2012-11-09, 00:50
Medlem
FJLGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Förlåt, vad tillförde du med det inlägget?

Bilden talar väl för sig själv.

Jag tycker det är synd att sunka ner sig som ladyn gör. För hon är ju inte ful i grunden egentligen.
Inte enligt gamla bilde hon postat på sig själv.
Citera
2012-11-09, 01:03
Medlem
Danneuslingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, och både marxismen och feminismen är ju helt utdöd ... det vet vi alla ..

Du vet uppenbarligen inte så mycket om forskning - men det är lite gulligt när du sprattlar i alla fall.

Jodå, en del vet jag allt, eftersom jag är anställd som forskare, i motsats till dig, din obildade pajas, som bara harklar upp floskler du snappat upp i Arena och på nått seminarium på Stadsbiblioteket
Senast redigerad av Danneuslingen 2012-11-09 kl. 01:07.
Citera
2012-11-09, 01:18
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jugdish
Feminismen idag verkar mest gå ut på att göra sig så äcklig som möjligt, och sedan kräva att mannen ska tända lika mycket henne ändå.

Mitt i prick exakt så är det. Jag betraktar svenska kvinnor som bortskämda barn numera.
Citera
2012-11-09, 02:25
Medlem
FJLGs avatar
Upp till bevis då, nå ser jag ut som en feminist? Isåfall måste jag gråta en skvätt.

http://imageshack.us/photo/my-images/835/fridolf.jpg/
Citera
2012-11-09, 02:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danneuslingen
Jodå, en del vet jag allt, eftersom jag är anställd som forskare, i motsats till dig, din obildade pajas, som bara harklar upp floskler du snappat upp i Arena och på nått seminarium på Stadsbiblioteket
Vargen och Rödluvan är också rolig:
Citat:
får vara beredd på vetenskaplig granskning-kritik. Sånt skyddas man emot när man forskar inom ett ämne, på en institution som bär ämnets namn;

Jag vill verkligen inte veta vad det skulle vara låtsas forskning som inte ens prövas/granskas som du skulle vara anställd att utföra .... är det möjligen på dagis?
Citera
2012-11-09, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FJLG
Upp till bevis då, nå ser jag ut som en feminist? Isåfall måste jag gråta en skvätt.

http://imageshack.us/photo/my-images/835/fridolf.jpg/
Du ser ut som en njuterska med intresse för rollspel, lajv etc.
Citera
2012-11-09, 02:57
Medlem
FJLGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egenintresset
Du ser ut som en njuterska med intresse för rollspel, lajv etc.

Ok det lät coolt
Citera
2012-11-09, 03:40
Medlem
playmates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FJLG
Bilden talar väl för sig själv.

Jag tycker det är synd att sunka ner sig som ladyn gör. För hon är ju inte ful i grunden egentligen.
Inte enligt gamla bilde hon postat på sig själv.

sunka ner sig. för att man inte sminkar sig varje dag, inte råkar benen, inte lockar håret. sunkar ner sig för att man är helt naturlig eftersom att man inser att utseende, det är inte en sån big deal egentligen, ju?
Citera
2012-11-09, 06:12
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vargen och Rödluvan är också rolig:

Jag vill verkligen inte veta vad det skulle vara låtsas forskning som inte ens prövas/granskas som du skulle vara anställd att utföra .... är det möjligen på dagis?

En klockren beskrivning på pseudovetenskapen "Genusforskning".
Citera
2012-11-09, 07:02
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av playmate
Och feministerna skulle säkert hävda att situationen var helt annorlunda. Beroende på vilken "sida" man stödjer så uppfattar man situationen olika som sagt.

Både Billing och Ström har varsitt exempel på hur de försökte provocera. Gubb-dagordningen, den avklippta penisen och den homosexuella mannen som trodde han skulle komma åt Billing genom att smeka honom på kinden och anspela på homosex.

Detta är ju nog för att förstå att vissa var fientligt inställda, och ville förstöra.
Citera
2012-11-09, 07:27
Medlem
VonFanderblads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danneuslingen
Det hindrar inte att man kommer att kunna forska om könsrelaterade fenomen även i framtiden, och det gjorde man f.ö. långt långt innan det överhuvudtaget fanns någon genusvetenskap i världen, precis som man idag kan forska om ekonomi och filosofi utifrån ett marxistiskt perspektiv även idag. Skillnaden är att det då inte räcker med att vara konfessionell, utan att man måste kunna förklara sina utgångspunkter och får vara beredd på vetenskaplig granskning-kritik. Sånt skyddas man emot när man forskar inom ett ämne, på en institution som bär ämnets namn; då räcker det inte att påstå att det finns ett patriarkat; man måste faktiskt bevisa det också.
Detta.
Citera
2012-11-09, 08:30
Medlem
tt-ss avatar
blir fan äcklad av den här tråden. inte av henne utan av dom flesta som skriver. har inte orkat läsa igenom allt än men börjar starkt tvivla mer och mer på MÄNskligheten
ni måste fatta att det är såna som er som gör att det behövs feminister.
Senast redigerad av tt-s 2012-11-09 kl. 08:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in