Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-16, 20:37
  #16933
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Postulerar nån, att gud INTE finns, har denna sin egen bevisbörda för detta.

Citat:
Ursprungligen postat av DIde
Nej.

I så fall hamnar du eventuellt i ett "argument from ignorance".
Citera
2018-11-18, 12:33
  #16934
Medlem
DIdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
I så fall hamnar du eventuellt i ett "argument from ignorance".

Nej, men troende gör det.
Citera
2018-12-11, 13:39
  #16935
Medlem
Koranen är en felöversättning av äldre texter och ideer. Case closed?
Citera
2018-12-11, 14:38
  #16936
Medlem
Erik Östs avatar
Det är väl själva DEN att man fortfarande år 2018 måste skriva det här!

Så här ligger det till.
Ca 3000 år innan de puttade ihop de abrahamitiska skrifterna(Biblia) hade de gamla sumererna GUDASAGOR som övertogs av abrahamiter ,sedan kom år nolls "che guevara" (Jesus med sitt NT)och försökte sig på en liten revolution som kallas kristendom ,sedan dök en blodtörstig pedofil upp (Muhammed) som sa att "allah ska me" och här är vi nu fullproppade av dessa felgökade MÄNNISKOR i vårt samhälle! Kort sagt. Judar ,kristna och muslimer omvartannat! bra va?

Ja , kort sagt , jag vill inte ödsla så mycket av min dyrbara tid på det här skräpet "religion" som ställt till så mycket h-e för mänskligheten!


Off topic. Jag tror inte på helvetet men religiösa gör så jag måste skriva "på bönders vis " så de förstår också!

Religion är politik utnyttjat av politiker med makt och vice versa! Känner ni den sprängande känslan i ändtarmen nu , era j-la religiösa skämt? Tack för ordet! glöm inte att be 5 gånger till ingen nytta idag
__________________
Senast redigerad av Erik Öst 2018-12-11 kl. 14:42.
Citera
2019-06-02, 20:11
  #16937
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Religion är politik utnyttjat av politiker med makt och vice versa! Känner ni den sprängande känslan i ändtarmen nu , era j-la religiösa skämt? Tack för ordet! glöm inte att be 5 gånger till ingen nytta idag

Ja, kontroll kontroll kontroll.. religioner är en sorts wireless strypkoppel med auto aktivering. Sen för att inte känna sig så j-vla hunsad och ifråntagen all värdighet så ska religionerna trycka ner varann ännu mer så att det finns till slut bara en religion, och då är det normalt att självmant trycka ner sig själv för det finns ingen annan religion som kanske är mindre förtryckta och därav så har dom det så fritt och fri vill ju alla vara, det är naturligt för allt liv..

Fatta hur många miljarder människoliv som slängts i sjön genom folk begränsar vad som får och inte får göras i livet..
Religioner lär ha skördat flest dödsoffer av allt

Att Islam kom efter kristendomen går att bevisa med ordet "basilika" i Koranen. Basilika heter inte basilika där det importerades ifrån (samtliga länder), det hette något annat. Européer åkte aldrig förbi Mellanöstern när dom handlade med Indien osv dom handlade vad det nu hette, åkte hem till Storbritannien. Sen började kryddan vad den nu heter sprida sig neråt, Frankrike Spanien och Italien, någonstans på vägen döptes den till basilika och antingen har kryddan med nya namnet basilika, spridit sig till Mellanöstern eller så har dom kommit och köpt basilika av oss, för dom har inte köpt den från Indien eller vad det nu va, för så hade araberna själva aldrig kallat den för basilika, för det ordet fanns inte. Araberna hade kallat den för det som det hette (minns inte) och så hade det namnet funnits med i Koranen, inte basilika.

Jag vet inte när denna krydda togs in till Europa, men britterna simmade inte iaf så Någon gång efter båtar tagits fram som gjorde resorna möjliga. Eftersom Koranen har med ordet basilika, så skrevs den efter åtminstone första resan gjorts av européer. Kan bara vara så..
Hur man än vrider och vänder på det så skrevs Koranen efter handelsresorna vi gjorde..
Citera
2019-06-14, 12:27
  #16938
Avstängd
KlurigtMedNamns avatar
Jag kan inte motbevisa något som saknar "bevis". Det finns inga bevis för islam.

Däremot kan Koranen innehålla logiska felsatser och påståenden som strider mot vetenskapen.
Citera
2021-02-01, 20:23
  #16939
Avstängd
1. Islam är ingen religion. Det är en politisk ideologi. Det var en ideologi från första början och omvandlades till en religiös politisk ideologi långt senare. En ideologi är aldrig religion. Precis som kommunism eller nazism inte heller är religioner, utan politiska ideologier.
Citera
2021-02-01, 21:12
  #16940
Medlem
SlussenSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConAir21845
Jag kan motbevisa islam + alla andra religioner. DET FINNS INGEN GUD.
Det där är inte ett bevis, utan ett påstående.
Sedan avgörs inte ens trovärdighet av mängden versaler i en mening.
Citera
2021-02-01, 22:04
  #16941
Medlem
Ett bra argument mot islam är att islam inte bevisats vara sant.
Citera
2021-02-01, 22:22
  #16942
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av searon
1. Islam är ingen religion. Det är en politisk ideologi. Det var en ideologi från första början och omvandlades till en religiös politisk ideologi långt senare. En ideologi är aldrig religion. Precis som kommunism eller nazism inte heller är religioner, utan politiska ideologier.

Nja, jag håller väl förvisso med dig, men gränsen är svår att dra. Kristendomen blev ju snabbt politisk och om det är gränsdragningen hävdar jag att det inte finns något som heter religion. De flesta överhuvud inom religioner ser den politiska (och egna profiten) för annars hade religioner dött ut lika snabbt som de uppfanns.
Vidare så skullle man kunna hävda att kommunismen är en slags religion - Mao och framförallt ledarna i Nordkorea ses ju som gudar - vilket är definitionen för religion.
Så när Lil Kim påstår att han inte behövde bajsa eller var bättre än Tiger woods på golf så intog han samma plats som alla andra lögnare som påstår att Jesus eller Mohammed var speciella.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback