Resultat: .
0%
röster
2014-09-11, 12:36
Medlem
G-spottornados avatar
Ingen Robben i startelvan? Varit på semester så det är möjligt att jag missat någon skada... Hur som helst bör Robben alltid finnas med om han är tillgänglig.

Något off-topic så mötte jag två dyngraka tyska pensionärer på semestern och hade ett kortare samtal... De var från Hamburg sa de - åtminstone tills jag nämnde att jag kollade väldigt mycket Bundesliga. Då var de plötsligt från Hannover istället Rolig anekdot, bara
Citera
2014-09-11, 12:59
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-spottornado
Ingen Robben i startelvan? Varit på semester så det är möjligt att jag missat någon skada... Hur som helst bör Robben alltid finnas med om han är tillgänglig.

Något off-topic så mötte jag två dyngraka tyska pensionärer på semestern och hade ett kortare samtal... De var från Hamburg sa de - åtminstone tills jag nämnde att jag kollade väldigt mycket Bundesliga. Då var de plötsligt från Hannover istället Rolig anekdot, bara
Robben är bara lite småskadad problem med vristen skulle säkert kunnat spela om det var en CL-final.

Dom kanske tyckte att du såg ut som en som ofta besökte vissa kvarter i Hamburg och tänkte att dom säger att dom kommer därifrån då.
Citera
2014-09-11, 18:32
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-spottornado
Är väl ganska självklart att man i dagens läge hellre förknippas med H96 än med HSV.

Dock så möts ju de båda lagen nu på lördag och det kommer med stor sannolikhet att bli en tät match. Hoppas såklart på att Hamburg fortsätter att suga men jag är lite rädd för att de kan rycka upp sig nu när Müller och Holtby finns tillgängliga. HSV har egentligen en trupp värdig toppstriden den här säsongen.
Citera
2014-09-11, 22:14
Medlem
cyberkalles avatar
På lördag så får vi se hur Südkurve svarar på Schweinsteigers nominering i the ice bucket challange dom har ikväll lovat att något ska ske i alla fall.
Citera
2014-09-12, 06:40
Medlem
cyberkalles avatar
Match mot apelsinens mannar i morgon och vi får se om det blir avgöranden på övertid på samma sätt som förra säsongen 1-2 borta och ett drömmål av Thiago i 93 minuten efter det så blev han en gigant i laget, och mål i 90 minuten matchens sista spark av Pizarro samt det var även BL-säsongens sista spark och jag var där.

Dessa är helt utanför en eventuell start.
Javi Martinez (Kreuzbandriss), Rafinha (Aufbautraining), Thiago (Reha-Training), Schweinsteiger (Entzündung der Patellasehne), Weiser (Syndesmoseriss)

Robben och Alonso har väl mest lite småkänningar och kanske kan vara redo för inhopp.
Benatia skall dock vara fit och jag hoppas att han får spela istället för Dante.

Annars så har skvallerpressen fullt upp med att kolla vad Schweinsteiger och Ana Ivanovic har för affärer ihop.
Citera
2014-09-12, 14:27
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Match mot apelsinens mannar i morgon och vi får se om det blir avgöranden på övertid på samma sätt som förra säsongen 1-2 borta och ett drömmål av Thiago i 93 minuten efter det så blev han en gigant i laget, och mål i 90 minuten matchens sista spark av Pizarro samt det var även BL-säsongens sista spark och jag var där.

Dessa är helt utanför en eventuell start.
Javi Martinez (Kreuzbandriss), Rafinha (Aufbautraining), Thiago (Reha-Training), Schweinsteiger (Entzündung der Patellasehne), Weiser (Syndesmoseriss)

Robben och Alonso har väl mest lite småkänningar och kanske kan vara redo för inhopp.
Benatia skall dock vara fit och jag hoppas att han får spela istället för Dante.

Annars så har skvallerpressen fullt upp med att kolla vad Schweinsteiger och Ana Ivanovic har för affärer ihop.

Ja det var väl då han gjorde bicykletan va? Vad är hans status nu? Minns inte ens om de sa nån konkret tid när han åkte på bakslaget...

Längtar efter att få se Thiago igen, men om det dröjer så hoppas jag att Pep låter Gaudino spela mer, han var också kul att kolla på.
Citera
2014-09-13, 13:09
Medlem
motvalls avatar
Mitt tips denna säsong, den förra gick det väldigt bra.
A. Sluttabellen

1. FC Bayern
2. BVB Dortmund
3. Bayer Leverkusen
4. VfL Wolfsburg
----
5. B Mönchengladbach
6. Schalke 04
----
7. Hoffenheim
8. Hannover 96
9. Hertha Berlin
10. FC Augsburg
11. SC Freiburg
12. Hamburger SV
13. VfB Stuttgart
14. Werder Bremen
15. FC Köln
----
16. Eintracht Frankfurt
-----
17. Mainz 05
18. SC Paderborn

