Resultat: .
0%
röster
2014-03-29, 18:02
Medlem
Thiago verkar ha skadat knät. Blir borta någon månad ser det ut som. Tråkigt, då Bayern är mer underhållande att titta på med honom på planen!
Citera
2014-03-29, 18:10
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
Thiago verkar ha skadat knät. Blir borta någon månad ser det ut som. Tråkigt, då Bayern är mer underhållande att titta på med honom på planen!
Skittråkigt. Nog den värvningen jag mest omvärderat under ett halvår i något av de lag jag följt/följer. Tyckte han var mer än värdelös under den tidiga hösten, men numera älskar jag spelaren. Som du skriver, det blir tråkigare att se Bayern utan honom, även för er ”neutrala”.
Citera
2014-03-30, 01:59
Medlem
Lekmands avatar
11. Eintr. Frankfurt . . 32 . (1) Mainz, Schalke, H96, Hoff., Leverkusen, Augsburg
12. Hannover 96 . . . . 29* (7) Bremen, Braun., Hamburg, Frankfurt, Stuttgart, Nürnberg, Freiburg
13. SV Werder . . . . . . 29* (1) H96, Schalke, Mainz, Hoff., Bayern, Hertha, Leverkusen
14. SC Freiburg . . . . . 29 . (3) Stuttgart, Braun., BMG, Wolfsburg, Schalke, H96

15. 1. FC Nürnberg . . 26 . (1) BMG, Wolfsburg, Leverkusen, Mainz, H96, Schalke
16. VfB Stuttgart . . . .24 . (2) Freiburg, BMG, Schalke, H96, Wolfsburg, Bayern
17. Hamburger SV . . .24* (1) BMG, Leverkusen, H96, Wolfsburg, Augsburg, Bayern, Mainz
18. Braunschweig . . . 22 . (2) H96, Freiburg, Bayern, Hertha, Augsburg, Hoff.

Hoffenheim står klart numera klart utanför bottenstriden och finns således inte kvar på listan. Av de fyra i botten har Braunschweig minst svåra matcher kvar. Braunschweig möter samma som Stuttgart förutom att de möter Augsburg, Hertha och Hoffenheim istället för Mainz, Schalke och Wolfsburg. Och där Hamburg möter BMG, Leverkusen och Wolfsburg möter Eintracht Freiburg, Hertha och Hoffenheim. Man behöver praktiskt taget bara vinna en av dessa enklare matcher, för Hamburg och Stuttgart lär kamma noll på sina svårare.

Jag tror att Nürnberg kommer att klara sig helt, och att det kommer bli ruskigt tajt mellan de tre under. Braunschweig har sämst målskillnad, och det kan bli avgörande.
Citera
2014-03-30, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
11. Eintr. Frankfurt . . 32 . (1) Mainz, Schalke, H96, Hoff., Leverkusen, Augsburg
12. Hannover 96 . . . . 29* (7) Bremen, Braun., Hamburg, Frankfurt, Stuttgart, Nürnberg, Freiburg
13. SV Werder . . . . . . 29* (1) H96, Schalke, Mainz, Hoff., Bayern, Hertha, Leverkusen
14. SC Freiburg . . . . . 29 . (3) Stuttgart, Braun., BMG, Wolfsburg, Schalke, H96

16. VfB Stuttgart . . . .24 . (2) Freiburg, BMG, Schalke, H96, Wolfsburg, Bayern
17. Hamburger SV . . .24* (1) BMG, Leverkusen, H96, Wolfsburg, Augsburg, Bayern, Mainz

Hoffenheim står klart numera klart utanför bottenstriden och finns således inte kvar på listan. Av de fyra i botten har Braunschweig minst svåra matcher kvar. Braunschweig möter samma som Stuttgart förutom att de möter Augsburg, Hertha och Hoffenheim istället för Mainz, Schalke och Wolfsburg. Och där Hamburg möter BMG, Leverkusen och Wolfsburg möter Eintracht Freiburg, Hertha och Hoffenheim. Man behöver praktiskt taget bara vinna en av dessa enklare matcher, för Hamburg och Stuttgart lär kamma noll på sina svårare.

