2012-11-06, 23:46
Medlem
FJLGs avatar
Förhoppningsvis blir Ninja en vanlig kvinna fast hon växt upp med en udda morsa.
En feminin kvinna i klänning och kjol, med rakade ben och armhålor och smink ibland.
Som tycker om att då och då överraska sin man med en god måltid. Som inte gnäller över hur förtryckt hon är utan njuter av sin kvinnlighet.

Helt ärligt, vem vill ha en dotter som ser ut som en butchflata??
Citera
2012-11-06, 23:50
Medlem
FJLGs avatar
En annan idiot till feminist med blogg. Även hon anskrämligt ful. Förvånande? Nej..

http://elinastrid.blogspot.se/
Citera
2012-11-07, 07:18
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arg-kavajman
Det TS tar upp är sant, bilden av moderna feminister är allt annat än positiv, men likaså är den snedvriden. Det som dyker upp i huvudet på er när ni tänker på feminister är extremisterna. De syns mest, för att de sticker ut.

Läs om vad feminismen står för, håller du med? Då är du feminist.

Bort med könsdiskriminering på marknaden!

EDIT: Stavfel.

Någon könsdiskriminering på arbetsmarknaden existerar inte. Bevisa gärna motsatsen.
Citera
2012-11-07, 08:22
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogden
Jag ser inte riktigt hur jag bekräftar en bild av kvinnor som lättpåverkade, känslosamma och hjälpalösa offer, jag konstaterar bara att kvinnor och även män straffas av sin omgivning om de sticker ut från mängden. Den här tråden är ju ett bra exempel på det.

I inlägget som jag svarade på nämner du bara kvinnor och pratar om "tjockchock". Bygger man upp sin karriär i offentligheten på sitt utseende är det kanske inte så konstigt om media också kommenterar just utseendet. Om man själv inte lägger så stor vikt vid ytliga saker och pysslar med annat tror jag heller inte att andra blir lika intresserade av hur man ser ut.
Citera
2012-11-07, 08:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ladydahmer
Det enda jag säger är att om NI brydde er om MINA BARN så skulle ni inte sitta här och kräkas över deras mamma. Oavsett vad jag gör eller skriver eller säger. Ni har eget ansvar.

Spy på ni, men låtsas inte om att ni har någon som helst omtanke för mina ungar. Ert agerande visar på motsatsen.

Haha ja det är ju jävligt logiskt hörredu, mamman beter sig inte som hon ska mot sina barn tycker vi men att kritisera mamman nä det går inte för sig. Då är man kvinnohatare eller nåt igen då, släng av dig offerkoftan och sluta leka martyr VI hade ALDRIG tagit upp dina barn om inte du gjort det.

Vi har kontaktat soc, vad mer kan vi göra.
Citera
2012-11-07, 09:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Haha ja det är ju jävligt logiskt hörredu, mamman beter sig inte som hon ska mot sina barn tycker vi men att kritisera mamman nä det går inte för sig. Då är man kvinnohatare eller nåt igen då, släng av dig offerkoftan och sluta leka martyr VI hade ALDRIG tagit upp dina barn om inte du gjort det.

Vi har kontaktat soc, vad mer kan vi göra.
Jag kan ju bara hoppas att det är en plump kommentar och att du inte menar allvar.

Gör du det så är det ju både sjukt och skrämmande.
Citera
2012-11-07, 10:24
Medlem
playmates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FJLG
Förhoppningsvis blir Ninja en vanlig kvinna fast hon växt upp med en udda morsa.
En feminin kvinna i klänning och kjol, med rakade ben och armhålor och smink ibland.
Som tycker om att då och då överraska sin man med en god måltid. Som inte gnäller över hur förtryckt hon är utan njuter av sin kvinnlighet.

Helt ärligt, vem vill ha en dotter som ser ut som en butchflata??

Skrämmande att du lägger stor vikt vid hur du tycker att ditt barn ska se ut.
Citera
2012-11-07, 10:55
Medlem
Citat:
Som tycker om att då och då överraska sin man med en god måltid.

T o m fantasin om godhet är ju en mardröm.
Ifall man blir överraskad av en dålig måltid, kan man med tiden förlåta det hela.
Citera
2012-11-07, 11:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag kan ju bara hoppas att det är en plump kommentar och att du inte menar allvar.

Gör du det så är det ju både sjukt och skrämmande.

Jag likställer en nazifeministisk uppfostran med barnmisshandel.
Är det okej att misshandla barn micro? Och har du slutat att slå dina barn?
Citera
2012-11-07, 12:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Jag likställer en nazifeministisk uppfostran med barnmisshandel.
Är det okej att misshandla barn micro? Och har du slutat att slå dina barn?
Jag har aldrig slagit mina barn - och gillar inte att du insinuerar något sådant faktiskt.

Att du "likställer med" är inte detsamma som att det på något sätt är "detsamma som".

OM ditt uttalande inte är ett dåligt skämt utan du faktiskt på grund av att du inte gillar en persons åsikter sprungit till socialtjänsten då är det något sjukt med dig.

Obehagligt vilket som faktiskt .. eftersom det är långt över gränsen för skämt och långt över gränsen för normalt agerande.
Citera
2012-11-07, 13:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag har aldrig slagit mina barn - och gillar inte att du insinuerar något sådant faktiskt.

Att du "likställer med" är inte detsamma som att det på något sätt är "detsamma som".

OM ditt uttalande inte är ett dåligt skämt utan du faktiskt på grund av att du inte gillar en persons åsikter sprungit till socialtjänsten då är det något sjukt med dig.

Obehagligt vilket som faktiskt .. eftersom det är långt över gränsen för skämt och långt över gränsen för normalt agerande.

Men barnen micro vi måste tänka på barnen!!! Hon säger ju att vi inte gör det om vi inte agerar och visst som den lydiga man jag är så lyssnar jag givetvis, hon har ju en poäng för en gångs skull.
Citera
2012-11-07, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FJLG
En annan idiot till feminist med blogg. Även hon anskrämligt ful. Förvånande? Nej..

http://elinastrid.blogspot.se/

Ursäkta, men vem fan bryr sig vad du tycker om hennes utseende?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in