Resultat: .
0%
röster
2013-05-26, 15:07
Medlem
Oranginas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av damanHJK
Med tanke på den röda maskinens demolisering i Bundesliga iår kan jag helt enkelt inte se Stuttgart vinna. Inte en chans alltså.

Tyst nu lilla bandwagoner.
Citera
2013-05-26, 15:16
Medlem
motvalls avatar
Så otroligt skönt att Bayern lyckads vinna igår. Även om jag är lycklig idag så är den dominerande känslan mer den av befrielse. Har man Bayern och Tyskland som sina favoriter så har man råkat ut för några besvikelser de senaste åren. Så underbart att framförallt Lahm och Schweinsteiger äntligen får vinna en stor internationell titel.

Det är många som ska hyllas efter segern, men den store segerorganisatören är nog ändå Jupp Heynckes. Så skickligt, och stillsamt, han har förändrat laget på några få år. Så synd att han inte kommer att stanna. Han är förresten den tredje tränaren som lyckats vinna CL med två olika lag, de andra är Mourinho och Ottmar Hitzfeld.

Man får hoppas att killarna inte festar för mycket nu, är ju DFB-pokalfinal nu på lördag. En trippel skulle sitta fint.

Tycker man också kan passa på och hylla Dortmund och Klopp, vilken fin säsong man ändå har gjort återigen. Hoppas att de kan behålla denna höga nivå flera säsonger framöver, alltid bra med konkurrens i BL.
Citera
2013-05-26, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Så otroligt skönt att Bayern lyckads vinna igår. Även om jag är lycklig idag så är den dominerande känslan mer den av befrielse. Har man Bayern och Tyskland som sina favoriter så har man råkat ut för några besvikelser de senaste åren. Så underbart att framförallt Lahm och Schweinsteiger äntligen får vinna en stor internationell titel.

Det är många som ska hyllas efter segern, men den store segerorganisatören är nog ändå Jupp Heynckes. Så skickligt, och stillsamt, han har förändrat laget på några få år. Så synd att han inte kommer att stanna. Han är förresten den tredje tränaren som lyckats vinna CL med två olika lag, de andra är Mourinho och Ottmar Hitzfeld.

Man får hoppas att killarna inte festar för mycket nu, är ju DFB-pokalfinal nu på lördag. En trippel skulle sitta fint.

Tycker man också kan passa på och hylla Dortmund och Klopp, vilken fin säsong man ändå har gjort återigen. Hoppas att de kan behålla denna höga nivå flera säsonger framöver, alltid bra med konkurrens i BL.

Du glömde bort Ernst Happel.

Imponerande catenaccio-taktik som Jupp tillämpat den här säsongen. Ger inte motståndarna något andrum. Hårt arbete lönar sig, och det blev tredje gången gillt den här gången. Vi hade behövt göra ett mål de första 30 minuterna för att klara andra halvlek i min åsikt (jag tycker också att Sahin borde ha kommit in tidigare).

Trevligt att nu en tysk tränare kommer att få en riktig trippel, för inte kan Stuttgart ro hem en cupvinst. Kanske kan det bli en fem-sextupel i år, som Barcelona 2009 (däremot hoppas jag på att Dortmund slår tillbaka i Telekomcupen och sedan i supercupen).
Citera
2013-05-26, 21:42
Medlem
Mastodontishs avatar
Herregud vilken kväll igår.

Så otroligt sagolikt fint. Cirkeln som på något sätt slöts med Heynckes, Robben och hela den här generationen.

Nu kan man äntligen fortsätta denna resa på ett mer harmoniskt och rättvist sätt, som de vinnare man alltid varit egentligen.
Hur det än går med Guardiola kan man alltid komma tillbaka till detta och hämta inspiration och vilja.

