Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-01, 17:25
  #1
Avstängd
En i min familj har råkat ut för detta fruktansvärda övergrepp i nedanstående text. Hur går jag tillväga för att sprida detta så att allmänheten får upp ögonen för detta maktmissbruk?
Behhöver er hjälp!

Mvh Sulegna



"Kidnappad av Socialtjänsten!

Igår den 30/6-2012 på eftermiddagen kidnappades min älskade lilla Sofia av Socialtjänsten i Västerås med hjälp av polishandräckning.
Dom har med stöd av LVU-lagen berövat mig min lilla älskling och placerat henne hos en familj på för mig en hemlighållen adress.

Det hela bottnar i en serie förljugna och påhittade anmälningar av deras egen personal på Socialförvaltningen.
Även Cederängens (utrednings- och behandlingshem för barn och familjer) personal har i sin egen utredning som är beställd av Soc kommit med häpnadsväckande påståenden och lögner, som sen Soc i sin tur använder sig av för att ytterligare spä på sin lögnaktiga och verklighetsfrämmande slutliga rapport och utredning, som sedan Förvaltningsrätten köper rakt av!

Ingen som helst hänsyn har visats mot varken mig, lilla Sofia eller hennes mormor utan av ren prestige har dom drivit sin vilja igenom på bekostnad av ett litet barns trygghet och säkerhet.
Soc har i sin monumentala enfald erbjudit sig att jag frivilligt ska avstå mitt barn, VILKEN NORMALT FUNTAD FÖRÄLDER GÖR DET?
Vi har blivit varnade för att sätta oss upp mot Soc och inte reta upp dom för att då gör dom saken ännu värre.

Det är skrämmande att vår lagstiftande församling kan sätta ett sånt vapen i händerna på en så fullständigt inkompetent förvaltning, som tycks drivas av personlig hämndlystnad för att någon går emot och sätter sig upp mot dom för att försvara sitt barn.
Medkänsla och hänsyn är totalt okända begrepp för dom, det är därför av yttersta vikt att detta handlande förs fram i dagsljuset så att allmänheten får kännedom om deras förkastliga och vidriga handlande.
Så därför tänker jag nu offentligöra dom ansvarigas namn, adress, personnummer och eventuella telefonnummer.
Som offentliganställda tjänstemän så får dom finna sig i att vi röker ut dom ur sin håla.


Ansvariga på Socialförvaltningen

Socialsekreterare:
Agneta Bergman
Norsgatan 1
723 49 Västerås
Personnummer: 650201-4381
Telefonnummer: Arbete: 021-392233, Mobil(nr): 073-515 22 29, 073-528 44 43, 073-542 95 25, 076-162 04 80, 076-339 20 09

Minna Vaattovaara
Grönfinksvägen 89
632 33 Eskilstuna
Personnummer: 720108-1663
Telefonnummer: Arbete: 021-392237, Mobil(nr): 073-509 25 00, 073-399 91 21

Eva Hallberg
(Personuppgifter saknas för tillfället


Ansvariga utredare på Cederängen

Annika Elmes
Holmen 16
Kolsva
Personnummer: 530503-0305¨

Kristina Ringström
Fullerövägen 9
724 60 Västerås
Personnummer: 630720-7560
Telefonnummer: 021-132566, Mobil: 073-663 10 77


Efterlysning av min lilla solstråle:
Har någon sett och känner igen mitt barn eller vet om någon familj som tagit hand om ett stulet barn, så snälla var vänlig och kontakta mig via Facebook (Hon kan ev finnas i trakterna av Kvicksund?)


Vi har även en videoinspelning av detta vidriga och traumatiska övergrepp som Socialjouren utförde.
Pga filmens längd (17min) måste redigera ner den till en kortare längd, som sedan kommer att läggas ut på Facebook och Youtube."
__________________
Senast redigerad av Sulegna 2012-07-01 kl. 17:36.
2012-07-01, 17:29
  #2
Medlem
Tvi fan Vad är det för rykten som går runt då? Skulle vilja veta andledningen till det, även då jag vet att soc är ett par hycklande judar. Men någon baksida måste det finnas?

