Resultat: .
0%
röster
2014-09-14, 13:28
Medlem
G-spottornados avatar
@motvall: då lägger jag till Ricardo Rodriguez som tvåa på assist-listan. Tror han gör dundersuccé i år!

Vad tycker ni om Peps nya spelsätt/taktik? Jag förstår mig inte på det riktigt, känns som han krånglar till det för mycket. Jag gillar tanken att köra en trebackslinje, och samtidigt ha Lahm och Alaba på plan, högre upp i banan. Men Alaba hamnar helt fel som sittande när han inte har större utrymme att svänga sig, med alla andra bayerska mittfältare framför sig. Alaba borde spelas på kanten, blir ju perfekt på honom i ett 3-4-2-1. Med en Ribéry/Götze/Shaq framför sig att kombinera med.
Nu har ju Bernat fått ta den positionen och Alaba hamnat lite i skuggan. Tycker Bernat har gjort det bra, men när alla är friska och hela lär Alaba spela där ute och Juan rotera.

Neuer; Boateng, Benatia, Badstuber; Lahm, BS31, Thiago/Xabi, Alaba; Robben, Müller; Lewandowski

Något sånt tror jag vi kommer få se i framtiden. Plötsligt blev det ännu färre platser på mittfältet och bänken består av: Dante, Ribéry, Shaqiri, Götze, Pizarro, Reina, Martinez

Min slutsats är att det blir ännu mer konkurrens på mittfältet med Peps nya trebackslinje. Lär behöva rotera en jävla massa, speciellt om de unga talangerna ska få speltid med...

Det är nästan tur att FCB ofta har många på skadelistan på sistone. Oavsett tror jag minst en mittfältare lämnar i januari, troligtvis Shaqiri
Citera
2014-09-14, 13:59
Medlem
Badstuber till sjukstugan en längre tid igen, fyfan alltså...
Citera
2014-09-14, 14:37
Medlem
G-spottornados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kronikel
Badstuber till sjukstugan en längre tid igen, fyfan alltså...

Enligt vem/vilka?

Väntat på ett uttalande om hans skada, men det jag hittar på Bayerns hemsida gör mig lättad:
Citat:
All-clear for Badstuber

The Allianz Arena crowd held its collective breath at the end of the first half against Stuttgart on Saturday when Holger Badstuber fell to the turf injured before hobbling off the field. However, it later emerged that the Bayern centre-back is not seriously injured. The player who was sidelined for 22 months with cruciate problems before the summer has only stretched a hamstring.

Hoppas verkligen det stämmer så att vi får se Badstuber på plan snart igen!
Citera
2014-09-14, 16:51
Medlem
cyberkalles avatar
Det står på Bayerns hemsida att Badstuber tvingas till operation och blir borta länge.
Det är fan inte sant stackars han.
Citera
2014-09-14, 17:39
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Det står på Bayerns hemsida att Badstuber tvingas till operation och blir borta länge.

Extremt tråkigt att läsa.

PS; Du har missat en sak i tipset, gör som G-spottornado -lägg till vem du tror blir tvåa i assistligan.
Citera
2014-09-14, 17:40
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-spottornado
@motvall: då lägger jag till Ricardo Rodriguez som tvåa på assist-listan. Tror han gör dundersuccé i år!

Noterat.
Citera
2014-09-14, 19:54
Medlem
Mastodontishs avatar
Tragiskt med Badstuber. Han är ju turligt nog väldigt stark mentalt. Om någon tar sig igenom sånt här är det han (eller Robben ^^ ).
Citera
2014-09-14, 20:09
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle

Citat:
The centre-back has ruptured a tendon in his left thigh, FCB chief medical officer Dr Hans-Wilhelm Müller-Wohlfahrt announced on Sunday after examining the player.

http://www.fcbayern.de/en/news/news/2014/another-layoff-for-badstuber-140914.php

Väldigt tråkigt att Badstuber ännu en gång råkar ut för en allvarlig skada.
Citera
2014-09-14, 21:28
Medlem
Ewrus avatar
Tippa fotboll är inte direkt min paradgren, men jag gör ett försök i år igen...

A. Tippa sluttabellen
Bayern München
Dortmund
Bayer Leverkusen
Schalke 04
Wolfsburg
Mönchengladbach
Hoffenheim
Mainz
Werder Bremen
Hannover 96
Hertha Berlin
Freiburg
Frankfurt
Hamburg
FC Köln
Stuttgart
Augsburg
Paderborn

B. Tippa tabellen vid vinteravbrottet då halva serien är spelad. De tre i topp.
Bayern München
Borussia Dortmund
Bayer Leverkusen