B. Toppen vintern
1. Bayern
2. Leverkusen
3. Dortmund

C. Botten vintern
1. Frankfurt
2. Mainz

D. Uppflyttade
1. Braunschweig
2. Kaiserslautern

E. Skyttekung
1. Robert Lewandowski
2. Thomas Müller

F. Assist
1. Franck Ribery
2. Marco Reus

G. Mest insläppta
1. Hamburg
2. Hoffenheim

H. Minst gjorda mål
1.Freiburg
2.Paderborn

I. Tränarbyte
1. Hamburg
2. Bremen
3. Schalke

J. Musik
Gillar Wir sind Helden, se tidigare inlägg.

K. Lagen som inte ägs av sina "vanliga" medlemmar
Min åsikt om RBL är väl känd, de borde aldrig fått en plats i Zweite. Att undantag ges från regeln, även denna gång, börjar få en att tvivla på varför denna bestämmelse överhuvudtaget finns.
Mest poäng; Bayer Leverkusen
Näst mest; RBL Leipzig
Näst minst; Wolfsburg
Minst poäng; Hoffenheim

L. Klubb
FC Bayern. Brukar försöka se minst en match på plats varje säsong, har ju tillgång till en lägenhet i den stan. Har skrivit ett par reseskildringar tidigare säsongen, men har blivit slöare numera.

Tycker verkligen att en sådan berättelse om en fotbollsresa, oavsett vilken arena man besökt, alltid är mycket läsvärda tillskott till våra diskussioner om tysk fotboll. Kommer därför att ge en extra poäng till varje deltagare som levererar en sådan denna säsong. Den kan då likaväl gälla en match med Dynamo Berlin som Bayern München.
Citera
2014-09-13, 13:12
Medlem
motvalls avatar
BL-Tipsadministration;
Bara hunnit med en snabb genomgång, fråga K får jag återkomma till. (Den är lite bitig.) Ni som skrivit ”fel” får givetvis korrigera senare. Tanken var att man skulle skriva som jag gjort ovan, alltså placera dessa 4 lag efter det antal poäng något av dem tar, detta oavsett division.

Ser att två har gjort fel, både G-spottornado och cyberkalle har missat att man får ha två förslag på fråga F, dvs vem vinner assistligan (G-spot har bara valt Reus och kalle enbart Ribery.)

Ser att många gissat på ”Müller” som skyttekung eller den med mest assist. Förutsätter att ni syftar på Thomas Müller och inte Nicolai Müller i HSV?

Är det någon som glömt vad man tippat, hör av er i PM.

Sista möjlighet att lämna in är natten till tisdag, är ännu några som jag saknar.
Citera
2014-09-13, 14:29
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
BL-Tipsadministration;
Bara hunnit med en snabb genomgång, fråga K får jag återkomma till. (Den är lite bitig.) Ni som skrivit ”fel” får givetvis korrigera senare. Tanken var att man skulle skriva som jag gjort ovan, alltså placera dessa 4 lag efter det antal poäng något av dem tar, detta oavsett division.

Ser att två har gjort fel, både G-spottornado och cyberkalle har missat att man får ha två förslag på fråga F, dvs vem vinner assistligan (G-spot har bara valt Reus och kalle enbart Ribery.)

Ser att många gissat på ”Müller” som skyttekung eller den med mest assist. Förutsätter att ni syftar på Thomas Müller och inte Nicolai Müller i HSV?

Är det någon som glömt vad man tippat, hör av er i PM.

Sista möjlighet att lämna in är natten till tisdag, är ännu några som jag saknar.

Tack för klarifieringen herr Motvall. Om du vill vara snäll och ändra mitt tips så ska i så fall mitt svar på K istället vara:

K
Mest poäng; RBL Leipzig
Näst mest; Bayer Leverkusen
Näst minst; Wolfsburg
Minst poäng; Hoffenheim

RBL eller liknande kapitalistiska experiment ska inte ska få spela i en av DFL organiserad liga. Nästa steg blir att flytta runt lagen mellan städer där det för tillfället passar bäst att ha dem. Som en circus. Som NHL. Jag önskar dem all sportslig olycka
Citera
2014-09-13, 14:32
Avslutad
Citat:
BL-Tipsadministration;
Dann beantworte ich...

K. Man kan ibland undra varför klubbar som Wolfsburg, Leverkusen, Hoffenheim eller RB Leipzig ens finns.
Red Bull Arena borde annekteras av den tyska staten och återfå sitt gamla namn, Zentralstadion. Inte tillräckligt insatt i ägarsituationerna men rent spontant känner jag att Bayer och VfL är OK med tanke på att deras ägare har lokal och historisk förankring i klubbarna. RB Leipzig kan få tjura bäst de vill, de har inget att göra i tysk fotboll. Hoffenheim & Dietmar Hopp är någonstans mittemellan.

Antal poäng, från mest till minst:
RB Leipzig
Bayer Leverkusen
VfL Wolfsburg
1899 Hoffenheim
Citera
2014-09-13, 14:58
Medlem
Germanofils avatar
K. Man kan ibland undra varför klubbar som Wolfsburg, Leverkusen, Hoffenheim eller RB Leipzig ens finns.

Antal poäng, från mest till minst:

Bayer Leverkusen
1899 Hoffenheim
VfL Wolfsburg
RB Leipzig

(resten av frågan har jag redan besvarat)
Citera
2014-09-13, 17:00
Medlem
motvalls avatar
Citat:
BL-Tipsadministration;

Ytterligare fel upptäckt, Marc0p0l0 har tippat Freiburg både som 15:e och 17:e samt HSV som "direktnedflyttade".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in