2012-09-01, 10:13
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Bla bla bla...som vanligt. Skärp dig rustlee.

Ser att du är på gång i den andra tråden också!
Där finner man lite goa citat som:

"Är det intelligent design eller verkar det bara vara så? Det är den enkla frågan och olika vetenskapliga metoder stöder bägge hypoteserna, så lngen vet."

Känns ganska meningslöst att samtala med dig. Det räcker med att titta snabbt i den andra tråden för att se att varenda gång någon ber om källkritisk är uppbackning av dina ganska absurda påståenden (se ovan) och du släpper det något töntiga "skärp dig x".
2012-09-01, 11:32
Medlem
Pads avatar
Citat:
Nu tog tråden lite fart igen, trevligt, trevligt! Mina motiv är rent egoistiska, jag tycker det är kul att provocera besserwissrar. Jag är alergisk mot fundamentalister, folk som VET saker, och jag tycker det är komiskt att folk inte inser hur religös vetenskapen är. Detta kunde lika gärna handlat om att 0.999...är EXAKT lika med 1 med den matematik vi använder i skolorna, en diskussion som gjort många snubbar helt vansinnigt arga, och som jag tycker är väldigt roande!

Tja, välkommen med lite riktiga argument när du vill istället för att bara intressera dig för de som skriver.

För övrigt kan du själv ta reda på min kunskapsnivå om huruvida 0,999...=1 i rätt tråd (och svensk standard stipulerar dessutom decimalkomma, inte decimalpunkt om jag nu ska vara petig och leka besserwisser).
Senast redigerad av Pad 2012-09-01 kl. 11:36.
2012-09-01, 12:40
Bannlyst
Ni bara babblar ju slumpmässigt, rustlee, så vad ska jag skriva då?
2012-09-01, 12:42
Bannlyst
Och jag skiter blankt i din kunskapsnivå om tal, Pad. Du har haft din chans.
2012-09-01, 12:44
Medlem
Tråkigt med era era jobbiga attityder Kan ni inte ta tjafset i privata mail?
2012-09-01, 12:48
Bannlyst
Erkänn att du tycker det är lite kul oxå, Megatron!
2012-09-01, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
JAG VILL HA HANDFASTA KONKRETA BEVIS FÖR ATT EVOLUTIONEN HAR SKETT!
Det får du här:
http://www.evolutionfaq.com/articles/five-proofs-evolution
2012-09-01, 12:58
Bannlyst
Alla tror jag begriper att evolution sker hela tiden. Frågan är väl om nånting mer än miljö styr den? Kan information uppstå ur intet?
2012-09-01, 12:58
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ni bara babblar ju slumpmässigt, rustlee, så vad ska jag skriva då?

Du bevisar vår poäng alldeles utmärkt själv här!

När någon ber dig att backa upp dina påståenden duckar du och ber folk att skärpa sig.
Finns bara ett sätt att tolka det på; du har absolut ingen aning om vad du pratar om.
Tills du hittar ett sätt där du kan samtala på en vuxen och normal nivå vore det trevligt om du inte yttrade dig alls faktiskt. Det är fantastiskt spännande att diskutera vetenskap och religion, men när någon hoppar in och skriver "skärp dig!!, du bara babblar slumpmässigt" är det inte speciellt spännande längre.

Det finns många människor på vetenskapsforumet som inte håller med varandra och många "heta" samtal har ägt rum, men jag måste säga att tonen har alltid varit hyfsad trevlig. Så ska du vara med, kan du väl åtminstone behandla andra med respekt och sluta larva dig.

1. Du är fri att tro, tänka och tycka du vill.
2. Vill du påstå att dessa tankar är de "rätta" bör du kunna backa upp detta. Med riktiga argument och sedan vara beredd på att andra kommer att be om källor och uppbackning.
3. Bete inte dig som ett barn när folk ber om detta.

Mvh.
2012-09-01, 13:03
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Alla tror jag begriper att evolution sker hela tiden. Frågan är väl om nånting mer än miljö styr den? Kan information uppstå ur intet?

Otroligt kryptiskt skrivit.
När skulle "information" uppstå ur intet? Och på vilket sätt påverkar denna fråga om man kan tro på evolutionen eller inte?
2012-09-01, 13:03
Bannlyst
Jag behandlar er med den respekt som ni behandlar religösa, rostlee.
2012-09-01, 13:04
Bannlyst
Jag förstår inte det kryptiska i mitt senaste inlägg? Vad förstod du inte?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in