Flashback bygger pepparkakshus!
2012-11-14, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dsndss
Är det många spelare som blivit skadade sen lockout? Läste precis om Filppula i DR Wings.

Och flygturerna ens favoriter i KHL gör varje vecka där borta gör en ju inte mindre orolig heller...

Varför gör dom dig nervös för? Har du inte läst tråden?
Citera
2012-11-14, 22:46
Medlem
Witkos avatar
Personligen hoppas jag att hela säsongen ställs in och att de giriga skitnödiga spelarna blir hatade av fansen. Jag håller med det som Recchi nämner i intervjun, spelarna är fan inte kloka. NHLPA styrs av girigbukar för girigbukar.
Citera
2012-11-15, 01:46
Medlem
melackos avatar
Det svänger ju fram och tillbaka hela tiden, men just nu känns det verkligen som att säsongen kommer bli inställd. Har gått ifrån att vara säker på att det skulle bli en säsong, till ganska säker, till att knappt ha något hopp kvar alls. Parterna har ju slutat prata med varandra igen vilken inte alls känns bra... Kan NHLPA komma med ett nytt bud inom närmsta veckan?
Citera
2012-11-15, 06:41
Medlem
DjPuttes avatar
Det ryktas om att parterna kommer kalla in en medlare i konflikten för att få ett slut på den, Men om så sker och när ja då kan det gå snabbt!
Citera
2012-11-15, 10:51
Medlem
Citat:
johan garpenlöv ‏@jgarpenlov
Efter att jag lyssnat runt lite, tror jag NHL säsongen startar upp den 15e dec. En 60 matchers grundserie och ett fullt slutspel på det.

Skrev för 23h sen. Han borde ha bra koll. Vad vet han som andra inte vet då förhandlingarna återigen verkar att ha kört fast.
Citera
2012-11-15, 10:55
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebab-Arne
Skrev för 23h sen. Han borde ha bra koll. Vad vet han som andra inte vet då förhandlingarna återigen verkar att ha kört fast.
Tror att den tysta diplomatin såder mellan NHL Vs NHLPA och dem har täta kontakter via mail - Skype - telefon och sitter i täta disskutioner så inte media får reda på vad som sker, Man behöver inte sitta öga mot öga bara för att kunna förhandla!

Sedan har nog Garpenlöv kvar kontakter i NHL efter sin tid där borta, Så nog kan man ta hans utal på TWITTER på allvar sedan får vi se hur länge det tar då innan dem säger nytt CBA klart!
Citera
2012-11-15, 12:51
Medlem
steffeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebab-Arne

Har svårt att se att Garpenlöv skulle ha bättre koll än någon annan, egentligen. Möjligen har han pratat med Douglas Murray mycket som är involverad i förhandlingarna men det mesta pekar på att det är ren bullshit från Garpenlöv precis som alla svenskar som ansett sig vara säkra på något i den här processen.
Citera
2012-11-15, 13:56
Medlem
melackos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Det ryktas om att parterna kommer kalla in en medlare i konflikten för att få ett slut på den, Men om så sker och när ja då kan det gå snabbt!
Ja, en medlare kommer lösa konflikten på ett par möten, helt klart.
Citera
2012-11-15, 14:08
Medlem
60 matcher och sen SC på det? Århundradets mest ovärdigaste SC vinnare, kan lika gärna ge det laget varsin clown-hatt istället.
Citera
2012-11-15, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dsndss
60 matcher och sen SC på det? Århundradets mest ovärdigaste SC vinnare, kan lika gärna ge det laget varsin clown-hatt istället.
Hahaha

Nämen, 1995 spelades väl 54 matcher eller något sådant, men du kanske menade detta århundrade?
Citera
2012-11-15, 14:24
Medlem
NirvanAs avatar
Kommer ni verkligen återvända till NHL när de ställer in säsongen om nån månad?

Jag har varit NHL tokig, följt det slaviskt, men jag kommer aldrig kunna titta på NHL på samma sätt igen. De har pissat mig rakt i ansiktet, dessa judar har förstört sporten jag älskade. Kommer bara kunna njuta av JVM, OS.. och i viss mån VM.... kanske ser nån enstaka nhl match men tänker fan inte betala för det.
Citera
2012-11-15, 14:48
Medlem
BleAivanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steffeG
Har svårt att se att Garpenlöv skulle ha bättre koll än någon annan, egentligen. Möjligen har han pratat med Douglas Murray mycket som är involverad i förhandlingarna men det mesta pekar på att det är ren bullshit från Garpenlöv precis som alla svenskar som ansett sig vara säkra på något i den här processen.

JG säger väl iofs inte så mycket nytt utan det är flera innan honom
som sagt att de tror att säsongen kommer att dra igång i December.

Sedan man så klart inte dra alltför stora växlar av vad som skrivs i sociala medier osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in