2012-11-05, 21:39
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Varför tror du att det ligger på dig att göra det valet?

Om kvinnor skall vara representerade för att kunna föra kvinnors talan - varför anser du att de måste godkännas av män då?

Du kan liksom inte släppa det där med att avgörandet för kvinnors liv bör hanteras av kvinnorna själva.
Ni kanske måste godkännas av andra kvinnor? Utöver era nazifeminist-kompisar?
Tro fan inte att du eller Lady Dahmer har majoriteten av Sveriges kvinnor bakom er, för det har ni då fan inte.
Citera
2012-11-05, 21:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Ni kanske måste godkännas av andra kvinnor? Utöver era nazifeminist-kompisar?
Tro fan inte att du eller Lady Dahmer har Sveriges kvinnor bakom er, för det har ni då fan inte.
Har du bestämt?
Citera
2012-11-05, 21:42
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Har du bestämt?
Varför har du inte ett feministiskt parti med miljontals kvinnliga röster om du har Sveriges kvinnor bakom dig?
Nej, En majoritet av kvinnor i Sverige stödder inte nazi-feminism, dom stödjer jämlikhet.
Och det är därför Lady Dahmer inte har detta landets kvinnor bakom sig.
Citera
2012-11-05, 21:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Varför har du inte ett feministiskt parti med miljontals kvinnliga röster om du har Sveriges kvinnor bakom dig?
Nej, En majoritet av kvinnor i Sverige stödder inte nazi-feminism, dom stödjer jämlikhet.
Och det är därför Lady Dahmer inte har detta landets kvinnor bakom sig.
Jag är inte intresserad av att driva något parti och har därför inte startat något. Därmed vet du inte heller hur många sympatisörer jag skulle ha haft eller inte.

Har LD ett parti? Vilket då? Och hur vet du hur många sympatisörer hon har?
Citera
2012-11-05, 21:49
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Jag är inte intresserad av att driva något parti och har därför inte startat något. Därmed vet du inte heller hur många sympatisörer jag skulle ha haft eller inte.

Har LD ett parti? Vilket då? Och hur vet du hur många sympatisörer hon har?
Hade Stalin återuppstått från dom döda och startat ett parti i Sverige, hur många röster hade han fått då? Nej det kan du inte svara på...
Nazifeminism har inga större antal anhängare i Sverige, för att nazifeminister anses vara knäppa i huvudet även av kvinnor
Folk som vill ha jämlikhet däremot, där finns det många.
Citera
2012-11-05, 22:01
Medlem
som-alis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FJLG
Jag läser hennes blogg då och då. På något sätt roar det mig att se hur hon gång efter gång gör bort sig. På samma gång blir jag förbannad och känner för att dunka huvudet i väggen.
Tycker väldigt synd om hennes man och särskilt hennes barn. Hade jag varit honom så hade jag stuckit för längesen och tagit barnen med mig. Sen ansökt om försöksförbud mot henne.

Ni fattar väl att mannen troligtvis är lika störd som damen i fråga. Hur kan han annars välja att vára tillsamans med en som föraktar det manliga könet?
Det finns många såna här självhatande psykiskt instabila män i Sverige som är tillsammans med kvinnor av LD och micro-typen. Detta för att de troligtvis själva också är feta och fula och inte kan få en riktig kvinna.

Sen finns det också desa män som mer är som kvinnor (någon form av hermafrodit) och ser sig själva också som feminister. Där kan vi snacka om fucked-up people.
Citera
2012-11-05, 22:11
Medlem
Ogdens avatar
Citat:
Det tycker jag inte är bestraffning.
Det finns skönhetstidningar som visar hur killar måste träna för att få en perfekt muskulös kropp också.
Betyder det att jag känner mig kränkt och bestraffad för att jag inte tränar utan nöjer mig med en smal kropp?
Nej såklart inte.
Jo, jag skulle definitivt kalla det en bestraffning, ungefär på samma sätt som att exempelvis mobbing är en slags bestraffning. Sticker du ut från mängden? Är du obekväm för andra att hantera? Bestraffning. Som sagt, det behöver inte vara fysiskt och det behöver inte heller nödvändigtvis kränka eller såra "offret", men uppsåtet är ju fortfarande att straffa, och budskapet är kristallklart, att man inte får se ut och bete sig som man vill.

Oavsett om det gäller kvinnor eller män.
Citera
2012-11-06, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladydahmer
ur mina barns perspektiv så tror jag inte att det spelar någon större roll VARFÖR jag hånas och kränks. Jag tror de skulle tycka att den här hundra sidor långa tråden av hat var ganska obehaglig.

