer, Pad, Rust-lee och jag. Om man inte inser att dom driver med Dawkins i South Park, då vet jag inte riktigt vad jag ska skriva...jag ska försöka hålla mig till andra trådar...

Lite glidning på målet där eller? Var det Dawkins eller ateister du skrev innan? För du fattar väl att det inte är samma sak?
2012-10-05, 23:34
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Då skulle du nog inte säga att det är ateister de ger en känga till.

Eller, gör ett tankeexperiment, det beteende som de där framtidsmänniskorna uppvisar, var kan man se det på riktigt? Är det bland ateister eller bland religiösa?

När var den senaste gången du hörde talas om ateister som krigade mot varandra eller utförde terrordåd för att visa vem som inte trodde på gud mest? Nej just det... ateister GÖR ju inte så, och tyvärr verkar du inte fatta passningen de gjorde i Southpark. Tragiskt, men inte så förvånande kanske.

Kan vi nu återgå till ämnet? Jag vill minnas att ni fått en skocka frågor ni inte verkar vara så sugna på att svara på...
Så fort det börjar hetta till lite så kommer terroristkortet. Vad i h* har andlighet med alkaijda att göra. Är du dum i huvudet på riktigt?
2012-10-05, 23:40
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Så fort det börjar hetta till lite så kommer terroristkortet. Vad i h* har andlighet med alkaijda att göra. Är du dum i huvudet på riktigt?
Kontra med nazism och kommunism-kortet!!!
Senast redigerad av baylife 2012-10-05 kl. 23:43.
2012-10-05, 23:45
Medlem
526s avatar
Jag är helt emot "US kristendomen"
De är vidrigt hur de lurar i barn saker. Ett onskefullt maktspel där de syniskt utnyttjar sina egna barns tillit och kärlek till sina föräldrar och allmänna rädsla för att skapa en psykologiskt boja genom hjärntvätt.

Jag antar att när Mayflower la till så var det inte många stora tänkare som klev i land

Problemet är ju att de där har förstört begreppet Gud. De har kidnappat det och trasat sönder allt det egentligen handlar om. De kommer att på sikt göra mer illa än den "satan" de tror på. De är de som är satan. Enligt historien ska han ju lura alla att han inte finns.
Senast redigerad av 526 2012-10-05 kl. 23:50.
2012-10-05, 23:59
Medlem
stebe2s avatar
Citat:
Inlägg #417 i den här tråden är ett lysande exempel på flyttade målstolpar från din sida.

Det påstods att en ny förmåga hade uppkommit vilket inte var sant.

Hur menar du att jag flyttar målstolparna när jag förklarar vad som egentligen hände?

Jag satte ju bara stolparna där de hörde hemma.

Av de första artiklarna jag läste om detta så framgick det inte tydligt att E.Coli redan tidigare hade förmågan att käka citrat. Jag blev då lurad och trodde då att detta var ett bra exempel på en ny uppkommen förmåga.

Sedan fick jag läsa en artikel som tydligare beskrev vad som hänt. Där blev det tydligt att proteinet CITT som transporterar in citrat hade bakterien alltid haft och bakterien hade tidigare kunnat aktiverat proteinet vid syrebrist. Mutationen gjorde att bakterien kunde aktivera proteinet även när det inte är syrebrist.

stebe2
2012-10-06, 00:06
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526

Men jösses...

Jag är ledsen att det här drar ut i OT-träsket, men jag känner faktiskt att det här måste bemötas.

Nej, terrorism har inget med andlighet att göra, varför tror du att jag menar det? FYI så diskuterar vi just här ett avsnitt av Southpark och vad som hände där. Peckhuve tyckte det var en fet känga att framställa ateister på det sätt som vi faktiskt bara observerat religiösa dogmatiker bete sig. Jag hävdar att det borde svida mer på religiösa än på ateister.

