Resultat: .
0%
röster
2014-12-30, 12:51
Medlem
gato12s avatar
När börjar ligan igen? Funderar på att skaffa Eurosport Player (till och med jag har råd) och hänga lite här.
Citera
2014-12-30, 13:09
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
När börjar ligan igen? Funderar på att skaffa Eurosport Player (till och med jag har råd) och hänga lite här.
Fredagen den 30 Januari klockan 20.30 med toppmötet mellan Wolfsburg och Bayern.

Sedan så är det som vanligt lördagsmatcher 15.30 och en 18.30 och söndagar 15.30 och 17.30

Välkommen hit.

Edit: Det är lite diskussioner om att korta av det långa vinteruppehållet.
Citera
2014-12-30, 13:22
Medlem
xtroes avatar
Men visst känns det väl som det är dags att låta Shaqiri gå? Nu är han visserligen bara 22 år gammal, men jag tycker det inte känns som han har vad som krävs för att spela i Bayern, tror dock han hade funkat perfekt i Wolfsburg som det också har snackats om. Hade nog passat bra i Juventus också även om jag har sämre koll på dom.

Fiorentina vill väl avsluta lånet av Marin ett halvår tidigare, och Chelsea tar väl antagligen tillbaka honom och lånar ut honom igen, dags för en pånyttfödelse i Bremen? (Snacka om att Bremen sålde honom vid rätt tidpunkt.)

Jävla ångest med så långt uppehåll...
Citera
2014-12-30, 13:30
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Fredagen den 30 Januari klockan 20.30 med toppmötet mellan Wolfsburg och Bayern.

Sedan så är det som vanligt lördagsmatcher 15.30 och en 18.30 och söndagar 15.30 och 17.30

Välkommen hit.

Edit: Det är lite diskussioner om att korta av det långa vinteruppehållet.

Tackar för den påminnelsen, en månad kvar att uthärda då alltså. Ogillar att behöva vänta, men som moment gillar jag ändå vinterpausen. Lagen får återhämta sig, supportrarna slipper den värsta kylan på arenorna och man får tid att reflektera kring det som har gått.

Uppskattar reflektionerna som bland annat Motvall delade här tidigare, vill fler summera sina lag vore det trevligt att läsa.

Vad vi kan förvänta oss i vinter:
- Reus ryktas till varenda europeisk toppklubb, visst är det väl "100% säkert" att han lämnar?
- Och Klopp, han har väl redan slutat?
- Stuttgart enas om att sommerpausen nu är slut och att de ska börja vinna igen.
- Nowitzkis popularitet når sin årliga peak när den tyska befolkningen tillfälligt byter till basket.
- Vi får reda på allt vi någonsin inte ville veta om Hoeneß när han återvänder till Bayern som ungdomstränare.

Spännande tider framöver.

Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Fiorentina vill väl avsluta lånet av Marin ett halvår tidigare, och Chelsea tar väl antagligen tillbaka honom och lånar ut honom igen, dags för en pånyttfödelse i Bremen? (Snacka om att Bremen sålde honom vid rätt tidpunkt.)

Jävla ångest med så långt uppehåll...

Varför inte passa på att sno åt er Shaqiri då också?

Shaqiri - Selke - Marin

Vore nästan en uppställning värd det gamla Bremen. Gäller att vara snabb för att hänga med en sådan trio.
Senast redigerad av marc0p0l0 2014-12-30 kl. 13:33.
Citera
2014-12-30, 13:32
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Men visst känns det väl som det är dags att låta Shaqiri gå? Nu är han visserligen bara 22 år gammal, men jag tycker det inte känns som han har vad som krävs för att spela i Bayern, tror dock han hade funkat perfekt i Wolfsburg som det också har snackats om. Hade nog passat bra i Juventus också även om jag har sämre koll på dom.
Vet inte om jag tycker att man ska låta honom gå, men en utlåning vore nog ganska bra (eller försäljning med en bra återköpsklausul). Grabben har sjukt mycket potential men det är svårt att ta en plats är Ribery och Robben är givna på kanterna så länge de håller sig friska. Nu går väl Shaqiri även att spela centralt men där tycker jag kvalitetsskillnaderna mellan honom och alternativen är ännu större.

Å andra sidan är det inte alls säkert att han kommer lyckas i ett sämre lag, hans spetskvaliteter tror jag fungerar bäst i ett bollhållande och spelstyrande lag som har "råd" att ha väldigt nischade spelartyper i anfallet.

Tyvärr tror jag kanske redan att han har bromsats för mycket i sin utveckling, det hade varit intressant om han varit några år yngre och på så sätt kunnat göra en naturlig överlämning med Ribery (som bara fortsätter att imponera ju äldre han blir).
Citera
2014-12-30, 15:07
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Vet inte om jag tycker att man ska låta honom gå, men en utlåning vore nog ganska bra (eller försäljning med en bra återköpsklausul). Grabben har sjukt mycket potential men det är svårt att ta en plats är Ribery och Robben är givna på kanterna så länge de håller sig friska. Nu går väl Shaqiri även att spela centralt men där tycker jag kvalitetsskillnaderna mellan honom och alternativen är ännu större.

