Resultat: .
0%
röster
2014-09-09, 13:14
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Det finns ingen humor alls i deras anti-bayernlåt....morr

Då kan ni lika gärna välja punkmusik som min kusin gillade när vi var unga och tvingade mig att lyssna på typ Hans-A- plast fyfan vilken skit.
https://www.youtube.com/watch?v=BpwkVJP0FqU

Borde inte Kraftwerk ha någon låt som passar till fotboll inte heller dom tillhör mina favoriter.

Vi från Bayern hånas ju rätt ofta i övriga Tyskland för att vi är så konservativa utav oss på alla plan men det ser jag bara som en komplimang.

Om 11 dagar ganska exakt så drar oktoberfesten igång igen då blir det ingen rockmusik utan riktig härlig äkta musik.

Passade på att beställa dessa till ett bra pris.
http://shop.oktoberfest.de/Herren-Trachten/Trachtenlederhose/Offizielle-Oktoberfest-Lederhose-braun.html?force_sid=ppbvjdlsbpo10kludkfmjb42l4

Kan vi se fram emot en bild av cyberkalle i lederhosen?
Citera
2014-09-09, 16:09
Medlem
marc0p0l0s avatar
Tiderna/datum för andra omgången av pokal är nu fastställda. Bortsett från Braunschweig ser man fram emot St Pauli - Dortmund, borde bli en skön atmosfär. Millerntor gör sig extremt bra sent på kvällen när det är mörkt. Ska dock enbart sluta med vinst för Borussia. Annars enbart HSV - FCB och SGE - BMG som är spännande på riktigt. Märklig lottning, brukar alltid bli något derby/kontroversiella matcher annars.

28.10.2014, 19 Uhr Chemnitzer FC (III) – Werder Bremen (I)
28.10.2014, 19 Uhr Kickers Offenbach (IV) – Karlsruher SC (II)
28.10.2014, 19 Uhr Arminia Bielefeld (III) – Hertha BSC (I)
28.10.2014, 19 Uhr VfR Aalen (II) – Hannover 96 (I)

28.10.2014, 20:30 Uhr MSV Duisburg (III) – 1. FC Köln (I)
28.10.2014, 20:30 Uhr Dynamo Dresden (III) – VfL Bochum (II)
28.10.2014, 20:30 Uhr 1. FC Kaiserslautern (II) – SpVgg Greuther Fürth (II)
28.10.2014, 20:30 Uhr FC St. Pauli (II) – Borussia Dortmund (I)

29.10.2014, 19 Uhr 1. FC Magdeburg (IV) – Bayer 04 Leverkusen (I)
29.10.2014, 19 Uhr Würzburger Kickers (IV) – Eintracht Braunschweig (II)
29.10.2014, 19 Uhr TSV 1860 München (II) – SC Freiburg (I)
29.10.2014, 19 Uhr RB Leipzig (II) – FC Erzgebirge Aue (II)

29.10.2014, 20:30 Uhr Hamburger SV (I) – FC Bayern München (I)
29.10.2014, 20:30 Uhr TSG 1899 Hoffenheim (I) – FSV Frankfurt (II)
29.10.2014, 20:30 Uhr VfL Wolfsburg (I) – 1. FC Heidenheim (II)
29.10.2014, 20:30 Uhr Eintracht Frankfurt (I) – Bor. Mönchengladbach (I)
Citera
2014-09-09, 17:46
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Apropå fotbollslaget Nürnberg ser jag att Per Nilsson, en annan besvikelse i landslaget, gjorde tio mål på sina 73 matcher för dem. Inte illa för en mittback, och som jag förstår det var han för något år sedan rätt högt rankad av Bundesligakännare.
Han var som mittback den spelare som hade gjort flest mål i Nürnberg säsongen 12/13 med sina sex mål på 29 matcher. Imponerande av honom / högst oimponerande av lagets offensiva kvalitéer.

Dessa sex mål gjorde att Nürnberg fick åtta poäng mer och hamnade på en betryggande tiondeplats istället för 14-15 någonstans.
Senast redigerad av Lekmand 2014-09-09 kl. 17:58.
Citera
2014-09-09, 22:06
Medlem
DAGGER-5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
https://www.youtube.com/watch?v=DbBMEZbfQ9U

Den här kanske? Was sollen wir trinken?
Precis den jag menade ! Tack som fan . Någon som kan tyska och vet vad dom sjunger ?
Citera
2014-09-09, 23:30
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAGGER-5
Precis den jag menade ! Tack som fan . Någon som kan tyska och vet vad dom sjunger ?

Ingen text, enbart ett skrålande till tonerna av Son Ar Christr.

http://en.wikipedia.org/wiki/Son_Ar_Chistr
Citera
2014-09-10, 10:48
Medlem
marc0p0l0s avatar
Vet inte om ni såg gårdagens u21-match med Tyskland. Var en enorm urladdning verkligen, riktigt kul att se. Ett stort antal 100% chanser som olika spelare missade, hade mycket väl kunnat bli 10/15-0 utan att överdriva. Hrubesch har ett riktigt bra lag tillgängligt, spelare som Meyer, Draxler, ter Stegen, Volland och Götze är tydligen fortfarande tillgängliga. Åtminstone enligt kommentatorn igår. Hrubesch kommer visserligen att ställa upp med de spelare han använt mest under kvalet, men en möjlig startelva vore:

ter Stegen
Mustafi - Rüdiger - Knoche - Durm
Can - Leitner
J. Hofmann - Götze - Draxler
Volland

