Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Nej du bevisade ju genom dina föregående inlägg att du helt saknar koll, först hävdar du att evolutionsläran säger att vi härstammar från apor, sedan påstår du att anledningen till detta påstående var att du "hört det från en kollega", hade du haft koll så hade du kunnat viftat bort din kollegas påstående
Det är min inte uppgift att hålla reda på vad ateister tro på. Jag skrev efter att du rätta mig att teorin om
vår påstådda förfader inte intressera mig, jag tror visserligen att människan hade En gemensam ursprung (Adam & Eva) men inte att vi dela den med apor.
Citat:
Detta faller dock in i argumentet om vetenskapsförakt, precis som att IP hävdar en massa trams om sötvatten så förkastar du tydligen evolutionen. Du har bevisligen inte läst något om evolutionsläran men du hävdar att den går stick i stäv med Koranen och därför är det helt ok att förkasta vetenskapen.
Ingen vetenskapsförakt utan pseudovetenskap håller jag mig borta ifrån, tro inte på att arter kan mutera/evolovera till helt nya arter av en enkel anledning. Det har aldrig blivit dokumenterat vad jag kan minns, var iförsig ett bra tag sedan jag läste detta, men borde rimligtvis fortfarande stämma så. Sedan att jag inte bryr mig om detaljer är en annan sak.