Resultat: .
0%
röster
2013-04-24, 12:26
Medlem
Oranginas avatar
Götze... Äckliga bayern.
Citera
2013-04-24, 13:10
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Götze... Äckliga bayern.

I all sin korthet, ett oerhört uttömmande och komplett inlägg: Du talar om att du troligtvis är BVB-fan, förmodligen inte från de senaste åren med framgångar utan redan från tiden vid börsintroduktionen.

Speciellt som fotbollsfan till något Ruhrpottlag måste man hata FC Bayern, också det en lång historia av ständiga besvikelser och missade mästerskap/cupfinaler. Oförglömlig, vår käre Patrik Andersson som gör Schalke till "Meister der Herzen" och BVB har blivit hedersam tvåa tillräckligt många gånger för att hata FCB.

Men, jag kan skänka dig lite tröst: BVB har spelat ihop c:a 50 MEUR i CL redan och får c:a 50 MEUR till i sommar (37 för Götze och resten för CL-kvalifikation). Det räcker t ex till fem Marco Reus, så jag tror nog att BVB har chans på andraplatsen nästa år också.

Edit: Har nu sett att du troligtvis är VfB-fan, en förmildrande omständighet så god som någon. Håller med om att Labbadia inte har mycket till spelidé, men som tur är kan lita på individuell skicklighet i laget.
Senast redigerad av Grus-Kalle 2013-04-24 kl. 13:25.
Citera
2013-04-24, 14:08
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Troligtvis är det så, 34,3% Bayern och 65,7% Barca för hela matchen. Det var rätt mycket tvärpass på egen planhalva hela matchen.

Kolla matchstatistik här: http://www.sueddeutsche.de/sport/beeindruckendes-gegen-barcelona-bayern-ueberrollt-die-weltfussballer-1.1657224-3

Edit: Det är väldigt svårt att förstå att Vilanova inte reagerar med spelarbyten över huvud taget förrän i 83. minuten, Messi mot Fabregas efter 2-0 hade känts relevant.

Fan det kändes då som att Bayern hade bollen mest av lagen under första halvlek märkligt.
Citera
2013-04-24, 14:17
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Fan det kändes då som att Bayern hade bollen mest av lagen under första halvlek märkligt.

För att hjärnan aktiveras när Bayern har den då man hittade på saker och var kreativa. Barcelona spelade bara passningar på 2m om och om igen. Hjärnan slocknar ju i princip och man registrerar inget.
Citera
2013-04-24, 14:38
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
För att hjärnan aktiveras när Bayern har den då man hittade på saker och var kreativa. Barcelona spelade bara passningar på 2m om och om igen. Hjärnan slocknar ju i princip och man registrerar inget.
Du har så rätt så.

"0:30 geht der flieger zurück, da kann man gar nicht so viel saufen wie man kotzen möchte"
Radio 96.3 reporter efter 3-0 senare säger han: "Leck mich doch am Arsch an dieser Stelle"

Underbart kul fast man skall alltid vara ödmjuk mot sina motståndare.

https://www.youtube.com/watch?v=-P5RAoETsq0
Citera
2013-04-24, 15:01
Medlem
motvalls avatar
Tittade på statistiken från matchen och hittade något mycket talande;
Barcelonas anfallare och mittfältare slog under matchen 387 st passningar och lyckades tillsammans producera ett skott mot mål. Bayerns motsvarande spelare slog 166 st passningar och fick till 13 st skott mot mål.

Om ni inte känner till det så finns det en sida med ganska bra matchanalyser, Zonal Marking;
http://www.zonalmarking.net/

Står lite om gårdagens match där som kan vara intressant. Är ju inte alltid så lätt att vara skarpsynt när man ser Bayern spela en viktig match, lite mycket känslor blir involverade.

(Blev inte mycket till arbete idag direkt, men det var det värt! )
Citera
2013-04-24, 15:06
Medlem
motvalls avatar
Vad tror ni om det här laget i kväll? Eller låter Klopp Götze vila?
Weidenfeller - Piszczek, Subotic, Hummels, Schmelzer - S. Bender, Gündogan - Blaszczykowski, M. Götze, Reus - Lewandowski

Jag skulle personligen låta Kehl starta, men det fick han ju inte i kvarten så...
Citera
2013-04-24, 15:15
Medlem
Zog Ruless avatar
barcastuff ‏@barcastuff

Karl-Heinz Rummenigge (chairman Bayern): "We won 4-0 against the best team in the world. That is like a dream." #fcblive #ucl #fcbfcb

Vänligt sagt men frågan är om ens tror på det själv, Barcelona kan inte anses vara världens bästa lag.

barcastuff ‏@barcastuff

Rummenigge (chairman Bayern): "Muller played like Messi? He had a fantastic match. But Messi is still number 1, he wasn't completely fit."

Nog för att Messi kanske inte var helt återställd men han och laget blev raderade av Bayern.

Annars håller jag med om att Messi är nummer ett.
Senast redigerad av Zog Rules 2013-04-24 kl. 15:17.
Citera
2013-04-24, 15:19
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Tittade på statistiken från matchen och hittade något mycket talande;
Barcelonas anfallare och mittfältare slog under matchen 387 st passningar och lyckades tillsammans producera ett skott mot mål. Bayerns motsvarande spelare slog 166 st passningar och fick till 13 st skott mot mål.

Om ni inte känner till det så finns det en sida med ganska bra matchanalyser, Zonal Marking;
http://www.zonalmarking.net/

Står lite om gårdagens match där som kan vara intressant. Är ju inte alltid så lätt att vara skarpsynt när man ser Bayern spela en viktig match, lite mycket känslor blir involverade.

(Blev inte mycket till arbete idag direkt, men det var det värt! )

Gillar den där sidan något enormt.

Kolla Bayerns passningsmönster kontra Barcas. Bayern har knappt några genom mittcirkeln medan nästan varenda pass Barcelona slår går genom den och genom mitten. Det gör ju Martínez och Schweinsteigers jobb så mycket mer tacksamt.
Intressant är också att Bayern, trots att man har hälften så många slagna passningar fulländar fler passningar i närheten och i straffområdet än Barcelona. Det visar på det defensiva arbetet i Bayern är fullständigt fenomenalt. Kolla bara på alla misslyckade passar mot Dantes utgångsposition.

Annars var det faktiskt ganska lätt att gå upp i morse trots att det blev öl långt över midnatt. Tänk om det kunde vara så varje gång.
Citera
2013-04-24, 15:27
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
barcastuff ‏@barcastuff

Karl-Heinz Rummenigge (chairman Bayern): "We won 4-0 against the best team in the world. That is like a dream." #fcblive #ucl #fcbfcb

Vänligt sagt men frågan är om ens tror på det själv, Barcelona kan inte anses vara världens bästa lag.

barcastuff ‏@barcastuff

Rummenigge (chairman Bayern): "Muller played like Messi? He had a fantastic match. But Messi is still number 1, he wasn't completely fit."

Nog för att Messi kanske inte var helt återställd men han och laget blev raderade av Bayern.

Annars håller jag med om att Messi är nummer ett.

Messis ord efter matchen:
Citat:
-Det var ett tag sedan jag spelade och jag kände att jag inte var på 100 procent, men jag var inte skadad så jag kunde spela, sade argentinaren som tror att det kommer att bli svårt att vända semifinalen hemma på Camp Nou.

- Det är 4-0 och det blir svårt eftersom de har ett fantastiskt lag. De var mycket starkare än vad vi var, fysiskt överlägsna. Det är trist att det blev så här men vi måste gå vidare. Vi ska försöka att göra mål hemma och göra vårt bästa, fortsatte Messi.

Annars måste man berömma Muller återigen. Kollade på highlights idag och han var ju fan magisk. Men vilka jävla stickor till ben han har.

Edit: Detta kanske skulle ha postats i CL-tråden. Aja ni överlever nog.
Senast redigerad av OG-lover 2013-04-24 kl. 15:29.
Citera
2013-04-24, 15:32
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Vad tror ni om det här laget i kväll? Eller låter Klopp Götze vila?
Weidenfeller - Piszczek, Subotic, Hummels, Schmelzer - S. Bender, Gündogan - Blaszczykowski, M. Götze, Reus - Lewandowski

Jag skulle personligen låta Kehl starta, men det fick han ju inte i kvarten så...

Götze måste väl bara få spela han har ju trots allt bidragit stort till deras framgångar dom senaste åren.

Ett inlägg i debatten: http://de.eurosport.yahoo.com/blogs/hans-sarpei/bvb-fans-feuert-mario-g%C3%B6tze-124744119.html
Citera
2013-04-24, 15:40
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover

Annars måste man berömma Muller återigen. Kollade på highlights idag och han var ju fan magisk. Men vilka jävla stickor till ben han har.

Edit: Detta kanske skulle ha postats i CL-tråden. Aja ni överlever nog.
Müller är en makalös spelare, men det är inte så ofta allt fungerar så perfekt för honom som igår. Han är så oortodox att väldigt många, som inte ser många matcher med Bayern, rejält underskattar bonnapöjken. Och något muskelpaket eller superteknisk spelare är han ju inte. Allt sitter i huvudet och hans "fotbollstänk".

Tack förresten för fina och sportsliga ord från er Barcasupportar igår. Märks att de där hopplösa typerna som förr brukade dominera alla Barcelonadiskussioner nu nästan helt har försvunnit och att det är ni som gillar fotboll som är ”kvar”.

Ber till min Gud att inte de ska invadera oss här!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in