2012-09-01, 13:07
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Jag behandlar er med den respekt som ni behandlar idioter, rostlee.
Jag behandlar idioter som idioter. Om dessa idioter är religiösa eller inte är för mig ointressant.
2012-09-01, 13:14
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Jag förstår inte det kryptiska i mitt senaste inlägg? Vad förstod du inte?

"Alla tror jag begriper att evolution sker hela tiden."
Vad betyder den meningen?

Och hur behandlar vi religiösa?

Du syftar på att vi är elaka och ber om källor till påståenden?
Oj, vad taskigt.
2012-09-01, 13:21
Bannlyst
Jag tror att dom flesta begriper att evolution hela tiden pågår, det är ju helt obestridbart.
Och jag tycker att folk ska få tro så länge dom inte gör någon illa i trons namn, jag förstår inte vitsen med att förlöjliga troende.
Om du vänder på situationen så behandlar jag bara vetenskapsfundamentalisterna på samma sätt som dom alltid behandlar dom troende, jag försöker förlöjliga dom men gör bara mig själv löjlig.
2012-09-01, 13:28
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Jag tror att dom flesta begriper att evolution hela tiden pågår, det är ju helt obestridbart.
Och jag tycker att folk ska få tro så länge dom inte gör någon illa i trons namn, jag förstår inte vitsen med att förlöjliga troende.
Om du vänder på situationen så behandlar jag bara vetenskapsfundamentalisterna på samma sätt som dom alltid behandlar dom troende, jag försöker förlöjliga dom men gör bara mig själv löjlig.

Du har någon form av ilska och aggression mannen! Inte nöjd med jobbet? Singel? Problem med bilen?
När har du bevittnat denna förföljelse av religiösa av vetenskapen?
Jag är på allvar intresserad! Du riktar din ilska åt helt fel håll.
Ingen har sagt att man inte få tro, tycka och tänka precis vad man vill!
Men kommer du hit till forumet och gör ett påstående får du backa upp det!! Vad är konstigt med det?

Slappna av! Vi har en trevlig ton här. Många oliktänkande har i 100tals sidor debatterat om vetenskap och religion, men din attityd funkar inte för ett samtal.

Om du vill komma ner till samma nivå som vi andra pratar på är jag mer än villig att samtala med dig.

mvh.
2012-09-01, 13:31
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Du har någon form av ilska och aggression mannen! Inte nöjd med jobbet? Singel? Problem med bilen?
När har du bevittnat denna förföljelse av religiösa av vetenskapen?
Jag är på allvar intresserad! Du riktar din ilska åt helt fel håll.
Ingen har sagt att man inte få tro, tycka och tänka precis vad man vill!
Men kommer du hit till forumet och gör ett påstående får du backa upp det!! Vad är konstigt med det?

Slappna av! Vi har en trevlig ton här. Många oliktänkande har i 100tals sidor debatterat om vetenskap och religion, men din attityd funkar inte för ett samtal.

Om du vill komma ner till samma nivå som vi andra pratar på är jag mer än villig att samtala med dig.

mvh.

+ Jag har haft fantastiska samtal med tex 526 och Stebe2. Jag håller inte med om ens 50% av deras tankar. Men det är precis det som är det sköna! Idéer och tankar studsar och bildar fantastiska saker. Jag tror jag eftersöker lite ödmjukhet från din sida bara.
2012-09-01, 13:34
Bannlyst
Jag ska vara gladare och sakligare fr o m nu! Hur menar du att information uppstår, rustlee?
2012-09-01, 13:40
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Jag ska vara gladare och sakligare fr o m nu! Hur menar du att information uppstår, rustlee?

Vad menar du med information? En ny egenskap hos en art?
2012-09-01, 13:41
Bannlyst
Och jag har en släkting som är djupt troende, så jag har sett förlöjligandet på nära håll. Jag själv gjorde allt jag kunde för att personen skulle "inse vad som är sant, vetenskapligt belagt" tills jag en dag gick för långt. Efter det har jag förändrat min attityd mot olika religioner och även min attityd mot vetenskaplig metod.
2012-09-01, 13:47
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Och jag har en släkting som är djupt troende, så jag har sett förlöjligandet på nära håll. Jag själv gjorde allt jag kunde för att personen skulle "inse vad som är sant, vetenskapligt belagt" tills jag en dag gick för långt. Efter det har jag förändrat min attityd mot olika religioner och även min attityd mot vetenskaplig metod.

