Resultat: .
0%
röster
2012-09-27, 17:40
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Håller med, ville bara påvisa den likhet som finns. Men visst är skillnaden stor också, dels har ju Bayern förstärkt sin trupp, som vi varit inne på mycket. Dels så behövde BVB förändra sitt spel förra hösten, bl a efter att ha förlorat sin viktigaste spelare, Sahin. Det behovet finns inte i år, eftersom Reus värvades. De spelar på samma sätt i år alltså.

Tycker mig se att de andra lagen på ett helt annat sätt än förra säsongen verkligen vill besegra Dortmund. Att de är regerande mästare tas på "större allvar" eller hur man ska formulera det. Lite av samma fenomen som Bayern brukar råka ut för som Tyskland självklara storklubb. Min personliga åsikt om fjolårssäsongen är att Bayern var det klart bättre laget, utom de allra sista månaderna, men hade "motstuds" där BVB hade "medstuds". Sånt bruka jämna ut sig i längden.

I dagsläget ser jag snarare Schalke 04 som det största hotet mot ett bayerskt guld, så helgens vinst smakade mumma.

Jo....Ett guld av något annat lag än Bayern gör inte en sommar för resten...men TVÅ guld i rad som Dortmund har..ja, då flyttas fokus lite från enbart Bayern..Dortmund vill man slå lika mycket som Bayern nu.
Citera
2012-09-27, 20:15
Medlem
Pancevs avatar
All hausse om den gula väggen etc samt att Dort har vunnit två år nu måste sätta sina spår... tror också att lagen är ännu mer sugna på att spöa Dort i år.

Dessutom bör ju lagen ha läst av deras defensiva hål ännu bättre till denna säsong. Jag tycker Hummels är svinskön som spelare men han chansstöter, håller upp linjen för högt o går bort sig i djupled (det funkar utmärkt ibland men straffar sig en del okså givetvis). De trycker upp kanterna så högt nu att det är gigantiska luckor i backfickorna och att de går så djupt ner med en centralfältare hjälper inte då det blir hål framför denne o mittbackarna.
Citera
2012-09-27, 21:34
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
All hausse om den gula väggen etc samt att Dort har vunnit två år nu måste sätta sina spår... tror också att lagen är ännu mer sugna på att spöa Dort i år.

Dessutom bör ju lagen ha läst av deras defensiva hål ännu bättre till denna säsong. Jag tycker Hummels är svinskön som spelare men han chansstöter, håller upp linjen för högt o går bort sig i djupled (det funkar utmärkt ibland men straffar sig en del okså givetvis). De trycker upp kanterna så högt nu att det är gigantiska luckor i backfickorna och att de går så djupt ner med en centralfältare hjälper inte då det blir hål framför denne o mittbackarna.
Tycker att du gör en bra analys på Hummels det är så jag upplever honom mycket bra men mycket chans även Schmelzer har samma stil och går det hem så är det kanon men om man missar så blir det ödestigert.
Citera
2012-09-28, 06:37
Medlem
cyberkalles avatar
Den stenhårde Greken Kyriakos Papadopoulos förlänger med Schalke till 2016 kul att han blir kvar i BL.

Många spännande matcher i helgen och för oss så står Bremen på tur.
Borde bli en seger men med Bremen vet man aldrig mitt i allt så spelare dom ju drömfotboll.
1-2 blir mitt tips.

Frankfurt borde väl som dom spelat inte ha några som helst bekymmer med Freiburg.
För Dortmunds del så krävs det ju nästan bara en seger hemma mot Gladbach.
Sedan så tror jag att HSV kommer vinna mot Hannover.

Åker Labbadia i helgen och får Per Nilsson fortsatt förtroende efter sin bleka insats senast?
Kan bli två ja på den frågan.
Citera
2012-09-28, 08:30
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Den stenhårde Greken Kyriakos Papadopoulos förlänger med Schalke till 2016 kul att han blir kvar i BL.

Många spännande matcher i helgen och för oss så står Bremen på tur.
Borde bli en seger men med Bremen vet man aldrig mitt i allt så spelare dom ju drömfotboll.
1-2 blir mitt tips.

Frankfurt borde väl som dom spelat inte ha några som helst bekymmer med Freiburg.
För Dortmunds del så krävs det ju nästan bara en seger hemma mot Gladbach.
Sedan så tror jag att HSV kommer vinna mot Hannover.

Åker Labbadia i helgen och får Per Nilsson fortsatt förtroende efter sin bleka insats senast?
Kan bli två ja på den frågan.

Såg i mitt nyhetsbrev från Werder att det redan var utsålt i Bremen. Konstigt

Killepitsch - Schalke ikväll, Ska bli jädrigt kul.

Werder - Bayern imorgon, kanon match

Ruhr-derby därefter......
Citera
2012-09-28, 08:48
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Såg i mitt nyhetsbrev från Werder att det redan var utsålt i Bremen. Konstigt

Killepitsch - Schalke ikväll, Ska bli jädrigt kul.

Werder - Bayern imorgon, kanon match

Ruhr-derby därefter......

Har för mig att Bayern har lyckats få fulla hus både borta och hemma i över fem år nu det är jävligt grymt måste jag säga.

Killepitsch är en av få drycker jag inte läskat i mig ännu.
Antar att det är som Jäger och Mümmelmann hållet och inte som Underberg.

En bekant till min far hade en liten fabrik som tillverkade http://klausner-alpenkraeuterbitter.de/
Fabriken var ett hobbyprojekt på sidan om hans stora cementfabrik, tyvärr så tog alkoholen hans liv lite för tidigt.
Citera
2012-09-28, 09:12
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Har för mig att Bayern har lyckats få fulla hus både borta och hemma i över fem år nu det är jävligt grymt måste jag säga.

Killepitsch är en av få drycker jag inte läskat i mig ännu.
Antar att det är som Jäger och Mümmelmann hållet och inte som Underberg.

En bekant till min far hade en liten fabrik som tillverkade http://klausner-alpenkraeuterbitter.de/
Fabriken var ett hobbyprojekt på sidan om hans stora cementfabrik, tyvärr så tog alkoholen hans liv lite för tidigt.

En smaskig form av Jäger. Perfekt att värma sig med när man står utanför Karstadt och väntar på frugan.

Annars, K'lauter-Braunschweig i Zweite i Helgen, en toppmatch. Rostock möter Osnabrück medan serieledarna ii Dritte SCHEISSE Unterhaching möter Offenbach......
Citera
2012-09-28, 16:10
Medlem
Quorthons avatar
Hur är stämningen på Eintracht Frankfurts matcher?
Funderar på att åka ner och se matchen mot Hannover 20 Oktober.
Citera
2012-09-28, 17:44
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
En kompis var där 2003 då de var i zweite och var mycket nöjd.
Citera
2012-09-28, 18:23
Medlem
motvalls avatar
http://www.expressen.se/sport/fotboll/tysk-fotbollsstjarna-i-allvarlig-bilkrasch/
Citera
2012-09-28, 19:44
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Kul då vill vi höra en matchrapport efteråt.
Citera
2012-09-28, 20:51
Medlem
fchansas avatar
Citat:

Har varit där ett par gånger de senaste åren. Stämningen är helt fantastisk. Bland de bättre i Tyskland. Ultras fansen är dock inte att rekommendera att umgås med
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in