Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
Du utgå från att information är identisk vilket den inte är. Samt att semantik HAR betydelse när man tolka historiska dokument.
Men vilken betydelse har det i diskussionen? Jag har inte yttrat mig om informationen är identisk eller inte. Jag har till och med i det förra eller förrförra inlägget tänkt på vilken roll det spelar oavsett om det är samma information som galen hade eller inte.
I detta fallet så är dokumentet påstått gudomligt, diskussionen borde således inte hamna inom semantik, det borde handla om ifall informationen är gudomlig eller inte. Jag påstår att informationen som finns i koranen angående embryologi inte är gudomlig då man flera hundra år tidigare undersökte detta område och spred information. Därför saknar informationen i koranen märkvärdighet för man hade redan undersökt detta. Att man redan har undersökt detta talar emot att det är någon gudomlig information man har i koranen. Bevisligen krävs inte en gud för att dissekera vad det nu var man dissekerade och se hur embryon såg ut i sina olika stadier av utveckling och dra en slutsats, sann eller falsk spelar inte någon roll.
Diskussionen angående semantik i detta fallet är meningslös och gagnar bara dig för då undviks kärnan av problemet. Semantiken kan inte få det jag skrivit ovan att förändras.