Än en gång, om mina barns välmående var av verkligt intresse så hade ni aldrig deltagit i det här.
Som vanligt talar du utan att tänka...

Barn vars föräldrar misshandlar dem mår också dåligt när en utomstående anklagar föräldrarna för att göra fel...

Det är DU som lägger ut ditt liv på internet..det är ingen här på flashback som har snokat upp dig i telefonkatalogen och sitter o trycker utanför ditt hus och berättar vad du håller på med för alla andra.

Om du på allvar tror att dina barn tar skada av att folk inte håller med dina åsikter så får du ta eget ansvar och sluta skriva om skiten så att allmänheten kan ta del av det..
Citera
2012-11-06, 03:12
Medlem
FJLGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.mustard

Barn vars föräldrar misshandlar dem mår också dåligt när en utomstående anklagar föräldrarna för att göra fel...

Det är DU som lägger ut ditt liv på internet..det är ingen här på flashback som har snokat upp dig i telefonkatalogen och sitter o trycker utanför ditt hus och berättar vad du håller på med för alla andra.

Om du på allvar tror att dina barn tar skada av att folk inte håller med dina åsikter så får du ta eget ansvar och sluta skriva om skiten så att allmänheten kan ta del av det..

Instämmer. Varför ha en blogg om man inte kan ta kritik? Där ingår negativ sådan.
Citera
2012-11-06, 07:36
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogden
Jo, jag skulle definitivt kalla det en bestraffning, ungefär på samma sätt som att exempelvis mobbing är en slags bestraffning. Sticker du ut från mängden? Är du obekväm för andra att hantera? Bestraffning. Som sagt, det behöver inte vara fysiskt och det behöver inte heller nödvändigtvis kränka eller såra "offret", men uppsåtet är ju fortfarande att straffa, och budskapet är kristallklart, att man inte får se ut och bete sig som man vill.

Oavsett om det gäller kvinnor eller män.

Nu är ju just det exemplet väldigt roligt ur aspekten att männen skulle vara de som förtrycker. Det är ju nämligen ytterst sällan som män bestämmer hur kvinnor ska se ut. Det är alfahonorna med deras armada av bloggerskor, modejournalister och efterapare.

Kvinnan är expert på att döma andra kvinnor, och då oftast främst efter utseende och intressen. Det finns ett fåtal tidningar som riktar sig till män, som samtidigt målar upp en viss bild av kvinnan.

Hur många tidningar finns det som gör sig populära hos kvinnor genom att hissa och dissa vissa stilar och människor? En hel uppsjö. Lägger man till alla de tidningar som cementerar kvinnorollen så har vi betydligt många fler.

Det är piffiga kvinnor i medelåldern som ser ut som 25. De lever perfekta liv med stora, ljusa fräscha villor och de bakar och syr egna kläder. Någon plats för den medelmåttiga 50-åringen finns absolut inte. Och tidigt börjas det på temat. Det är tidningarna Okej, Julia, Glitter, Frida etc etc etc. Samtliga har barn i 13-årsåldern och något uppåt som kundkrets, och samtliga bygger på en mycket stark könsnorm, upprätthållen av kvinnor, givetvis.
Senast redigerad av blown 2012-11-06 kl. 07:39.
Citera
2012-11-06, 08:45
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogden
Bestraffning behöver inte vara fysisk. Kvinnor i offentligheten som bryter mot idealet bestraffas hårt, inte med slag och piskor, utan med hets i tidningar. Det räcker ju med att bläddra igenom en damtidning för att se. "Tjockchock" för att någon gått upp 5 kilo och sådant. Varför många kvinnor köper och läser sådana tidningar vete gudarna.

Jag tycker att det är tråkigt när kvinnor målar upp sig själva som offer på det här viset. Du bekräftar egentligen bara den otroligt missvisande stereotypen av kvinnor som lättpåverkade, känslosamma och hjälplösa offer. Alla kvinnor och män prioriterar ju inte att försöka leva upp till massmedias ibland sjuka bild på hur en kvinna och en man ska vara och se ut utan tycker att andra saker är viktigare.
Citera
2012-11-06, 09:52
Medlem
ladydahmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.mustard

nej jag tror inte att mina barn tar skada av att andra inte håller med mig. Eller bemöter mig. Jag tror däremot att de far illa av att främlingar sitter och hånar och kränker deras mamma och NEJ, det är inte jag som ska sluta skriva utan ni som ska sluta mobba.

Jag kan ta kritik, men det mesta i den här tråden är inte i närheten av kritik. Det är personangrepp och påhopp. Lär dig skillnaden. Och ta lite jävla ansvar för hur du beter dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in