Åter igen då, Hrubesch har använt långt ifrån det här laget. Ville enbart illustrera vilket material som faktiskt finns tillgängligt. Tillväxten är verkligen säkrad, även med en sådan här startelva skulle spelare som Meyer, Leno, Arnold och P. Hofmann finnas på bänken. Helt galet.
Citera
2014-09-10, 11:19
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Vet inte om ni såg gårdagens u21-match med Tyskland. Var en enorm urladdning verkligen, riktigt kul att se. Ett stort antal 100% chanser som olika spelare missade, hade mycket väl kunnat bli 10/15-0 utan att överdriva. Hrubesch har ett riktigt bra lag tillgängligt, spelare som Meyer, Draxler, ter Stegen, Volland och Götze är tydligen fortfarande tillgängliga. Åtminstone enligt kommentatorn igår. Hrubesch kommer visserligen att ställa upp med de spelare han använt mest under kvalet, men en möjlig startelva vore:

ter Stegen
Can - Leitner
Volland

Åter igen då, Hrubesch har använt långt ifrån det här laget. Ville enbart illustrera vilket material som faktiskt finns tillgängligt. Tillväxten är verkligen säkrad, även med en sådan här startelva skulle spelare som Meyer, Leno, Arnold och P. Hofmann finnas på bänken. Helt galet.

Jag såg inte något av Tyskland-Rumänien i går, men det är i sanning ett imponerande lag Hrubesch skulle kunna samla. Bara att hoppas att Sverige slipper spela utslagningsmatcherna mot Tysklands U21-lag.

England hade en enkel grupp, nio segrar och en oavgjord, 19-0 i målskillnad hemma, 31-2 totalt.

De skulle kunna ställa upp med denna elva:

Jack Butland
John Stones - Phil Jones - Eric Dier - Luke Shaw
Raheem Sterling - Ross Barkley - Jack Wilshere - Axel Oxlade-Chamberlain
Harry Kane - Connor Wickham

I försvaret och på mittfältet har samtliga utom Dier spelat i A-landslaget, Stones, Jones, Sterling och Wilshere startade mot Schweiz senast. Kan bli ett mycket bra EM-slutspel. Och de fyra bästa lagen därifrån går till fotbollsturneringen i Rio-OS. Undrar vilka överåriga spelare Hrubesch skulle rikta in sig på att ta med? Hummels, Schweinsteiger och Müller kanske? Neuer, Kroos och Reus?

I OS 2012 var de europeiska deltagarländerna Storbritannien, Spanien, Schweiz och Vitryssland. Ryan Giggs, Craig Bellamy och Micah Richards var britternas överåriga val. Ett lag som Uruguay valde Suarez, Cavani och Arévalo Rios.
Citera
2014-09-10, 12:32
Medlem
Ezzelinos avatar
Apropå Horst "Das Kopfball-Ungeheuer" Hrubesch, lite retronostalgi. cyberkalle avrådes från att kolla första länken:

https://www.youtube.com/watch?v=UfYcYpxOdeA

https://www.youtube.com/watch?v=C8fDd3D0jPA
Citera
2014-09-11, 06:26
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Apropå Horst "Das Kopfball-Ungeheuer" Hrubesch, lite retronostalgi. cyberkalle avrådes från att kolla första länken:

https://www.youtube.com/watch?v=UfYcYpxOdeA

https://www.youtube.com/watch?v=C8fDd3D0jPA

Haha jag har hemska minnen från det året inte bara från den matchen i den 29 omgången utan från att jag som nybliven medlem i körkortsklubben höll på att mista livet när jag trodde jag kunde köra bil på autobahn på den tiden kördes det riktigt fort där nere nu är det mest jäkla långtradare som stör.
Citera
2014-09-11, 07:23
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:

ter Stegen
Can - Leitner
Volland

Jag såg matchen och blev imponerad av dom unga spelarna.
Fast Rumänien kanske inte var en bra värdemätare men Sverige tex vinner ju aldrig med 8-0 om dom så möter yttre Mongoliet.
Citera
2014-09-11, 09:41
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Haha jag har hemska minnen från det året inte bara från den matchen i den 29 omgången utan från att jag som nybliven medlem i körkortsklubben höll på att mista livet när jag trodde jag kunde köra bil på autobahn på den tiden kördes det riktigt fort där nere nu är det mest jäkla långtradare som stör.

Ribéry fit for fight nu. Kicker tror på dessa startelvor när Stuttgart kommer på besök:

Citat:
Neuer - J. Boateng, Dante, Badstuber - Lahm, Rode, Alaba - T. Müller, M. Götze, Ribery - Lewandowski

Ulreich - Klein, Rüdiger, Niedermeier, Hlousek - Oriol Romeu, Gentner - Harnik, Didavi, Kostic - Ibisevic

Leverkusen-Bremen i morron. Allt annat än klar hemmaseger skulle överraska mig.
Citera
2014-09-11, 09:54
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ribéry fit for fight nu. Kicker tror på dessa startelvor när Stuttgart kommer på besök:

Leverkusen-Bremen i morron. Allt annat än klar hemmaseger skulle överraska mig.

Hoppas dom har fel vill ju se Benatia som säger själv att han är klar för spel nu.

Götze har jävligt mycket att bevisa i Bayern och snart är det ett måste annars ska han inte tillhöra startelvan.

Alonso vill jag också se.
Edit: Nu verkar även Alonso vara småskadad.....suck.

Alla spekulerar att Max Kruse kommer att peta Hrgota nu på lördag.
Senast redigerad av cyberkalle 2014-09-11 kl. 10:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in