@motvall: då lägger jag till Ricardo Rodriguez som tvåa på assist-listan. Tror han gör dundersuccé i år!
Vad tycker ni om Peps nya spelsätt/taktik? Jag förstår mig inte på det riktigt, känns som han krånglar till det för mycket. Jag gillar tanken att köra en trebackslinje, och samtidigt ha Lahm och Alaba på plan, högre upp i banan. Men Alaba hamnar helt fel som sittande när han inte har större utrymme att svänga sig, med alla andra bayerska mittfältare framför sig. Alaba borde spelas på kanten, blir ju perfekt på honom i ett 3-4-2-1. Med en Ribéry/Götze/Shaq framför sig att kombinera med.
Nu har ju Bernat fått ta den positionen och Alaba hamnat lite i skuggan. Tycker Bernat har gjort det bra, men när alla är friska och hela lär Alaba spela där ute och Juan rotera.
Neuer; Boateng, Benatia, Badstuber; Lahm, BS31, Thiago/Xabi, Alaba; Robben, Müller; Lewandowski
Något sånt tror jag vi kommer få se i framtiden. Plötsligt blev det ännu färre platser på mittfältet och bänken består av: Dante, Ribéry, Shaqiri, Götze, Pizarro, Reina, Martinez
Min slutsats är att det blir ännu mer konkurrens på mittfältet med Peps nya trebackslinje. Lär behöva rotera en jävla massa, speciellt om de unga talangerna ska få speltid med...
Det är nästan tur att FCB ofta har många på skadelistan på sistone. Oavsett tror jag minst en mittfältare lämnar i januari, troligtvis Shaqiri