Jag tror att Nürnberg kommer att klara sig helt, och att det kommer bli ruskigt tajt mellan de tre under. Braunschweig har sämst målskillnad, och det kan bli avgörande.

Det kommer att bli enormt rafflande i botten.. Nürnberg klarar sig men har en känsla att Hamburg är ett av de två lagen som åker ur högsta serien.
Citera
2014-03-30, 13:44
Medlem
Det blir svårt för både VfB och HSV framöver.
Citera
2014-03-30, 13:48
Medlem
Germanofils avatar
Ja Der Abstiegskrimi är riktigt underhållande i år. Svår match att vänta för HSV i Gladbach där de flesta lag har stora problem, även topplagen. Glädjande för Hamburg är att Calhanoglu är tillbaka men Badelj är avstängd och Ilecevic skadad (som vanligt).

I den andra matchen kommer Werder till Hannover för ett förmodligen krampartat möte där det lag som vinner skaffar sig lite luft gentemot lagen nedanför strecket. Speciellt för Werder vore detta enormt viktigt då man efter denna match bara möter lag på övre tabellhalvan. Hannover har som bekant ett på pappret lättare spelschema men att möta lag som är inblandade i bottenstriden är aldrig lätt vilket ju inte en minst ett vilt kämpade Eintracht Braunschweig har visat de senaste matcherna. Hoppas därför att H96 kan ta 3 poäng hemma på HDI Arena idag så att man kan få lite andrum och inte måste vara toknervös inför varje omgång. Smiedebach är avstängd men annars har Hannover inga nya spelare på frånvarolistan. Trolig startelva:

Zieler
Sakai - Hoffmann - Schulz - Pocognoli (Prib)
Stindl - Sané - Andreasen - Huszti
Rudnevs - Bittencourt (Schlaudraff/Ya Konan)

Auf geht's ihr Roten!
Citera
2014-03-30, 14:00
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand

Hade faktiskt inte trott att Eintracht skulle haft så här "goda" möjligheter att hålla sig kvar så här sent i säsongen. Ett enormt viktigt derby mot Hannover och sedan mot Freiburg. Lyckas vi ta minst 4 poäng på de två matcherna är vi nog i en hyfsad situation. Niedersachsenderbyt får en extra dimension nästa helg.
Citera
2014-03-30, 23:28
Medlem
afras avatar
Ser ju ut som Braunschweig har en god chans att undvika direkt nedflyttning. Laget spelar riktigt bra fotboll i match efter match nu i motsats till VFB och HSV. 1-1 mot Leverkusen var ett smickrande resultat för die Werkself. Braunschweig borde vunnit och Spahic skulle haft rött kort två gånger om, först för en grov foul och sedan för att visat långfingret åt Braunschweigs målvakt Davari, men det blev inte ens ett gult kort. Istället blev Eintrachttränaren Torsten Lieberknecht uppvisad på läktaren för att han reagerat upprört på Spahics foul. Leverkusen ligger inte högt i fair play-tabellen denna säsong...

För HSV ser det riktigt mörkt ut. Enligt ARD-nyheterna hotas laget av insolvens.
Senast redigerad av afra 2014-03-30 kl. 23:31.
Citera
2014-03-31, 21:40
Medlem
Germanofils avatar
Nürnbergs Hiroshi Kiyotake är jagat byte just nu. Monaco ska tydligen ha bjudit 4,5 miljoner EUR för japanen och även Sevilla har sagt sig vara beredda att betala upp till 5 millar.

En annan japan som det ryktas om just nu är Shinji Kagawa där Dortmund just nu förhandlar med Man U om en låneaffär. Vore kul att se honom i Bundesliga igen.
Citera
2014-04-01, 14:36
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Nürnbergs Hiroshi Kiyotake är jagat byte just nu. Monaco ska tydligen ha bjudit 4,5 miljoner EUR för japanen och även Sevilla har sagt sig vara beredda att betala upp till 5 millar.

