2012-11-29, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steffeG
Det beror nog i de flesta fall p andra orsaker n att det "bara" r 60-ish matcher+slutspel, i s fall. Det r vad jag tror.

Jag tror du kan rkna spelarna som kommer till camp utan att ha krt p is p ena tummen.

M s vara fr att jag fljer Wings, men mnga som kommer till Camp sger att det ska bli sknt att vara p is igen... Kanske har varit p isen nn vecka eller s innan, annars brukar de flesta ta ett avbrott frn all istrning i stort sett hela sommaren som jag frsttt det.

Menar du att det r vanligt att folk direkt efter ssongen slutar bara fortstter trna och vara p is hela tiden? Jag trodde det var vanligare att man inte hade p sig ett par skridskor igen p nn mnad utan pysslade med typ annan fys.
Citera
2012-11-29, 22:32
Medlem
DjPuttes avatar
NHL-NHLPA meeting with mediators over. Told no progress

Jisses...
Bara hoppas att de rykten man kan lsa sig till att 5 Dec d stora garmtet r i NY d kommer det hnda saker, minst 7-10 lag kommer hoppa av och kommer kra ver NHL och skapa ett avtal med NHLPA!
Florida
Phoenix
Columbus
Colorado
NY Islanders
Winnipeg
r ngra av dessa lag som har tydligen lessnat p att frhandligarna r i st och dem fr inte in pengar till klubben och tappar fansen!
Citera
2012-11-29, 22:32
Medlem
steffeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dsndss
M s vara fr att jag fljer Wings, men mnga som kommer till Camp sger att det ska bli sknt att vara p is igen... Kanske har varit p isen nn vecka eller s innan, annars brukar de flesta ta ett avbrott frn all istrning i stort sett hela sommaren som jag frsttt det.

Menar du att det r vanligt att folk direkt efter ssongen slutar bara fortstter trna och vara p is hela tiden? Jag trodde det var vanligare att man inte hade p sig ett par skridskor igen p nn mnad utan pysslade med typ annan fys.

Ja, trodde du menade att frsta gngen de tog p sig utrustningen igen var i september, typ. Men det sista du skrev stmmer in ganska bra p de flesta.
Citera
2012-11-29, 23:24
Medlem
Polarlights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
NHL-NHLPA meeting with mediators over. Told no progress

Jisses...
Bara hoppas att de rykten man kan lsa sig till att 5 Dec d stora garmtet r i NY d kommer det hnda saker, minst 7-10 lag kommer hoppa av och kommer kra ver NHL och skapa ett avtal med NHLPA!
Florida
Phoenix
Columbus
Colorado
NY Islanders
Winnipeg
r ngra av dessa lag som har tydligen lessnat p att frhandligarna r i st och dem fr inte in pengar till klubben och tappar fansen!

Ja det kommer ju skert gynna ligan nr klubbarna inte kan samarbeta heller. Vad ska de dr lagen gra d? Skapa en egen liga? fr i NHL lr de inte f spela efter en sdan rokad.
Citera
2012-11-30, 02:16
Medlem
melackos avatar
Knner mig lite bakom fltet nu, men vad r det som gller internt hos NHL? r det majoritetsbeslut som avgr?
Citera
2012-11-30, 06:37
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polarlight
Ja det kommer ju skert gynna ligan nr klubbarna inte kan samarbeta heller. Vad ska de dr lagen gra d? Skapa en egen liga? fr i NHL lr de inte f spela efter en sdan rokad.
Nej dessa som gr ett myteri TVINGAR NHL skriva ett nytt CBA avtal dr dem gr med p de krav som spelarna har allt fr att f igng ssongen, Kanske dans att brja lsa p lite bloggar och dyl gode herre s ska du se ljuset klarnar fr dig ocks!
Citera
2012-11-30, 20:54
Medlem
https://twitter.com/TSNBobMcKenzie/s...01338288087040

Citat:
Bob McKenzieVerifierad
@TSNBobMcKenzie

We'd either have deal in place and be playing games before Christmas or we'd know that everyone gave it their best shot and season is done.
Citera
2012-12-01, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steffeG
Tror Oilers har strre chans att sjlva spela t sig 1st overall n vad NHL har att rigga det t dem.

S sant

Citat:
Ursprungligen postat av Dsndss
https://twitter.com/TSNBobMcKenzie/s...01338288087040

Blir nog ingen ssong tror jag. Har svrt att tnka mig att facket ger efter, och det r det enda som kan skapa en ssong, att de ger sig.
Citera
2012-12-01, 11:24
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Visf
S sant

Blir nog ingen ssong tror jag. Har svrt att tnka mig att facket ger efter, och det r det enda som kan skapa en ssong, att de ger sig.
Spelarna kommer upplsa NHLPA ska ni se och g i domstol fr att f till ett avtal, NBAPA gjorde s 8 dagar senare avtal klart och game on!
Citera
2012-12-01, 12:39
Medlem
Bjurman sger p sin blogg dr han rabblar upp vad garna kan tnkas vilja att hemsidorn fr lagen inte administreras utan av ligan. Varfr r det s?

Blir det inget spel kommer vi f se ngra fler NHL spelare i elitserien
Citera
2012-12-01, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Spelarna kommer upplsa NHLPA ska ni se och g i domstol fr att f till ett avtal, NBAPA gjorde s 8 dagar senare avtal klart och game on!

Tror inte p det direkt. Det vill ju inte Fehr.
Citera
2012-12-02, 18:11
Medlem
Gados avatar
Mitt intresse fr detta frsvann samtidigt som ES satte sig p tvren. S skulle jag som sjlvaste TS kunna f sig en kvick update p lget? i dagslget hoppas jag bara det skjuter ver och de brjar dr borta ngon gng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in