Flashback bygger pepparkakshus!
2012-11-13, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wema
Det är likadant att spela i hockeyallsvenskan. Totalt livsfarligt!
Framförallt i Leksand där spelarbussen gick sönder. Undermåliga transporter minst sagt (pengarna spenderas ju på löner osv), där en allvarlig olycka kunde ha inträffat.
Hade det skett, ja då hade spelarna fått skylla sig själva. Kanske bör någon lämna nu när de inser hur dåliga transporter föreningen har. Men tur är väl att alla är så pengakåta! Eller blir man pengakåt den dagen man byter upp sig till en bättre liga?

OnT
Ge mig NHL nu! Har nog kollat igenom SAMTLIGA NHL-relaterade klipp på Youtube nu. Jag vill se färskt material.

Nu är det så troligtvis ingen spelare i Leksand har chans på NHL/KHL i dag. Alltså så finns inget att diskutera angående er jävla buss. Men du förstår säkert inte skillnaden heller.
Citera
2012-11-13, 03:19
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Fakta är att Stefan Liv flög med ett plan som var undermåligt och om jag inte minns fel pilot som inte kunde handskas med detta flyg. efter olyckan gick flera svenska spelare ut och berättade detta i pressen. Alltså så satt man på planet och var livrädd för pengar och inget annat. Detta är deras eget val och ingen annas. Men man har valt pengar före säkerhet.

Detta!

Att du påstår att det var Stefan Livs påstådda snikenhet som indirekt förolyckade honom, det är ju fan bara vidrigt. Står du fast vid det så är DU en vidrig människa.
Citera
2012-11-13, 07:31
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klockan123
Men man är girig om man åker dit för pengarna och sedan dör i en flygolycka för då har man bara tittat på pengarna man får och inte haft flygsäkerheten i åtanke...

Skit i den där pajasen Jeremy Roenick

Citat:
Men....
Det är inte bara idrottsmän som ligger borta från sina familjer. Och dessa har inga monster löner.
Jag har inget emot att dom tjänar pengar. Men dom tar inga ekonomiska risker som tex ägarna gör. Och då kan jag inte se att man ska ha lika av kakan.

Tex hockeyspelare tjänar ju inte de löner dom tjänar bara för att dom ligger borta.
Enligt mig så finns det massvis med anledningar till att deras löner är som dom är.

* "hela" deras liv har gått åt till hockeyn för att vara där dom är idag
* Konkuransen om dom duktiga spelarna
* dom flesta som spelar i NHL och kommer från andra länder har fått lämna släkt och vänner
* skaderisken, och blir du skadad så kan din karriär ta slut i "förtid"
* fansen, klubben, sponsorer har höga krav på dig
Citera
2012-11-13, 09:10
Medlem
Citat:
Detta!

Att du påstår att det var Stefan Livs påstådda snikenhet som indirekt förolyckade honom, det är ju fan bara vidrigt. Står du fast vid det så är DU en vidrig människa.

Ok
Du som har fakta.
Förklara gärna för en pajas hur det ligger till då. Kom med fakta ist för påhopp och ditt snack om skit Leksand. För på vilket sätt har Leksand med detta att göra?

Citat:
Ursprungligen postat av whak
Skit i den där pajasen Jeremy Roenick

Tex hockeyspelare tjänar ju inte de löner dom tjänar bara för att dom ligger borta.
Enligt mig så finns det massvis med anledningar till att deras löner är som dom är.

* "hela" deras liv har gått åt till hockeyn för att vara där dom är idag
* Konkuransen om dom duktiga spelarna
* dom flesta som spelar i NHL och kommer från andra länder har fått lämna släkt och vänner
* skaderisken, och blir du skadad så kan din karriär ta slut i "förtid"
* fansen, klubben, sponsorer har höga krav på dig

Kom med fakta ist till mig.
Vad har andras liv gått till då? Dessa öststatare som är i norden och jobbar.
Så ingen konkurans i näriningslivet? Eller på vanliga yrken?
Hur många svenskar åker till Norge och Danmark och jobbar. Eller från södra Sverige till Norrland och dess gruvindustri?
Eller hur många i ABB Ericsson Volvo SAAB jobbar i andra länder?
Vad händer för den som skadar sig på en bygg arbetsplats i Sverige? Jo den får gå från hus och hem.
Och i andra yrken finns inga krav på den anställda?

Idrottsmän har precis samma möjligheter som andra i vårt svenska samhälle.
Eller snarare mer fördelar i mångt och mycket.
Citera
2012-11-13, 09:19
Medlem
JAK-42 som Stefan Liv flög med 2011 var förbjuden inom EU sedan 2009.
Man kan ju undra varför?

Är så här man ska gör i NHL också? Ge spelarna alla pengar och ägarna får använda flyg som inte håller klassen?
Citera
2012-11-13, 09:58
Medlem
Okej mod - rensa ut all den här dyngan och tjäbblet kring flygplan och girighet.

Det har varit 3 sidor off topic nu.
Citera
2012-11-13, 10:04
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hullan
Okej mod - rensa ut all den här dyngan och tjäbblet kring flygplan och girighet.

Det har varit 3 sidor off topic nu.

Håller med, den där Jeremy Roenick kan verkliga provocera folk.
Försökte hålla mig utanför, men till slut kunde jag inte låta bli.

On topic: vad är senaste nytt?
Citera
2012-11-13, 10:49
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ok
Du som har fakta.
Förklara gärna för en pajas hur det ligger till då. Kom med fakta ist för påhopp och ditt snack om skit Leksand. För på vilket sätt har Leksand med detta att göra?

Jag ska alltså behöva förklara för dig varför Stefan Liv indirekt inte var skyldig till sitt eget förolyckande?
Nej vet du vad, jag skiter i detta.
Citera
2012-11-13, 10:55
Medlem
Citat:
Jag ska alltså behöva förklara för dig varför Stefan Liv indirekt inte var skyldig till sitt eget förolyckande?
Nej vet du vad, jag skiter i detta.

Ta det i PM
Jag är nyfiken och vill givetvis lära mig nya ting.
Citera
2012-11-13, 18:43
Medlem
NirvanAs avatar
Kloka ord från professorn Recchi
http://www.tsn.ca/nhl/story/?id=409406
Citera
2012-11-13, 23:26
Medlem
Är det många spelare som blivit skadade sen lockout? Läste precis om Filppula i DR Wings.

Och flygturerna ens favoriter i KHL gör varje vecka där borta gör en ju inte mindre orolig heller...
Citera
2012-11-13, 23:43
Medlem
steffeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dsndss
Är det många spelare som blivit skadade sen lockout? Läste precis om Filppula i DR Wings.

Och flygturerna ens favoriter i KHL gör varje vecka där borta gör en ju inte mindre orolig heller...

Sens tappade Cowen nu, blir borta hela säsongen förmodligen, opereras på lördag. En top-4-back i en av ligans sämsta backuppsättningar, så det kan bli tungt om det blir sässe snart.

Inga liknande långtidsskador vad jag kan minnas men några smågrejer lite här och var definitivt. Är väl bara en tidsfråga innan någon sumpar säsongen.. det är ju ändå hockey.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in