Ok, jag förstår. Jag skiter fullständigt i vad andra tror. Och det gör även Dawkins och Hitchens. Men vad som gör mig och likasinnade galna är när det plötsligt blir ok att skära i barns könsorgan för att någon gud säger att man ska göra det. Eller dödsstraffet för homosexualitet i Rwanda. Eller när bevisning och logik inte längre får plats. Det finns inte konspiration mot ID. Det finns bara avsaknad av enda st bevis för det. Vore uppfriskande om "de" kunde lägga lite tid på att lägga fram hypoteser istället för att göra pinsamma försök till att motbevisa evolutionen.

Och det där med att gå för långt när man pratar med en troende håller jag inte med om.
Självklart behöver man inte säga, "du är ju helt jäkla dum i huvudet". Men samtidigt behöver jag inte ha någon respekt för det. Varför skulle jag? Det är väl deras ensak. Tro på vad du vill, men håll tyst om det.
2012-09-01, 13:49
Bannlyst
Nu ska jag se om jag kan använda citatfunktionen...det kunde jag inte.
Med information menar jag kunskap som överförs från sändare till mottagare, t ex dessa meningar. Dom är ju inte slumpmässigt sammansatt...hmm...babbel.......utan har en innebörd som kan tydas.
2012-09-01, 14:13
Medlem
Pads avatar
Citat:
Och jag skiter blankt i din kunskapsnivå om tal, Pad. Du har haft din chans.

Ha ha, du är som en present man kan öppna gång efter gång. Inga argument, och när du blir slagen på fingrarna så bara fräser du. Det här är stor humor för alla som råkar titta på från sidolinjen.

Men om du inte fattat det ännu, det här är vetenskapsforumet, så du förväntas bemöta argument och inte gå till personangrepp. Men jag förstår att det sved att du till och med gjorde bort dig i exemplet med 0,999...=1 och inte ens hade rätt skiljetecken. Trist för din del att du inte bara kan svälja det och återgå till sakfrågan.
2012-09-01, 14:22
Medlem
Pads avatar
Citat:
Jag behandlar er med den respekt som ni behandlar religösa, rostlee.

Nej, det gör du faktiskt inte. Du beter dig som ett småbarn. Du blandar dessutom ihop sak och person, men det är ju inte så märkligt med tanke på innehållet i dina inlägg så här långt som inte direkt imponerat med sin saklighet.

Jag respekterar religiösa och säger på regelbunden basis att man får tro på precis vad man själv vill, men om man besöker ett VETENSKAPSFORUM och påstår saker så får man också vara beredd att backa upp de påståendena. Att efterfråga källor är inte bristande respekt.

Om du menar hur vi svarar korsspindeln nuförtiden så får du nog ta dig tid att läsa igenom hela tråden om evolutionskritik och notera hur korsspindeln i flera tusen inlägg inte kunnat debattera som en vuxen människa utan gång efter annan:

1. Klistrat in citat från diverse sidor och försökt få det att se ut som hens egna inlägg
2. Aldrig svarar på motargument eller medger att hen hade fel
3. Hoppar vidare till nästa ämne och bara släpper allt bakom sig
4. Efter ett tag återpostar gammalt skräp som redan bemötts

Det är liksom inte som att hen haft en dålig dag, det är satt i system, och det är uppenbart att korsspindeln bara postar eftersom hen har en agenda att försöka få evolutionsteorin att verka omdiskuterad (lite som jag börjar skönja ett liknande mönster i dina postningar). Det är gravt ohederligt och dålig debattstil.

Så, samtidigt som jag har all respekt i världen för korsspindelns rätt att tro på vadhelst hen vill så gäller inte samma sak om de inlägg som korsspindeln gör.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in