Resultat: .
0%
röster
2013-04-24, 15:45
Medlem
shitlists avatar
Finns det några Eintracht Frankfurt fans här eller är man en ensam stackare?
Citera
2013-04-24, 15:53
Medlem
Kesslers avatar
Bryr mig inte ofta om fotboll i Tyskland men måste bara flika in med en önskan: Hoppas Götze bryter båda benen. Hatar dessa jävla divor nuförtiden i fotbollsvärlden som bara bryr sig om pengar. Med 40 miljoner om året kan man fortfarande göra vad fan man vill. Nu sviker han klubben som fostrat honom och gett han sin karriär för att gå till en rival för lite extra pengar så han kan köpa nåt nytt onödigt bling.

Sånt betyder tydligen mer för dessa horungar än ära och berömmelse. Hade jag varit fotbollsproffs hade jag velat bli legend i ett lag, inte horat runt för några miljoner extra när man redan är mångmiljonär.
Citera
2013-04-24, 16:10
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitlist

Jag tror att du är ensam, men förskräcks inte av det om du vill börja skriva här. Det finns flera "solosupportar" som följer olika lag och vi andra brukar vara ganska snälla mot dem. Det som förenar oss är större än det som skiljer oss, så att säga.

"Ditt" Eintracht Frankfurt är ett lag som många av oss gillar denna säsong, inte bara för att de vinner matcher utan för att de spelat en så bra fotboll. Ingen kunde tro att de skulle ligga så här högt upp i tabellen innan säsongen, även om de nog kommer att rasa mot slutet. Imponerande återkomst till Bundesliga av ett lag som hör hemma där.
Citera
2013-04-24, 16:20
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Götze måste väl bara få spela han har ju trots allt bidragit stort till deras framgångar dom senaste åren.

Ett inlägg i debatten: http://de.eurosport.yahoo.com/blogs/hans-sarpei/bvb-fans-feuert-mario-g%C3%B6tze-124744119.html

Att Klopp resonerar så är nog givet, men hur kommer fansen att agera? Hoppas verkligen de läser och tar in vad Hans Sarpei skriver i din länk, men....?
Finns ju en del rätt hårdförda supportergrupperingar i den klubben som man nog inte alltid kan lita på i denna typ av situationer.
Citera
2013-04-24, 16:55
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:

Som motvall skriver är du nog ensam om det, själv har jag Eintracht Braunschweig som laget i hjärtat, vi har enskilda fans från så väl Hansa Rostock som Freiburg här inne så du är välkommen! Även om jag inte skulle gå så långt som att kalla mig ett engagerat fans så har jag alltid haft lite sympatier för Frankfurt. "Im Herzen von Europa", Goethes stad med den vackra stadsvyn.
Citera
2013-04-24, 17:20
Medlem
shitlists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Jag tror att du är ensam, men förskräcks inte av det om du vill börja skriva här. Det finns flera "solosupportar" som följer olika lag och vi andra brukar vara ganska snälla mot dem. Det som förenar oss är större än det som skiljer oss, så att säga.

"Ditt" Eintracht Frankfurt är ett lag som många av oss gillar denna säsong, inte bara för att de vinner matcher utan för att de spelat en så bra fotboll. Ingen kunde tro att de skulle ligga så här högt upp i tabellen innan säsongen, även om de nog kommer att rasa mot slutet. Imponerande återkomst till Bundesliga av ett lag som hör hemma där.

Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
Som motvall skriver är du nog ensam om det, själv har jag Eintracht Braunschweig som laget i hjärtat, vi har enskilda fans från så väl Hansa Rostock som Freiburg här inne så du är välkommen! Även om jag inte skulle gå så långt som att kalla mig ett engagerat fans så har jag alltid haft lite sympatier för Frankfurt. "Im Herzen von Europa", Goethes stad med den vackra stadsvyn.
Haha, ensam är stark som det heter. Laget som ligger närmast och i princip är hjärtat är Arsenal, varit sen väldigt länge men har alltid haft ett "gott öga" på laget från frankfurt, mina känslor för laget har blivit starkare och jag kallar mig ett fan.

Oja, trodde inte heller att de skulle ligga där de ligger just nu. Förhoppningsvis så klarar "vi" av att hålla oss där uppe och kämpa om en europaplats, efter en stark insats mot Bayern och en vinst över Schalke börjar man våga hoppas.

