Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
Kan du citera när han säger att han inte kände till att Galen levde innan Koranen och att han knappt kände till hans verk och när man plötslig insåg vad som hade hänt?
Det har jag inte sagt heller. Du hoppar till slutsatser jag inte gjort eller påstått..
Om du själv sett videon i fråga från konferensen så förklarar han att utvecklingsstegen i det mänskliga embryot var okänt på tiden koranen skrevs och att Muhammed därför måste ha fått informationen från gud.
Långt senare när Moore släppte sjätte editionen av sin bok "The developing human" så har han lagt till Basim Musallams text om hur Galens stadier passar med koranens stadier. Alltså har han sedemera ändrat uppfattning.
Han accepterade premisserna som presenterades honom när han blev ombedd att uttala sig om koranens vetenskaplighet och bildade en uppfattning på detta.
Han kände självklart till Aristoteles och nämnde honom faktiskt i videon, men avfärdade det som att inte ha innehållit några stadier och inte var jämförbart.
Om du läst citaten jag tidigare gett dig från andra deltagare i konferensen videorna spelades in så hade du vetat hur evenmanget sköttes av de organiserande muslimerna och vinkligen som skedde. Jag tvivlar dock på att du tagit till dig något av det.