C. Vilka två lag ligger sist vid vinteruppehållet
Augsburg
Stuttgart

D. Vilka två lag blir direkt uppflyttade till Bundesliga 1 från Bundesliga 2. Två alternativ.
RB Leipzig
Bochum

E. Vem vinner skytteligan, kör vidare på en divergerad betygsättning.
Lewandowski
Kießling

F. Vem vinner assistligan, dvs kickers uppgifter. Dessa är tvetydiga minst sagt.
Franck Ribery
Marco Reus

G. Vilket lag släpper in mest?
Hamburg
Paderborn

H. Få gjorda antal mål av ett lag?
Stuttgart
Augsburg

I. Vilken klubb byter tränare först?
Hamburg
Stuttgart
Freiburg

J. Vilket tysk musik passar bäst till tysk fotboll?
Rammstein

K. Man kan ibland undra varför klubbar som Wolfsburg, Leverkusen, Hoffenheim eller RB Leipzig ens finns.
RB Leipzig
Bayer Leverkusen
Wolfsburg
Hoffenheim

Fegt att inte Red Bull stoppade, vad gör man när nästa företag gör samma sak? Man borde istället värna om medlemsstyrda klubbar och den kultur som finns runt fotbollen. Nu är det försent, tyvärr lär vi ha RB i Bundesliga snart... Ingen rolig utveckling!

L. Ditt tyska favoritlag?
SV Werder Bremen
Citera
2014-09-14, 21:41
Medlem
Germanofils avatar
En härlig solig höstdag på Niedersachsenstadion idag. Och inte blev det sämre av att Hannover vann övertygande med 2-0. Segern var dock i underkant. Man borde ha gjort 4-5 mål. Nu gick det ju bra ändå tack vare att HSV var så svaga men mot en bättre motståndare så måste spelet i den sista tredjedelen bli betydligt bättre! Domaren sög också rejält idag. Många märkliga beslut. Bland annat fick Hannovers Marcelo gult kort två gånger utan att bli utvisad(?). Det var åtminstone vad som visades på jumbotronen.

Men grym stämning i arenan och att stora delar av Hannovers ultras strejkar gör ärligt talat inte så mycket. Roligare med den "vanliga publikens" spontana aktioner istället för de intränade monotona ramsorna som ultras oftast bjuder på. Sista 10 min rullade vågen runt arenan och jag tror t.o.m. att HSV-fansen hade kul trots att de fick stryk. H96 och HSV är som sagt vänföreringar och man såg många blandade sällskap med supportar från de båda lagen.

HSVs supportrar är nog dock med all rätta ganska frustrerade just nu. Man inleder säsongen lika illa som man avslutade den förra och trots nya stjärnvärningar får man inte spelet att stämma. Tog detta kort på vägen till arenan. Tyckte det var en lustig reaktion på hur Calhanoglu lämnade klubben. Han är inte direkt älskad i Hamburg nuförtiden...
http://i60.tinypic.com/kdopbt.jpg
Citera
2014-09-14, 22:31
Medlem
Bische10s avatar
Om någon ska ner på Wiesn (Oktoberfest) och tänkt se matchen mot Paderborn men inte har biljetter kan ni PMa mig
Citera
2014-09-14, 22:42
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
HSVs supportrar är nog dock med all rätta ganska frustrerade just nu. Man inleder säsongen lika illa som man avslutade den förra och trots nya stjärnvärningar får man inte spelet att stämma. Tog detta kort på vägen till arenan. Tyckte det var en lustig reaktion på hur Calhanoglu lämnade klubben. Han är inte direkt älskad i Hamburg nuförtiden...
http://i60.tinypic.com/kdopbt.jpg

Grabben lyckades inte tjata till sig en ny tröja. Morsan fattade inte att man måste ha en ny tröja om det tidigare tröjvalet visat sig vara ett misstag. Morsans tankevärld om att man "växer ur kläder" håller ju inte på en upptrissad spelarmarknad där spelare byts ut innan man hunnit lära sig alla namnen i truppen.

Jag har inte varit på fotboll i Tyskland på 10 år. Såg ett antal matcher i Rostock, Hamburg & Bremen på den tiden. Då hade Bernardo Romeo, argentinaren, 9an i HSV. Den typiska jeansjackan med påsydda klubbmärken var fortfarande extremt populär då bland fansen. Vet inte hur det är idag. Möjligt att den läktarstilen försvunnit i takt med att mustaschen gick ur modet, Opel Manta & Ford Sierra försvann från vägarna & Scorpions ramlade bort från topplistorna. På din bild syns ingen sådan i alla fall. I de lämmeltåg till arenan jag gick i var det jävligt tätt med sådana gubbar.

Annars håller jag med om att den gamla typen av stämning på fotbollsmatcher egentligen är skönast. Där surret från läktaren är direkt kopplat till händelserna på planen. "Tipsextra-surr" kan det kanske kallas på ren svenska. När jag såg Elfsborg i Borås var nog det extremaste jag sett vad gäller skarp kontrast på publiken. Kortsidan höll igång som fan med ramsor medan långsidan var rena biografen. Råkade man hosta hörde halva läktaren det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in