Och logikvurpan som ligger till grund är att de dessutom missuppfattat Dawkins. Dawkins har väl aldrig påstått att vi helt skulle slippa krig och elände om inte religionen fanns, bara att vi skulle slippa alla de krig som startas i valfri gudoms namn. För där ligger kärnan, det finns gott om exempel på krig som startats av religiösa skäl, men inga som startats av ateistiska skäl. Sen har det givetvis startats krig av ateister, men det är inte alls samma sak.

Så läs en gång till vad jag skriver och fundera på vad min poäng var.
2012-10-06, 00:08
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stebe2
Det påstods att en ny förmåga hade uppkommit vilket inte var sant.

Visst var det sant, du bara utökade kraven för vad du godkände som verkshöjd. Det är precis just att flytta målstolparna.
2012-10-06, 00:08
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Tugga inte mer, bara svälj medicinen. Då smakar det mindre illa. Men det gör gott dit det kommer.

stebe2

Har du ens sett avsnittet i fråga?
och hört kommentarerna?

De ger INTE en känga till ateister.

Skaparna till South Park driver regelbundet med ID, medium och religion i allmänhet. BIG TIME!

De är "bästa polare" med Penn (& Teller) och har inget emot ateism.

Men, de själva uppskattar inte hur Dawkins framstår, dock har de inga problem med hans åsikter. Förutom vissa kommentarer.
De säger att de önskar att Penn skrev böckerna om ateism (vilket enligt mig är knepigt då han är mobbaren Nr 1).

Vad är det jag ska svälja?
2012-10-06, 00:28
Medlem
stebe2s avatar
Citat:
Visst var det sant, du bara utökade kraven för vad du godkände som verkshöjd. Det är precis just att flytta målstolparna.

Jag försökte ändå förklara.....

stebe2
2012-10-06, 01:09
Medlem
Pads avatar
Citat:
Jag försökte ändå förklara.....

stebe2

Ja, men det hjälpte inte, du flyttade aktivt målstolparna. Att skaffa förmågan att göra något i en ny miljö där man tidigare inte kunde göra det ÄR en nyförvärvad förmåga.

Om människor helt plötsligt kunde andas under vatten, skulle du då invända att det inte är en ny förmåga för vi kunde ju andas innan också?
2012-10-06, 01:15
Medlem
526s avatar
Citat:
Men jösses...

Jag är ledsen att det här drar ut i OT-träsket, men jag känner faktiskt att det här måste bemötas.

Nej, terrorism har inget med andlighet att göra, varför tror du att jag menar det? FYI så diskuterar vi just här ett avsnitt av Southpark och vad som hände där. Peckhuve tyckte det var en fet känga att framställa ateister på det sätt som vi faktiskt bara observerat religiösa dogmatiker bete sig. Jag hävdar att det borde svida mer på religiösa än på ateister.

Och logikvurpan som ligger till grund är att de dessutom missuppfattat Dawkins. Dawkins har väl aldrig påstått att vi helt skulle slippa krig och elände om inte religionen fanns, bara att vi skulle slippa alla de krig som startas i valfri gudoms namn. För där ligger kärnan, det finns gott om exempel på krig som startats av religiösa skäl, men inga som startats av ateistiska skäl. Sen har det givetvis startats krig av ateister, men det är inte alls samma sak.

Så läs en gång till vad jag skriver och fundera på vad min poäng var.
Det är konstigt med han Dawkins. Han skapade begreppet 'Meme' på 70-talet. Kallad "den kulturella genen". Det var och är en mycket intressant teori som är aktuellt i dagens mediaforskning. En intelligent man skulle jag säga. Sen fick ha smak för peningen och började kränga nyandligt kvacksalveri. Om någon påstår att religionen skulle var orsaken till krig så är man antingen naiv eller ute efter publicitet. Krig ligger i människans natur. Det finns alltid förevändningar för våld. Kolla på huliganrna. Tror ni det har med fotboll att göra?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in