Citat:
Ursprungligen postat av khomahe
Ja, jag har väldigt svårt att tro på denna teori. Har dock aldrig tidigare tänkt mycket över saken, men på senare tid har jag.
Kom i kontakt med lite fakta som jag ej vet om den är tillförlitlig och min slutsats är:
Du får ursäkta mig om jag har fel, men du börjar ditt inlägg på exakt samma sätt som många kreationister brukar göra när de lite ödmjukt vill skapa sig ett tillfälle att vräka ut lögner
Citat:
1. Evolutionen har ingen förklaring på livets uppkomst. Ej bevisad utan endast en teori, filosofi. Ej sanning.
Korrekt. Och den allmänna relativitetsteorin har inte heller någon förklaring på livets uppkomst. Dessutom kan man aldrig bevisa en teori, bara motbevisa.
Citat:
2. Det fossila vittnesbördet, stegen, avsaknaden av en tydlig utveckling från lägre till högre stående arter och genom avsaknaden av tydliga mellanformer.
Kreationistiskt skitsnack

Det finns i stort sett oräkneliga fossilfynd som vart och ett styrker evolutionsteorin. Hela tiden finner man fler. Inte
ett enda av dessa fynd motbevisar evolutionsteorin. Då skulle den nämligen vara falsifierad och måste antingen förkastas eller arbetas om. Tänk på det,
inget fynd någonsin har lyckats med det. Och den som lyckas skulle få Nobelpriset.
Citat:
3. Evolutionen kräver en fortsatt biologisk utvecklings från lägre till högre arten. Vart är den?
Det är ju i stort sett det alla fossila fynd visar. Vad är det du saknar?
Citat:
4. Mackro-evolution har aldrig kunnat observerats vare sig i verklighet eller i experiment.
Det stämmer att vi inte har kunnat observera makroevolution direkt. Det är ganska självklart med tanke på att det tar hundratusentals och miljontals år. Då vi människor bara lever knappt hundra år måste vi använda andra sätt, och turligt nog finns det mängder av sådana.
Kräver du förresten att domaren i tingsrätten ska ha varit närvarande vid mordet för att kunna döma en misstänkt till mord? Givetvis inte, det finns mycket annat som kan användas för att styrka händelserna. I fallet med evolutionen finns det säkert tusentals gånger mer material än i en vanlig mordrättegång.
Dessutom är det inga fundamentala skillnader mellan makro- och mikroevolution. Det är egentligen bara skillnad i definition.
Citat:
5. Evolutionsteorin misslyckas med att förklara människans historia. Alla förslag till mellanformer mellan apan och människan är obevisade, obefintliga. Lucy och liknande fynd har alla blivit synade som bluff.
Jaså. Tillbaka till kyrkan med dig
Citat:
Evolutionsteorin är inte bevisad helt och hållet och blir därför ara en teori? Och en teori behöver nödvändigtvis inte vara en sanning? Gravitationslagen är ju till exempel en lag medan evolutionsteorin bara är en teori? Evolutionslagen kanske, om den var en allmän sanning?
Vetenskapliga teorier kan inte bevisas som sanna. Vad jag vet är det endast inom matematiken man kan tala om något som "bevis". Gravitationslagen har jag aldrig hört användas förrän nu. På engelska heter den Theory of Gravity.
Den exakta definitionsskillnaden på lag och teori är jag inte helt hundra på, men numera pratar man uteslutande om vetenskapliga teorier, vilket är det högsta en vetenskaplig förklaringsmodell kan uppnå. Den har alltså
aldrig någonsin blivit motbevisad, av
någon.
Citat:
Det här kan vara vinklad fakta, men jag är alldeles för dåligt insatt för att veta. Vill i vilket fall som helst se riktiga argument som kan ändra min syn!
Rätt mycket vinklat ja. Som taget från Kent Hovinds personliga dagböcker