En annan japan som det ryktas om just nu är Shinji Kagawa där Dortmund just nu förhandlar med Man U om en låneaffär. Vore kul att se honom i Bundesliga igen.

Efter denna säsong borde snubben lämna, för bra för united helt enkelt och fått snålt med speltid
Citera
2014-04-01, 14:42
Medlem
410s avatar
Som ni säkert vet går Andre Hahn till Mönchengladbach från Augsburg till sommaren. Förstås på alla sätt och vis ett stort tapp för FCA, som är något av denna säsongens SC Freiburg. Men kommer de även bli nästa säsong FC Freiburg? Där verkar ju finnas ett visst intresse i deras spelare, och risken är således överväldigande att de tappar en rad nyckelspelare under och innan sommarens transfer. Tobias Werner lär troligtvis vara ett namn en del Bundesliga-klubbar vill signera ett avtal med också.

Men hur ser det egentligen ut rent ekonomiskt för Augsburg? Den enda årsredovisningen jag kan hitta på deras hemsida är från räkenskapsåret juli 2011 - juni 2012. Där och då presenterade FCA en vinst, samt en omsättning om 37,5 miljoner euro. Idag bör väl den siffran ha stigit något?

Jag inkluderar deras ekonomiska situation då den säger en del om klubbens möjligheter att inte gå samma öde till mötes som Freiburg, som under verksamhetsåret 2012 presenterade en omsättning som översteg 50 miljoner euro. Den perioden inkluderar visserligen två försäljningar, Ömer Toprak och Papiss Cissé (som gav klubben drygt 15 miljoner euro totalt), men jag misstänker ändå att Freiburg de facto omsätter mer pengar än Augsburg.

Omsättning säger visserligen tämligen lite inom fotbollen. Werder Bremen ligger så vitt jag vet på en nivå som är bra mycket högre än båda tidigare nämnda klubbar, men kan det till trots ändå inte satsa eftersom de har gått med förlust de senaste åren. Nu har dock FCA och SCF när jag gått igenom deras redovisningar gått med vinst. Men sen kvarstår faktum; jag har ingen aning om hur Augsburgs ekonomi ser ut för perioden 2012/13 och the same goes med Freiburg.

Så finns där någon här som sitter på bättre kunskaper här än jag? Jag är totalt hjärndöd på tyska, och jag har använt Google översättning när jag gjort denna mindre djupdykande forskning. Vad jag gjort är att söka på klubbnamn + Geschäftsbericht (som betyder årsredovisning).

Har Augsburg bättre förutsättningar att etablera sig på övre halvan av Bundesliga-tabellen än Freiburg, är i korthet min frågeställning. Tror ni de har de finansiella musklerna som krävs för att kunna förlänga en del avtal med de tongivande lirarna? Eller blir det kamp i botten 2014/15?
Citera
2014-04-01, 22:44
Medlem
csts avatar
Fyfan vilken usel insats av FCB. Det jag har befarat hela säsongen sker nu, så fort kvalitén på motståndet höjs fungerar det inte att passa runt bollen i all evighet. Det behövs mer fart och ett rakare spel för att göra de där målen som innebär att man kan dra sig tillbaka och spela på resultat. Den här matchen borde varit avgjord efter den första halvleken. Det är idioti att starta utan en anfallare mot ett så välvuxet mittförsvar, Mandzukic borde helt klart ha startat den här matchen. Markeringen vid hörnan där Vidic gör mål är även den bedrövlig, hur fan tänker Pep?

Neuer står för en hel del bra insatser, å andra sidan måste man kunna lita på att han gör det med tanke på hur försvarsbalansen i laget ser ut.

Domarinsatsen var väl under all kritik, Schweinsteigers röda är helt uppåt väggarna. Är det någon som skulle haft ett rött kort är det Valencia. Handsen i första borde dessutom resulterat i en Bayern-straff.

Riktigt trist också att United inte ens försöker spela fotboll utan enbart fokuserar på att försöka förvalta Bayerns misstag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in