Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-10-06, 19:46
  #1201
Avstängd
EightDaysAWeeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koiho
Det spelar ingen roll. Man kan fortfarande kidnappa sitt barn (eller göra sig skyldig till egenmäktigt förfarande). Eftersom man ändå utredde mamman så var hon misstänkt och därmed finns brottet och möjligheten att kidnappa sitt eget barn. Bara för att man lade ner fallet så betyder det inte att brottet inte existerar. Så kom inte och påstå att man inte kan kidnappa sitt eget barn.
Har du barn själv,i såfall om någon kom och rövade bort dom,vad skulle du då kalla det?
2012-10-06, 19:53
  #1202
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EightDaysAWeek
Fel,fel, och återigen,fel,mamman blev polisanmäld för just det du påstår,men det vidtogs ingen åtgärd,brott kunde inte styrkas,det finns det svart på vitt på.

Mammans agerande känns ju dock som en väldigt kortsiktig lösning, vad var det hon blev anmäld för?
2012-10-06, 20:07
  #1203
Avstängd
EightDaysAWeeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lovejoy
Som mamma själv ser jag helst att relationen mellan mitt barn och barnets far fungerar, jag ser till mitt barns bästa och vill att de ska ha en god relation. Det ligger i mitt intresse eftersom de alla tillhör min familj. Detsamma borde gälla för modern i detta fall. Bara för att man själv inte har en fungerande relation till sitt barn betyder inte att man fullständigt struntar i relationen mellan pappan och sitt barn, därav mina frågor kring deras umgänge. Dessutom finns det fortfarande inga svar på övriga frågor, trots att jag gång på gång frågat. Visst är det inget tvång att svara men startar man en tråd bör man ha ett visst intresse att föra tråden framåt, något som inte görs för tillfället.
Har inte du inte fattat att barnet är bortrövad av soc och befinner sig på hemlig adress,va fan ska mamman göra åt det,det är någonting du får fråga soc om.Och vilka frågor?Folk bombar mig med mer eller mindre begåvade frågor hela tiden,och sen blir jag avstängd hela tiden, hur fan ska jag hinna svara alla,jag skulle behöva en sekreterare!
2012-10-06, 20:15
  #1204
Avstängd
EightDaysAWeeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bom
Mammans agerande känns ju dock som en väldigt kortsiktig lösning, vad var det hon blev anmäld för?
Egenmäktigt förfarande med barn om jag minns rätt.
2012-10-06, 20:43
  #1205
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EightDaysAWeek
Egenmäktigt förfarande med barn om jag minns rätt.

den första anmälan som barnmorskan eller nån sån gjorde sk orosanmälan ledde till utredning då ? fast jag läste nånstans att det va 3 olika orosanmälningar fr 3 olika personer fr början var det 2 st och vilka va de som anmälde fr början så det blev utredning ,oväsentligt vad egentligen folk anmäler till soc för det kan vara rena fabler..däremot vilka som gör anmälan är intressant ,vild gissning pappans släkt farmor farfar ?
2012-10-06, 21:10
  #1206
Medlem
lovejoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EightDaysAWeek
Har inte du inte fattat att barnet är bortrövad av soc och befinner sig på hemlig adress,va fan ska mamman göra åt det,det är någonting du får fråga soc om.Och vilka frågor?Folk bombar mig med mer eller mindre begåvade frågor hela tiden,och sen blir jag avstängd hela tiden, hur fan ska jag hinna svara alla,jag skulle behöva en sekreterare!

