Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-01, 18:35
  #13
Medlem
Maeglins avatar
1. Köp inte allt ni läser på nätet. Har Soc tagit ungen finns det alltid skäl.

2. Smart att hänga ut tjänstemännen. Bidrar verkligen till mammans sak.

Det här luktar skunk lång väg.
2012-07-01, 18:49
  #14
Medlem
eradnups avatar
Det är en jäkla skillnad på soc nu, än för 30 års sedan. Nu rycker man kaffe-latte-filip från latte-Pernilla ifall hon ryckt honom i örat lite. Själv fick man tåla lite dasslock då och då som gav en lavetter så man hjulade som liten skit.
2012-07-01, 18:54
  #15
Medlem
acerblazerlols avatar
kan ts kanske beskriva hela händelseförloppet samt ta upp alla lögner och hur det egentligen ligger till?
Vill helst ha hela historien innan jag tar ställning i saken.
2012-07-01, 18:57
  #16
Medlem
Mandi74s avatar
Soc kidnappar inte barn, särskilt inte med polisen som vittnen.

Men vi vet alldeles för lite för att kunna ha någon åsikt om det hela över huvudtaget. Vad har utredningarna visat? På vilka grunder har hon blivit LVU:ad?

Känns förjäkligt att dessa personer hängs ut här, dom kanske inte har gjort något fel alls. Vad har mamman för namn, personnummer och telefonnummer?
2012-07-01, 18:59
  #17
Medlem
bratemos avatar
Var är videon? vill gärna se den, samt handlingarna.
2012-07-01, 19:07
  #18
Medlem
dankars avatar
Kan du utveckla på vilka grunder barnet "kidnappades"? Svårt att ta ställning när du bara säger att socialtjänsten har ljugit ihop allting utan att säga vad.
2012-07-01, 19:41
  #19
Medlem
antagligen för att ditt barn inte sköter sig.. och du verkar ju inte ha mer vett i skallen än henne ?
2012-07-01, 19:42
  #20
Medlem
felstavadds avatar
Ojojoj, vad detta kan gå illa om ni väljer att redan i detta läget gå ut på detta sätt.

Ett råd i välmening: ta det lugnt, kontakta familjens juridiska ombud som kommer att finnas för er för att sköta er talan. Gå igenom dokumenten, lägg inte ut nå film på några inblandade och försök plocka bort de postade namnen på tjänstemännen. I dagsläget tror jag inte ni vet om det kan förvärra läget för er sak genom att göra på dettta viset.
TA ALLT SÅNT EFTER DISKUSSION MED ERT JURIDISKA OMBUD. Om denne tycker det är ok, kör på men nu riskerar ni att skjuta av er hela underbenet.

Ni handlar i affekt och är upprörda, det är sällan det blir bra då.

Att "röka ut" soc är bara dumt och soc skiter fullständigt i detta, obehag för de inblandade: eventuellt, leder till ökad chans att vinna i förvaltningsrätten: nej.

Efter att ha snokat runt lite snabbt i juridikforumet här på FB så tror jag att ni just gjort er skyldiga till ett brott, nämligen förtal. Inte så bra om ni ska upp slåss för ett omhändertaget barn och få modern att framstå som mogen och lämplig som förälder.
__________________
Senast redigerad av felstavadd 2012-07-01 kl. 19:55.
2012-07-01, 19:55
  #21
Medlem
uffepuffes avatar
har själv bakgrund inom fosterfamilj etc och som flera andra i tråden är jag också skeptisk och skulle vilja veta exakt vad det är som har hänt och vad soc har ljugit om, samt på vilka grunder barnet är omhändertaget.

annars tycker jag du ska följa felstavadd's tips.
2012-07-01, 20:01
  #22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Maeglin
1. Köp inte allt ni läser på nätet. Har Soc tagit ungen finns det alltid skäl.

2. Smart att hänga ut tjänstemännen. Bidrar verkligen till mammans sak.

Det här luktar skunk lång väg.

Nu pratar du om saker du inte har en jävla aning om.
Tjänstemännen är offentliga personer vars uppgifter man kan få direkt från skatteverket. har dom inget att dölja så gör det inte ett jävla dugg om deras namn är med.
2012-07-01, 20:02
  #23
Medlem
T5Racings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uffepuffe
har själv bakgrund inom fosterfamilj etc och som flera andra i tråden är jag också skeptisk och skulle vilja veta exakt vad det är som har hänt och vad soc har ljugit om, samt på vilka grunder barnet är omhändertaget.

annars tycker jag du ska följa felstavadd's tips.

Finns nästan alltid skäl . Om barnet inte får mat är ett stort skäl att mamman ber kompisar passa barnet när hon är ute o dricker yttligare en anledning
2012-07-01, 20:09
  #24
Medlem
Så har man än en gång fått läsa en ensidig persons historia. Allt man vet med säkerhet är att ett barn är omhändertaget enl LVU.
En o annan gång gör soc fel. Men det är mkt sällsynt.
Jag tänker bry mig när jag fått alla fakta på bordet o inte bara en gnällig morsas historia.
Att hänga ut tjänstemännen på det sättet TS gör ger inga plusspoäng hos mig.

Vill TS ha min sympati vill jag läsa hela historien med bakgrundsfakta o kollat källmaterial.
Fram till dess så är TS ännu en dålig morsa vars barn nu blivit räddat ifrån.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback