Resultat: .
0%
röster
2012-11-19, 20:17
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Du menar inte Gustavo? För han har tydligen genomgått en operation precis men jag kan inte hitta något om att Martinez skulle vara borta?
Citat
"Beim Eins-gegen-Eins mit Claudio Pizarro bekam der Spanier einen Schlag auf seinen rechten Fuß und musste kurz darauf die Einheit abbrechen. Immer wieder fasste sich Javi an die schmerzende Stelle, massierte sie, am Ende musste er aber mit gesenktem Kopf in die Kabine humpeln. Ob er am Dienstag in Valencia (20.45 Uhr, Sky) wieder hergestellt ist? Es schaut nicht danach aus…

Men han är med i truppen till Valencia i alla fall.
Citera
2012-11-19, 20:25
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/tyskland/article15793325.ab

Hahaha, Lås in dina döttrar när du kommer hem till München Kalle. Bocken är på väg dit
Hahaha detta hade jag missat totalt.

Citat:
Ursprungligen postat av therif
Nej, någon Svennis blev det inte. Istället blir det, om jag förstått saker och ting rätt (pinsamt annars ) Alex Schmidt som tar över a-laget. Vad och hur saker och ting ska förändras återstår väl att se. Jag hade personligen föredragit en mer radikal förändring på tränarfronten. Men men, det kan ju knappast bli sämre.

Svennis kan hålla sig i Tingelingland för inte har 1860 råd att betala hans monsterlöner.
Citera
2012-11-20, 10:49
Medlem
cyberkalles avatar
Känns det inte som att DFB överreagerat lite angående Mandzukic och Shaqiri påstådda hyllning till Ante Gotovina och Mladen Marka eller vad tror ni?

Shaqiri är väl av Kosovo Albanskt ursprung har jag för mig och han borde ju definitivt inte hylla dom.

Kanske är det någon som är insatt.
Citera
2012-11-20, 11:03
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Känns det inte som att DFB överreagerat lite angående Mandzukic och Shaqiri påstådda hyllning till Ante Gotovina och Mladen Marka eller vad tror ni?

Shaqiri är väl av Kosovo Albanskt ursprung har jag för mig och han borde ju definitivt inte hylla dom.

Jo..Varför inte? Kroaterna har ju kämpat mot serberna i forna Jugoslavien lika mycket som kosovoalbanerna?
Citera
2012-11-20, 11:10
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Jo..Varför inte? Kroaterna har ju kämpat mot serberna i forna Jugoslavien lika mycket som kosovoalbanerna?

Aha, skall jag vara ärlig så är jag uselt insatt i bråken på Balkan tyvärr.
Jag har en Bosnien-Kroat på jobbet och jag har aldrig fattat vem han sympatiserar med ibland så förvarar han Serberna och ibland så försvarar han dom andra så det är inte lätt för en oinvigd.

Det enda jag förstått är att han inte gillar Muslimer.
Citera
2012-11-20, 11:18
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Aha, skall jag vara ärlig så är jag uselt insatt i bråken på Balkan tyvärr.
Jag har en Bosnien-Kroat på jobbet och jag har aldrig fattat vem han sympatiserar med ibland så förvarar han Serberna och ibland så försvarar han dom andra så det är inte lätt för en oinvigd.

Det enda jag förstått är att han inte gillar Muslimer.

Just i Bosnien är det ju lite speciellt då det förblivit lite av ett Jugoslavien i miniatyr..Där kan jag tänka mig att Bosnien-kroaterna kan sympatisera med Bosnien- serberna mot muslimierna..då dom inte gillas som du säger. Kroatena och Serberna tycker att dom har lika rätt till områderna Bosnien som muslimerna utan att behöva vara i samma nation som dom...typ..

Men vad gäller kroaterna (i Kroatien) och kosovoalbanerna så har dom inget otalt med varann sen Jugoslavien-tiden vad jag vet (troligen då dom fanns geografiskt åtskillda)..utan en gemensam "fiende" istället.
Senast redigerad av Steff83 2012-11-20 kl. 11:25.
Citera
2012-11-20, 12:24
Medlem
motvalls avatar
Citat:

Håller med om överreaktion. Vad jag förstått så gjorde Mandzukic honnör mot publiken efter att ha gjort mål och Shaqiri detsamma. Att man tolkar det som en hälsning till två kroatiska generaler som just blivit frikända för krigsbrott verkar att läsa in lite för mycket i spelares målgester. Är väl inte förste målgöraren som gjord en sådan?

Storm i ett vattenglas, allt förutsatt att han inte utalat sig efteråt att så var betydelsen. Politiska gester är och ska givetvis vara förbjudna på fotbollsplanen.
Citera
2012-11-20, 12:44
Medlem
motvalls avatar
Ett trevligare ämne;

Vad tror vi om de tyska lagen och veckans CL? Utgångsläget är att seger betyder slutspel.

Personligen bedömer jag det som störst och bäst chans för Schalke, om de nu spelar bättre än i helgen. Vinna hemma mot Olympiakos känns överkomligt. Kicker; Unnerstall - Höwedes, K. Papadopoulos, Matip, Fuchs - J. Jones, Neustädter - Farfan, Holtby, Draxler - Huntelaar

Bayern får det svårare i Valencia, speciellt med så många skador, men en poäng skulle behövas. Kicker tror på detta lag; Neuer - Lahm, van Buyten, Dante, Alaba - Javi Martinez, Schweinsteiger - T. Müller, Kroos, Ribery - Pizarro. (Undrar verkligen om Pizarro får starta?)

Ajax mot BVB kan också bli en jämn match, två unga och oerfarna lag som båda överraskat positivt. Dortmund borde även de få med sig minst en poäng, är då i princip klara för slutspelet. Kickers lag; Weidenfeller - Piszczek, Subotic, Hummels, Schmelzer - S. Bender, Gündogan - Blaszczykowski, M. Götze, Reus - Lewandowski (Notera att Kuba är tillbaka.)

Tabeller
Kom ihåg att det är inbördes möten som gäller, målskillnaden är alltså inte intressant. Jag tror att alla tre lagen går vidare, men att det blir klart först nästa/sista omgången.
Citera
2012-11-20, 16:53
Medlem
cyberkalles avatar
Hmm, blir det verkligen Pizarro som får starta?

Är laddad som fan inför kvällens match och hoppas verkligen på en pinne i alla fall.
Citera
2012-11-20, 17:21
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Hmm, blir det verkligen Pizarro som får starta?

Är laddad som fan inför kvällens match och hoppas verkligen på en pinne i alla fall.

Är också nöjd med en poäng. Vi får dunderheja på Lille (börjar kl 18), vinner de borta så räcker det med en poäng hemma mot Bate B i nästa.

Tror inte Heynckes vågar starta med Gomez, men börja med peruanen? Säger hmm som du.

Frågesport och kul sak från Münchenbesöket för ett par veckor sedan. Alla museum har skåp där man gratis kan låsa in sina ytterkläder och väskor, nr 31 var överanvänt och klart mest slitet överallt. Verkade helt enkelt vara populärare än de andra. Någon som inte heter cyberkalle som kan svaret, warum?
Senast redigerad av motvall 2012-11-20 kl. 17:26.
Citera
2012-11-20, 17:31
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Är också nöjd med en poäng. Vi får dunderheja på Lille (börjar kl 18), vinner de borta så räcker det med en poäng hemma mot Bate B i nästa.

Tror inte Heynckes vågar starta med Gomez, men börja med peruanen? Säger hmm som du.

Frågesport och kul sak från Münchenbesöket för ett par veckor sedan. Alla museum har skåp där man gratis kan låsa in sina ytterkläder och väskor, nr 31 var överanvänt och klart mest slitet överallt. Verkade helt enkelt vara populärare än de andra. Någon som inte heter cyberkalle som kan svaret, warum?
Vinner Lille vilket jag iof tror är en omöjlighet och Valencia och Bayern spelar oavgjort då borde väl avancemanget redan vara klart, 10 poäng på bägge medan Bate står kvar på 6.

Frågesporten var ju grymt svår.
Citera
2012-11-20, 20:09
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Vinner Lille vilket jag iof tror är en omöjlighet och Valencia och Bayern spelar oavgjort då borde väl avancemanget redan vara klart, 10 poäng på bägge medan Bate står kvar på 6.

Frågesporten var ju grymt svår.

Lille vann.

Återkommer till frågan;

Fyra museum av världsklass, inte något om öl, korv, bilar, fotboll, leksaker utan sådan för finsmakare av konst. 31:ans skåp ville alla ha! (Älskar München ibland!)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in