Barnet är inte bortrövat ditt pucko, det har blivit omhändertget och hade inte ni gömt den lille så hade mamman haft all rätt i världen att ha något sorts umgänge med henne medans hon var Lvu-placerad. Men ni gjorde fel, således får ni inte se barnet just nu. Allt pga ert eget handlande. Men detta verkar ju vara lite svårt för er/dig att förstå. Min fråga från allra första början har varit vad mamman gör just nu för att få tillbaka dottern och det enda svaret jag fått är att det är en ny advokat inblandad (som gör vaddå?). Vad jag menar är att mamman måste visa en väldigt god vilja och ligga på för att soc ska se att hon kan vara/är en bra mamma. Är det en sådan svår fråga som ingen kan svara på?
2012-10-06, 21:13
  #1207
Avstängd
EightDaysAWeeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiBeth
den första anmälan som barnmorskan eller nån sån gjorde sk orosanmälan ledde till utredning då ? fast jag läste nånstans att det va 3 olika orosanmälningar fr 3 olika personer fr början var det 2 st och vilka va de som anmälde fr början så det blev utredning ,oväsentligt vad egentligen folk anmäler till soc för det kan vara rena fabler..däremot vilka som gör anmälan är intressant ,vild gissning pappans släkt farmor farfar ?
Det var soc egen personal som gjorde anmälningarna 3 st(andra socialsekreterare från samma kontor)bla blev dom anmälda för att dom var på Mc Donalds kl 17,00 på eftermiddagen,det har vi svart på vitt på,har du hört något så jävla dumt någon gång?
2012-10-06, 21:26
  #1208
Avstängd
EightDaysAWeeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lovejoy
Barnet är inte bortrövat ditt pucko, det har blivit omhändertget och hade inte ni gömt den lille så hade mamman haft all rätt i världen att ha något sorts umgänge med henne medans hon var Lvu-placerad. Men ni gjorde fel, således får ni inte se barnet just nu. Allt pga ert eget handlande. Men detta verkar ju vara lite svårt för er/dig att förstå. Min fråga från allra första början har varit vad mamman gör just nu för att få tillbaka dottern och det enda svaret jag fått är att det är en ny advokat inblandad (som gör vaddå?). Vad jag menar är att mamman måste visa en väldigt god vilja och ligga på för att soc ska se att hon kan vara/är en bra mamma. Är det en sådan svår fråga som ingen kan svara på?
Man lämnar inte ifrån sig sitt barn frivilligt det borde väl du om någon veta som är mamma själv,och advokaten är nyligen anlitat så han har bara börjat gå igen domar och utredningar.Och varken mamman eller någon i nätverket tänker krypa för dom där jävlarna på soc,hon behöver inte visa någonting för dom där perversa kräken,och du,kalla mig för fan inte för pucko igen!!!!!!!!
2012-10-06, 21:57
  #1209
Medlem
lovejoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EightDaysAWeek
Man lämnar inte ifrån sig sitt barn frivilligt det borde väl du om någon veta som är mamma själv,och advokaten är nyligen anlitat så han har bara börjat gå igen domar och utredningar.Och varken mamman eller någon i nätverket tänker krypa för dom där jävlarna på soc,hon behöver inte visa någonting för dom där perversa kräken,och du,kalla mig för fan inte för pucko igen!!!!!!!!

Nej, man lämnar inte ifrån sig ett barn helt frivilligt men är man lite intelligent och kan tänka ett steg längre än näsan och känslorna räcker så borde man fatta vad som är bäst att göra i just den situationen. Läs bara vad andra i tråden har skrivit, det finns de med riktiga erfarenheter av just sådana här fall. Men problemet är att mamman (eller du?) inte vill "krypa för soc" men då kommer det också dröja innan ni får se flickan, något som jag som förälder skulle ha prioriterat! Och göra någonting annat är bara puckat!
2012-10-06, 22:10
  #1210
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EightDaysAWeek
Om du läser ordentlig så ser du att det inte är någon från den drabbade familjen som har svarat på dina frågor.

det trodde jag inte men eftersom jag inte visste skrev jag (ni?) också...
2012-10-06, 22:11
  #1211
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EightDaysAWeek
Man lämnar inte ifrån sig sitt barn frivilligt det borde väl du om någon veta som är mamma själv,och advokaten är nyligen anlitat så han har bara börjat gå igen domar och utredningar.Och varken mamman eller någon i nätverket tänker krypa för dom där jävlarna på soc,hon behöver inte visa någonting för dom där perversa kräken,och du,kalla mig för fan inte för pucko igen!!!!!!!!

Men hallå, själv kallar du andra för jävla dum, idiot mm. Jag fattar inte vitsen med din medverkan här. Du svarar inte vettigt på några frågor, ingen (nästan) håller med dig. Vad vill du egentligen ha ut av allt det här? Du har hängt ut dom du vill hänga ut. Svara gärna vettigt utan svordomar o dy om du kan.
Tack
2012-10-06, 22:11
  #1212
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EightDaysAWeek
Om du läser ordentlig så ser du att det inte är någon från den drabbade familjen som har svarat på dina frågor.


men... var inte du från familjen? Varför har du då inte svarat på frågorna?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback