Resultat: .
0%
röster
2013-01-16, 14:04
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Så var det, läste först tysk press och sedan 4522:s italienska text.

En nyhet från Gelsenkirchen:
Schalke har lånat brassen Raffael från Dynamo Kiev, med en köpoption. Har var bra men ojämn under åren i Hertha, av vad jag såg. Någon som har koll på hans senaste halvår i Ukraina eftersom det inte verkat ha fungerat? Gick ju dit efter Berlinlagets nedflyttning i somras.

Nu rapporterar Gazzettan att det kan bli officiellt redan idag.

www.gazzetta.it/Calciomercato/16-01-2013/guardiola-sceglie-bayern-fatta-breve-annuncio-913847112989.shtml
Citera
2013-01-16, 16:14
Medlem
Steff83s avatar
Jag är skeptiskt till detta tills jag läser mer om det i tysk (och spansk) media...utan andrahansuppgifter...Och det lär nog dröja ytterligare några månader.

Italiensk media är dock mer trovärdig än engelsk..(som tyvärr svensk media sväljer alltför mycket av)
Citera
2013-01-16, 16:17
Bannlyst
Tar Pep över Bayern München kan det bli riktigt bra men jag är lite fundersam över hur han kan hantera de interna konflikterna som finns/fanns i den klubben. Jag tänker nu på Robben och Ribery.
Citera
2013-01-16, 16:45
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banega
Tar Pep över Bayern München kan det bli riktigt bra men jag är lite fundersam över hur han kan hantera de interna konflikterna som finns/fanns i den klubben. Jag tänker nu på Robben och Ribery.

Nja. Det var sånt som händer i alla klubbar, och är överstökat sen länge..Det där överskattades gravt, speciellt i svensk media av någon anledning. Bayern är en rätt lugn förening numera som löser sina problem som uppstår metodiskt. "FC Hollywood" har blivit en myt som möjligen var aktuell på 90-talet främst.
Citera
2013-01-16, 16:50
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:

Varför tror folk det här skulle vara någon lång utdragen konflikt som fortfarande existerar? Bayern har den historian och kulturen att konflikter uppstår ibland. Robben och Ribéry är stora vinnarskallar och det är därför det oftast är runt dessa det händer. Men även andra som många säkert kommer ihåg förra året när Badstuber hettade till ett par gånger.
Kulturen i klubben är som sådan att man säger det man tycker direkt utan att behöva hålla det inne och till slut koka över totalt.

Robben och Ribéry sitter dessutom brevid varandra i omklädningsrummet och det är inte på grund av gräl som man tillsammans kallas Robbéry...

BTW: SENASTE:

"Perfekt! PEP GUARDIOLA (41) ab Juli bis 2016 neuer Trainer des FC Bayern! / Heynckes beendet zum Saisonende seine Karriere. ^M.Hörwick"
Citera
2013-01-16, 16:51
Bannlyst
Perfekt! PEP GUARDIOLA (41) ab Juli bis 2016 neuer Trainer des FC Bayern! / Heynckes beendet zum Saisonende seine Karriere. ^M.Hörwick

Pep Guardiola klar enligt Bayerns officiella Twitter.
Citera
2013-01-16, 17:03
Medlem
Steff83s avatar
Det var det värsta...Nu sägs det från officiella tyska medier att Guardiola är klar!! Jojo..Känns spännande..ändå..även jag inte är övertygad om att hans storhet funkar överallt..men den ska han ju bevisa nu så..
Citera
2013-01-16, 17:07
Medlem
4522s avatar
Citat:
Perfekt! PEP GUARDIOLA (41) ab Juli bis 2016 neuer Trainer des FC Bayern! / Heynckes beendet zum Saisonende seine Karriere. ^M.Hörwick

Varit övertygad om det sedan jag droppade det för första gången. Bollen var i rullning då och nu är den i mål. Det ska bli mycket intressant att följa hans framfart i Bayern, säga vad man vill om hans tid i Barcelona men han lyckades med stora saker. Spännande att se om han har annat i sin repertoar, kanske har han legat sömnlös i New York över hur han ska spela med Bayern nästa år.

Big ups till klubben som vågar satsa på (och lyckas ro i hamn!!) Pep! En stor fjäder i hatten som kan behövas för att lyfta Bundesliga medialt. Jag kommer i alla fall börja titta mer...
Senast redigerad av 4522 2013-01-16 kl. 17:10.
Citera
2013-01-16, 17:13
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:

Det är en bra kombination då Bayern är ett lag som är skickliga med bollen och Guardiola har som bekant stor erfarenhet av sån typ av filosofi.
Senast redigerad av TKD_1337 2013-01-16 kl. 17:31.
Citera
2013-01-16, 17:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Varit övertygad om det sedan jag droppade det för första gången. Bollen var i rullning då och nu är den i mål. Det ska bli mycket intressant att följa hans framfart i Bayern, säga vad man vill om hans tid i Barcelona men han lyckades med stora saker. Spännande att se om han har annat i sin repertoar, kanske har han legat sömnlös i New York över hur han ska spela med Bayern nästa år.

Big ups till klubben som vågar satsa på (och lyckas ro i hamn!!) Pep! En stor fjäder i hatten som kan behövas för att lyfta Bundesliga medialt. Jag kommer i alla fall börja titta mer...

Det ska bli väldigt intressant att se vad Guardiola kan åstadkomma i en klubb som Bayern München. Det känns helt klart som en rätt klubb för honom och det ska onekligen bli intressant att följa den klubben.

Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Det är en bra kombination då Bayern är ett lag som är skickliga med bollen och Guardiola har som bekant stor erfarenhet av sån typ av filosofi.

Precis, lyckas han förvandla bollinnehavet till vassare målchanser kan Bayern München mycket väl dominera den europeiska fotbollen tillsammans med Barcelona.
Citera
2013-01-16, 17:35
Medlem
Steff83s avatar
Kanske Pep och Svennis då att ha var sina delar i München, och dela arena!
Citera
2013-01-16, 17:38
Medlem
Steff83s avatar
Ska sanningen fram så påminner klubbarna en hel del om varann numera..inte bara FCB. Både på och utanför plan. Så ett helt ologiskt som nästa steg känns det inte öht. Trycket nationellt är dock större i München.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in