Hoppas ni får hem ungen!
2012-07-01, 17:33
  #3
Medlem
Varför måste du redigera ner filmen för att lägga upp den? På youtube kan man lägga upp rätt stora filer. Allt material som finns lär väl få komma ut också så man får en bättre bild av det som hände.

Om soc nu tagit ditt barn utan några som helst grunder så beklagar vi.
2012-07-01, 17:37
  #4
Medlem
Henixs avatar
Typisk WT-mammas reaktion när hon blir av med barnen. Men prova med aftonbladet, de tenderar att publicera förljugna snyfthistorier.
2012-07-01, 17:41
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Buzzman
Tvi fan Vad är det för rykten som går runt då? Skulle vilja veta andledningen till det, även då jag vet att soc är ett par hycklande judar. Men någon baksida måste det finnas?

Hoppas ni får hem ungen!

Soc vart tydligen inblandade redan på BB eftersom hon inte visste att hon var gravid när hon kom upp dit och hon endast var 17 år gammal. Det är på den vägen det började och nån satkärring på socialen har gett sig fan på att förstöra för henne.
2012-07-01, 17:42
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Skitavgrafit
Varför måste du redigera ner filmen för att lägga upp den? På youtube kan man lägga upp rätt stora filer. Allt material som finns lär väl få komma ut också så man får en bättre bild av det som hände.

Om soc nu tagit ditt barn utan några som helst grunder så beklagar vi.

Jag funderar på att lägga ut den som det är men frågan är om folk orkar kolla på en sån lång snutt, den är lite kaos i början då folk försökte ställa sig för kameran trots att man har sina demokratiska rättigheter.
2012-07-01, 17:47
  #7
Medlem
Fimparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sulegna
Jag funderar på att lägga ut den som det är men frågan är om folk orkar kolla på en sån lång snutt, den är lite kaos i början då folk försökte ställa sig för kameran trots att man har sina demokratiska rättigheter.
lägg ut den... det går att spola fram i värsta fall...
2012-07-01, 17:48
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fimparen
lägg ut den... det går att spola fram i värsta fall...

OK, ska lägga ut klippet så fort jag får möjlighet. länkar här sedan så ni får se
2012-07-01, 17:49
  #9
Moderator
v50s avatar
Nu säger jag inte att du inte ska lägga ut filmen men ha i åtanke att du i så fall samtidigt hänger ut barnet samt dess anhöriga såvida du inte maskerar deras ansikten, kan vara värt att tänka på innan filmen publiceras.
2012-07-01, 18:02
  #10
Medlem
redigera filmen och ta bort ansikten på anhöriga sedan skickar du filmen & en historia bakom den till aftonbladet.

Till 99.9% kommer aftonbladet att lägga ut klippet och text.

Det borde ge soc en fin citronjävel att bita i.
2012-07-01, 18:11
  #11
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buzzman
redigera filmen och ta bort ansikten på anhöriga sedan skickar du filmen & en historia bakom den till aftonbladet.

Till 99.9% kommer aftonbladet att lägga ut klippet och text.

Det borde ge soc en fin citronjävel att bita i.

Om någon tidning eller nyhetskanal har för avsikt att publicera klippet så sköter de maskeringen av personerna i fråga, jag tänker mest på att TS får sköta det själv om han/hon ska lägga ut det på youtube.
2012-07-01, 18:29
  #12
Medlem
"Förljugna historier"

Jag tycker det är hemskt att barn tas ifrån sina föräldrar, men då utgår jag alltså utifrån att det inte är för barnens bästa. Ingen förälder har RÄTT till sitt barn. Om man inte kan tillgodose barnets behov och/eller att det finns en uppenbar risk att barnet kommer ta skada av sin nuvarande livssituation skall barnet bort från den miljön illa kvickt. Blir fan förbannad på snyfthistorier, det finns ju anledning till LVU-placering och dom görs inte lättvindigt.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback