Citat:
Ursprungligen postat av
4522
Kollade på truppen innan jag ställde frågan och blev inte särskilt imponerad. Därför ville jag fiska efter mer information. Det är väl egentligen bara Kiessling som ser ut som ett riktigt världsnamn.
Ok, kan bli en kul match då. Men ett lag som har Boenisch i truppen skrämmer inte mig...

Några hyggliga spelare har väl Leverkusen, även om de förlorade Carvajal också. Lars Bender, Reinartz, Sidney Sam och Wollscheid är alla tyska landslagsmän. Målisen Leno övertygade stort i BL, men missade lite i U21-EM. Castro är alltid sevärd. Annars ett ungt spännande lag med några få undantag som Rolfes och Kießling,
Har några intressanta nyförvärv; Heung-Min Son från HSV, Donati från Inter, australiensaren Robbie Kruse från Düsseldorf och så den unge Levin Öztunali (17 år) fr HSV han också. Litet känslig övergång den sista eftersom hans farfar är Hamburg-legenden Uwe Seeler.
Häng inte upp dig på Boenisch, han kom på fri transfer i vintras och är mest en komplementspelare. Bayer är bra, solklar trea i BL förra säsongen. De tränas förresten av gamle finske resen Sami Hyppiä.