Å andra sidan är det inte alls säkert att han kommer lyckas i ett sämre lag, hans spetskvaliteter tror jag fungerar bäst i ett bollhållande och spelstyrande lag som har "råd" att ha väldigt nischade spelartyper i anfallet.

Tyvärr tror jag kanske redan att han har bromsats för mycket i sin utveckling, det hade varit intressant om han varit några år yngre och på så sätt kunnat göra en naturlig överlämning med Ribery (som bara fortsätter att imponera ju äldre han blir).

Håller med dig ett lån vore det bästa för klubben för Ribéry håller inte samma klass länge om det inte är den långvariga skadan som fortfarande hämmar honom.

Shaqiri är tyvärr lite valpig ännu och slarvar lite väl mycket men det blir nog bättre.
Citera
2014-12-30, 19:05
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
Tackar för den påminnelsen, en månad kvar att uthärda då alltså. Ogillar att behöva vänta, men som moment gillar jag ändå vinterpausen. Lagen får återhämta sig, supportrarna slipper den värsta kylan på arenorna och man får tid att reflektera kring det som har gått.

Uppskattar reflektionerna som bland annat Motvall delade här tidigare, vill fler summera sina lag vore det trevligt att läsa.

Vad vi kan förvänta oss i vinter:
- Reus ryktas till varenda europeisk toppklubb, visst är det väl "100% säkert" att han lämnar?
- Och Klopp, han har väl redan slutat?
- Stuttgart enas om att sommerpausen nu är slut och att de ska börja vinna igen.
- Nowitzkis popularitet når sin årliga peak när den tyska befolkningen tillfälligt byter till basket.
- Vi får reda på allt vi någonsin inte ville veta om Hoeneß när han återvänder till Bayern som ungdomstränare.

Spännande tider framöver.

Varför inte passa på att sno åt er Shaqiri då också?

Shaqiri - Selke - Marin

Vore nästan en uppställning värd det gamla Bremen. Gäller att vara snabb för att hänga med en sådan trio.

Det började med att Stuttgart efter att försökt sno åt sig Stefan Reuter från Augsburg och Ralf Rangnick från RBL som ny manager till klubben men bägge tackade nej så det blev Robin Dutt istället.
Citera
2014-12-30, 22:54
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Det började med att Stuttgart efter att försökt sno åt sig Stefan Reuter från Augsburg och Ralf Rangnick från RBL som ny manager till klubben men bägge tackade nej så det blev Robin Dutt istället.
Bra nyhet för Bremen (antar att man slipper fortsätta betala hans lön nu?), inte så bra för Stuttgart. Dutt har väl inte lyckats med något sedan Freiburg? Såg även att han tidigare varit tränare för Stuttgarter Kickers.
Citera
2015-01-01, 14:13
Medlem
fchansas avatar
Guten Rutsch ins neue Jahr!
Citera
2015-01-02, 16:43
Medlem
Zog Ruless avatar
Hur ser det ut med Thiago i Bayern, när kommer han tillbaka från skadan?
Citera
2015-01-03, 01:47
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Hur ser det ut med Thiago i Bayern, när kommer han tillbaka från skadan?

Holger och Alaba ska med på träningslägret nu i veckan. Lahm kan börja träna lite innan Javi och Thiago som börjar träna halvvägs in i februari. Som det ser ut nu.

Citat:
Ursprungligen postat av http://www.fcbayern.de/de/news/news/2014/interview-matthias-sammer-teil-1-271214.php
fcbayern.de: Werden alle Spieler im Trainingslager in Katar dabei sein?
Sammer: „Lahm und Thiago werden nicht ins Trainingslager mitfahren. Bei Javi Martínez ist noch keine endgültige Entscheidung gefallen, das werden wir Anfang des Jahres sehen. Alle anderen fahren mit.“
Citera
2015-01-04, 02:21
Medlem
Lekmands avatar
Såg nu tyska ARDs krönika. Den har allt som alla tycks sakna med SVTs: stämning, protester, dansande förbundskaptener, kamerafokuseringen på "de vackra kvinnorna", djur, framstående spelare, tidiga förlorare osv. osv. Och den är på en halvtimma. Det som inte finns med är en helhet på matchupplägget, och det är inte mycket spel-tid med. Schweiz tex är inte med öht. Slutspelet stressas igenom, speciellt då finalen där de bara visar målet(!).

Men sammantaget en helt underbar krönika som fångar både det lilla och det stora, och som har den där personligare delen som jag själv rent subjektivt tycker att SVTs kunde behövt.

https://www.youtube.com/watch?v=IClDM6TdAW4

Postade detta i annan tråd också, men denna var nog mer lämplig att tipsa om här egentligen. Nog fler som fattar tyska här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in