Dagens Bayern är verkligen fullt av personligheter man bara måste gilla, Dantes härliga och livsglada approach, Lahms unika förmåga att alltid vara bra och fokuserad, Ribéry som blivit ett med Bayern, jokern Müller som alltid ger allt är bara ett axplock ur detta grymma lag.
Men så Robben.
Robben, Robben, Robben.
Mannen som varit så långt ned som få skulle klara. Vad gör han? Reser sig starkare och starkare för varje gång. En mentalt starkare person får man leta länge efter, även om många nog tycker motsatsen så är det vad jag känner.

Super Bayern super Bayern HEY HEY!!!
Citera
2013-05-26, 23:11
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall

Ernst Happel lyckades också vinna med två lag, Feyenoord och Hamburg.
Citera
2013-05-26, 23:46
Medlem
lever du cyberkalle?
Citera
2013-05-27, 11:22
Medlem
marc0p0l0s avatar
http://www.transfermarkt.at/de/heynckes-wuerde-laut-berater-real-angebot-annehmen/news/anzeigen_123669.html

Heynckes verkar ganska sugen på att fortsätta ändå, enligt hans "agent" så skulle han acceptera ett erbjudande om Real Madrid vill ha honom som tränare. Kanske kan vara vad Madrid behöver efter Mourinho, en riktig gentleman som kommer överens med spelarna. Blir väl antagligen bara en eller två säsonger i så fall dock.

Verkar som att föredetta Bayern och Karlsruhe-spelaren Oliver Kreuzer tar över efter Arnesen i Hamburg, om Karlsruhe släpper honom. Med all respekt för att han lyckats göra mycket med lite pengar så undrar jag verkligen om han kan göra ett bättre jobb än Arnesen, speciellt kvalitetsvärvningar som Adler och van der Vaart är något Kreuzer troligtvis inte hade lyckats med.
Citera
2013-05-27, 14:26
Medlem
Sammy Kuffour ballade ur rätt så ordentligt

http://www.youtube.com/watch?v=qHOvTHn3dHQ
Citera
2013-05-27, 18:42
Medlem
Germanofils avatar
Ikväll gäller det för Lautern! Att slå Hoffenheim med 2-0 på hemmaplan ska absolut inte vara omöjligt, speciellt inte för ett lag som har en sådant fantastiskt publikstöd som Lautern har.

Auf geht's die roten Teufeln!
Citera
2013-05-27, 18:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Ikväll gäller det för Lautern! Att slå Hoffenheim med 2-0 på hemmaplan ska absolut inte vara omöjligt, speciellt inte för ett lag som har en sådant fantastiskt publikstöd som Lautern har.

Auf geht's die roten Teufeln!

Jag har en hundring på Hoffenheim så det finns alla möjligheter i världen för Lautern att vinna
Citera
2013-05-27, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Jag har en hundring på Hoffenheim så det finns alla möjligheter i världen för Lautern att vinna

Hoppas på det, men tyvärr känns Hoppenheim för starka.
Citera
2013-05-27, 19:53
Medlem
motvalls avatar
Münchens vattenverk har publicerat siffror på en ”pinkkurva”. Föga oväntat kulminerade toalettspolingarna i halvtid till 8000 spolningar per sekund. Den lägsta i andra halvlek var efter Robbens avgörande mål, då "bara" 2500 per sekund. (Ungefär som hos mig, mycket toabesök i halvtid, ibland några i andra och ingen under matchtid efter Robbens mål.)

En holländsk/frisisk-kunnig läppläsare har tolkat det Robben sa till publiken som ” Gud, min Gud, åh Gud. Känns mest troligt att han uttryckte sig på sitt hemspråk efter den känsloupplevelsen.

Dortmund får mycket beröm i Münchenbaserade tidningar för på det sportsliga sätt som laget och supportrarna tog förlusten.

FCB:s seger i CL gav Schalke €5M, Neuer-dealen. Hoppas de använder dem bra.

Javi Martinez har blivit uttagen till Spaniens landslag inför Confed Cup, föga oväntat.

Heja Lautern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in