Resultat: .
0%
röster
2013-07-13, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Vart ska Lahm och Alaba få plats då? de är inte några mittbackar inte...

Det mest logiska är väl att Javi Martinez flyttas ned som mittback, och att därmed Thiago tar platsen bredvid Schweinsteiger. Men jag undrar hur ett ett sådant offensivt mittfält utan balans skulle fungera i verkligheten. Blir spännande och följa utvecklingen.
Kanske finns det en möjlighet att Pep överväger en trebackslinje? Han kanske tänker använda Martinez ungefär som Prandelli använder De Rossi i Gli Azzurri? Då blir det ju plötsligt utrymme för 5 mittfältare om man så vill, kanske sätter han Thiago mellan backlinje och mittfält i en slags Pirlo-roll?

Edit: Såg inte OG-lovers inlägg, men även där stod det om trebackslinje...
Citera
2013-07-13, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Kanske finns det en möjlighet att Pep överväger en trebackslinje? Han kanske tänker använda Martinez ungefär som Prandelli använder De Rossi i Gli Azzurri? Då blir det ju plötsligt utrymme för 5 mittfältare om man så vill, kanske sätter han Thiago mellan backlinje och mittfält i en slags Pirlo-roll?

Edit: Såg inte OG-lovers inlägg, men även där stod det om trebackslinje...

---- Dante --- Martinez ---- Boateng -----
--Lahm --- Thiago -- Schweinsteiger --- Alaba ---
--------Muller ----- Götze ------ Ribery -------
-----Mandzukic/Lewandowski -------

Typ såhär? ser fortfarande på tok för obalanserat ut, och för offensivt. Kanske funkar mot skitlag och mittenlag i Bundesliga, men i dom stora och tuffa matcherna hade det aldrig fungerat. Om man har en renodlad defensiv mitt som alla lag har f.ö fungerar anfallsspelet bättre. Då slipper offensiva spelare som ska utnyttja sin offensiva kapacitet(exempelvis Schweinsteiger) ta enormt och onödigt defensivt ansvar.
Citera
2013-07-13, 12:18
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Vart ska Lahm och Alaba få plats då? de är inte några mittbackar inte...

Det mest logiska är väl att Javi Martinez flyttas ned som mittback, och att därmed Thiago tar platsen bredvid Schweinsteiger. Men jag undrar hur ett ett sådant offensivt mittfält utan balans skulle fungera i verkligheten. Blir spännande och följa utvecklingen.

Känns ju dumt att göra några stora förändringar på ett lag som joggade hem trippeln förra säsongen.
Citera
2013-07-13, 14:05
Medlem
4522s avatar
Udinese möter Leverkusen den 17:e juli. Hur bra är dom nu för tiden? Det känns nämligen som att den matchen kommer bli sommarens tuffaste värdemätare.
Citera
2013-07-13, 14:22
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Udinese möter Leverkusen den 17:e juli. Hur bra är dom nu för tiden? Det känns nämligen som att den matchen kommer bli sommarens tuffaste värdemätare.
Tja..DOm kom ju trea i ligan efter CL-finalisterna Bayern och Dortmund, och ska spela CL till hösten.

Räcker att du kollar på truppen..Ett riktigt bra lag.
Senast redigerad av Steff83 2013-07-13 kl. 14:26.
Citera
2013-07-13, 14:31
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Dom är riktigt bra och spelade under fjolåret kul och anfallsglatt nu har dom ju tappat en av sina bästa spelare i Schürrle det blir intressant att se hur det påverkar spelet.
Citera
2013-07-13, 14:38
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Tja..DOm kom ju trea i ligan efter CL-finalisterna Bayern och Dortmund, och ska spela CL till hösten.

Räcker att du kollar på truppen..Ett riktigt bra lag.

Kollade på truppen innan jag ställde frågan och blev inte särskilt imponerad. Därför ville jag fiska efter mer information. Det är väl egentligen bara Kiessling som ser ut som ett riktigt världsnamn.

Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Dom är riktigt bra och spelade under fjolåret kul och anfallsglatt nu har dom ju tappat en av sina bästa spelare i Schürrle det blir intressant att se hur det påverkar spelet.

Ok, kan bli en kul match då. Men ett lag som har Boenisch i truppen skrämmer inte mig...
Citera
2013-07-13, 15:07
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Kollade på truppen innan jag ställde frågan och blev inte särskilt imponerad. Därför ville jag fiska efter mer information. Det är väl egentligen bara Kiessling som ser ut som ett riktigt världsnamn.

Ok, kan bli en kul match då. Men ett lag som har Boenisch i truppen skrämmer inte mig...
Kom på att dom även tappat Carvajal som stundvis var lysande.
Kommer blir kul att se min son göra debut mot Udinese.
Citera
2013-07-13, 15:19
Medlem
motvalls avatar
Citat:

Några hyggliga spelare har väl Leverkusen, även om de förlorade Carvajal också. Lars Bender, Reinartz, Sidney Sam och Wollscheid är alla tyska landslagsmän. Målisen Leno övertygade stort i BL, men missade lite i U21-EM. Castro är alltid sevärd. Annars ett ungt spännande lag med några få undantag som Rolfes och Kießling,

Har några intressanta nyförvärv; Heung-Min Son från HSV, Donati från Inter, australiensaren Robbie Kruse från Düsseldorf och så den unge Levin Öztunali (17 år) fr HSV han också. Litet känslig övergång den sista eftersom hans farfar är Hamburg-legenden Uwe Seeler.

Häng inte upp dig på Boenisch, han kom på fri transfer i vintras och är mest en komplementspelare. Bayer är bra, solklar trea i BL förra säsongen. De tränas förresten av gamle finske resen Sami Hyppiä.
Citera
2013-07-13, 20:22
Bannlyst
Sen 20 minuter tillbaks så träningsspelar Borussia Dortmund just nu mot Bursaspor och så ser startelvan ut för BVBs del:

Langerak
Durm - Hummels - Sarr - Bandowski
Sahin - Gundogan
Kuba - Mkhitaryan - Abonnemang
Lewandowski

Det står 1-0 för Dortmunds del
Lewy har spräckt nollan!

Stream till matchen
http://live.bvbtotal.de/
Citera
2013-07-13, 20:30
Bannlyst
Vi kan ju avlasta Bayerns börda (om de tänker värva Thiago) genom att köpa Kroos. Föreställ er att den siste östttysken hamnar i arbetarstaden Dortmund och tar gruvlig revansch på dom i syd
Citera
2013-07-13, 20:42
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-Rasist
Sen 20 minuter tillbaks så träningsspelar Borussia Dortmund just nu mot Bursaspor och så ser startelvan ut för BVBs del:

Langerak
Durm - Hummels - Sarr - Bandowski
Sahin - Gundogan
Kuba - Mkhitaryan - Abonnemang
Lewandowski

Det står 1-0 för Dortmunds del
Lewy har spräckt nollan!

Stream till matchen
http://live.bvbtotal.de/

Haha,
skrev just i matchtråden angående träningsmatcher om denna match och länkade precis som du. Det verkar fullsatt och Lewandowski prickade nyss ribban.

Kul att se Aubameyang och Mkhitaryan. Framförallt spindelmannen verkar vara på spelhumör, men ack vad BVB ser svaga ut på kanterna utan sina riktiga ytterbackar.
Senast redigerad av motvall 2013-07-13 kl. 20:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in