Jag får tacka så mycket för ert trevliga välkomnande, uppskattas!
Citera
2013-04-24, 17:47
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Som skrivet så är du nog ensam men välkommen.

Själv håller jag på Hannover och har St. Pauli som andralag (liksom många miljoner tyskar) men jag har även lite sympatier för Frankfurt då jag tillbringat ganska mycket tid i Gießen som ju inte ligger långt därifrån. Har även en polare från den tiden som regelbundet skriver om Eintracht på Facebook så jag håller mig lite uppdaterad på vad som händer i föreningen. Han var för övrigt riktigt förgrymmad över Rode-affären...
Citera
2013-04-24, 18:07
Medlem
shitlists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Som skrivet så är du nog ensam men välkommen.

Själv håller jag på Hannover och har St. Pauli som andralag (liksom många miljoner tyskar) men jag har även lite sympatier för Frankfurt då jag tillbringat ganska mycket tid i Gießen som ju inte ligger långt därifrån. Har även en polare från den tiden som regelbundet skriver om Eintracht på Facebook så jag håller mig lite uppdaterad på vad som händer i föreningen. Han var för övrigt riktigt förgrymmad över Rode-affären...
Man tackar.

Okejokej! Haha mjo, dock får vi ju behålla honom till 2014 (hoppas jag), det ända jag ser som positivt i allt dedär är att Arsenal eventuellt kan köpa honom, vill inte se honom spela för något annat lag i Tyskland.
Citera
2013-04-24, 19:41
Medlem
cyberkalles avatar
Välkommen in i tråden du ensamma man.

Kunde inte hålla mig borta från Götze.

Till er alla crybabies som spyr galla över Bayerns värvning av Götze, hur kommer det sig att han valde Bayern själv då han hade fått flera anbud från andra klubbar som gav honom betydligt mer än det Bayern erbjöd?

Ja han ville till Bayern helt själv tänka sig.

Gråt lite mer nu på alla forum jävla plastpack.
Hoppas Dortmund åker på så jävla mycket pisk ikväll, har aldrig hållit på ett lag utanför Tyskland som möter ett Tyskt lag men grattis nu kommer jag glädjas över Real.
Citera
2013-04-24, 19:48
Medlem
dippsis avatar
Citat:

Välkommen, kul med nytt folk som håller på annat lag!
Själv så är man HSV-fan och hoppas tyvärr på förlust för er och ett par andra lag nu i helgen men är tacksam att ni vann mot Schalke!

Man blev lite rädd när man läste matchtråden och såg real, barca och andra "fans" smutskasta varandra på en låg nivå.
Hoppas inte att Bayerns dominas kommer locka hit sådana fans då jag tycker folk håller en bra stämning i denna delen av flashback.

Oj vilken match det var igår, nu slipper 9 - 2 kännas lika pinsamt :P Även fast det ska bli kul med matchen idag känner jag att PL har sjukt intressanta slutveckor gällande EL, CL nerflytt och uppflytt!

Fråga till alla här, vilka ser ni helst i BL nästa säsong ifrån 2e? Eller ser ni gärna Augsburg/Düsseldorf/Bremen en säsong till (Hoffenheim är det nog få som hoppas på)
Senast redigerad av dippsi 2013-04-24 kl. 19:51.
Citera
2013-04-24, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Välkommen in i tråden du ensamma man.

Kunde inte hålla mig borta från Götze.

Till er alla crybabies som spyr galla över Bayerns värvning av Götze, hur kommer det sig att han valde Bayern själv då han hade fått flera anbud från andra klubbar som gav honom betydligt mer än det Bayern erbjöd?

Ja han ville till Bayern helt själv tänka sig.

Gråt lite mer nu på alla forum jävla plastpack.
Hoppas Dortmund åker på så jävla mycket pisk ikväll, har aldrig hållit på ett lag utanför Tyskland som möter ett Tyskt lag men grattis nu kommer jag glädjas över Real.

Hur kan du inte förstå att folk blir upprörda över hur en av Dortmunds viktigaste spelare lämnar för huvudkonkurrenten (nej, jag ser inte Schalke som huvudkonkurrenten)? Då är det dig som det är fel på.
Citera
2013-04-24, 20:02
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
Hur kan du inte förstå att folk blir upprörda över hur en av Dortmunds viktigaste spelare lämnar för huvudkonkurrenten (nej, jag ser inte Schalke som huvudkonkurrenten)? Då är det dig som det är fel på.

Att du inte alls förstår varför han gör det är ännu med underligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in