Resultat: .
0%
röster
2013-01-08, 01:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Pep Guardiola nära en överenskommelse med Bayern München för nästa säsong.

Bu eller bä?
Bäääähähähä(var som fan!)

Bävar alltså. Inte bä-ar.

Litar på att DE gör rätt val oavsett... Även om vi har ett par rejäla snedsteg till managers tidigare.
En bra tränare utgår från materialet, så uppenbarligen lär det se ut som idag men att han tweakar det lite mot mer bollinnehav och högre press kanske rent defensivt... Eller försöker tweaka...
Alltså. Han har tränat två lag. Barca A & B.

Fna jag vet inte. Vem ska man annars försöker "roffa åt sig"? Inte Mourinho snälla..
Tror det kan bli bra faktiskt. Om man coachat barca måste man nog ha en del taktiskt i sig. Defenivt vet jag inte. Sen hur det blir med språket.. Och disciplinen/hanteringen gentemot vissa stjärnor...
Citera
2013-01-08, 06:11
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:

Bu eller bä?
Vet inte vad jag skall tycka egentligen, vet inget om honom egentligen annat än hans framgångar med Barcelona men med det laget hade nog dom flesta tränar fått framgångar.

Om man nu skall tro på Zlatans ord från hans bok så tror jag att han kan få bekymmer med vissa av Bayerns spelares egon.

Intressant är det i alla fall att han om det nu blir av väljer just Bayern då han säkert haft rätt många erbjudanden.
Citera
2013-01-08, 09:57
Medlem
motvalls avatar
Citat:

Bu eller bä?

Om Guardiola och Bayern har det ju ryktats ett tag, har sett massor med olika uppgifter och spekulationer i både tysk, svensk och internationell press. Jag tror det när jag ser det som en officiell uppgift från klubben.

Det som talar för Pep Guardiola är att Bayern är ett passningsinriktat lag, precis som Barcelona. Grundspelet skiljer sig från Barca men inte synsättet, att man genom stort bollinnehav och bollskickliga spelare på alla positioner ska skapa målchanser på olika sätt och därigenom indirekt försvara sig. Hans fotbollsfilosofi skulle därför hyggligt stämma med Bayerns, mycket mer än i nästan alla andra lag utanför Spanien. Någon revolution med honom vid rodret skulle det inte bli. Säkerligen är han därför intresserad av det tränarjobbet, klubben har dessutom råd med honom.

Liksom cyberkalle så är jag tveksam till hur han klarar av vissa spelare i Bayern München. Det är inte direkt sådana utan stora egon som är tysta och stillsamma. Ska man vara tränare för den klubben så gäller detta i ännu högre grad många ledare och gamla spelare. Den interna diskussionen inom FC Bayern är traditionellt den tuffaste som finns inom någon klubb, skulle jag vilja påstå. Dessutom måste man behärska tyska, åtminstone hjälpligt.

Just nu fungerar det mycket bra med Heynckes, känns inte som läge för att klaga på resultaten direkt. Förvånande nog såg jag i någon tysk undersökning före jul att många vill ha just spanjoren som Bayerns tränare nästa år. Jag begriper inte varför, allt verkar ju fungera idag? Nu under vinteruppehållet är det dessutom helt fel tidpunkt för den typen av diskussionen inom klubben, det gäller att komma så väl förberedd som möjligt inför alla viktiga matcher, oavsett vad som händer post-Heynckes. Det är han som ska leda laget under våren.

I år finns det stora krav på minst en titel och det är vad klubben prioriterar framför allt annat just nu. Vi kommer därför troligen inte få några besked angående tränarfrågan i Bayern förrän långt senare när säsongen är slut och den ska summeras.

Kanske blir det Pep, men jag tror på Jupp!
Citera
2013-01-08, 10:11
Medlem
Steff83s avatar
Kan väl ändå inte stämma..eller? Bayern brukar vara rätt konservativa vad gäller sådant. Det är rätt annorlunda än att träna Barcelona för honom. Då tänker jag främst utanför plan. Det är en chansning i så fall a la Klinsmann, som ändå var tysk och har spelat i klubben.
Senast redigerad av Steff83 2013-01-08 kl. 10:21.
Citera
2013-01-08, 10:21
Medlem
Mastodontishs avatar
Har inte sett något ang. Pep ännu och är ytterst tveksam. Oljeklubbarna kommer förmodligen erbjuda dubbla lönerna mot Bayern och det känns väl mer troligt eller?

Det bästa för Bayern är vad jag tror att förlänga ett år över till VM 2014 med Jupp och då försöka snappa upp Jogi Löw eller der General från Schweiz.
Citera
2013-01-08, 10:38
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Har inte sett något ang. Pep ännu och är ytterst tveksam. Oljeklubbarna kommer förmodligen erbjuda dubbla lönerna mot Bayern och det känns väl mer troligt eller?

Det bästa för Bayern är vad jag tror att förlänga ett år över till VM 2014 med Jupp och då försöka snappa upp Jogi Löw eller der General från Schweiz.

Jag gillar inte tanken på Löw, varför vet jag inte riktigt men tycker han inte visat handlingskraft när Tyskland blivit pressat.

Ottmar är en hjälte för alltid.
Citera
2013-01-08, 10:50
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jag gillar inte tanken på Löw, varför vet jag inte riktigt men tycker han inte visat handlingskraft när Tyskland blivit pressat.

Löw är överskattad vad gäller det taktiska iaf...Han är mer en projektbyggare på sikt...Lite Wenger över honom mer, fast inom landslag. Tyskland känns lite som landslagens Arsenal också numera.
Citera
2013-01-08, 10:58
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Löw är överskattad vad gäller det taktiska iaf...Han är mer en projektbyggare på sikt...Lite Wenger över honom mer, fast inom landslag. Tyskland känns lite som landslagens Arsenal också numera.
Kan inget om Arsenal men håller med om att han är överskattad, borde ha fått ut mer av det landslag som han har till sitt förfogande.

Sedan så säger jag Kießling så räcker det.
Citera
2013-01-08, 11:03
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Kan inget om Arsenal men håller med om att han är överskattad, borde ha fått ut mer av det landslag som han har till sitt förfogande.

Det är ju inte resultaten i sig..utan HUR det sett ut när det gällt som mest..som man undrar om Löw är rätt man nu..Han VAR rätt man att lotsa laget efter Klinsmann..pränta in spelidéer..osv..men sen har hans tid gått förbi. Han har suttit några år för mycket nu. Han är nog inte det bästa på att förvalta färdigt material.

Han har klarar sig pga sin personlighet..och samarbetsförmåga.
Citera
2013-01-08, 11:05
Medlem
motvalls avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Steff83

Han skulle säkert fungera i någon annan tysk eller europeisk klubb som har behov av en omstart och har tid för detta, men inte i Bayern. Där finns varken tiden eller behovet.

Håller med er båda, Löw är fel, både fel typ av tränare och en för dålig taktiker. Dessutom tycker jag han verkar lite för sur utåt, som vid presskonferenser.
Citera
2013-01-08, 11:17
Medlem
Mastodontishs avatar
Om vi då utesluter Löw, vad finns det att tillgå?

Scholl? Inte helt orealistiskt men vågar man chansa så tidigt?

Vilka mer?
Citera
2013-01-08, 11:20
Medlem
motvalls avatar
Citat:

Säger egentligen allt!

(För er som inte vet; trots att både Gomez och Klose var skadade, Tysklands enda två renodlade "ordinarie" anfallare i ett 4-2-3-1 system, så togs inte ens Leverkusens Stefan Kießling ut i truppen den senaste landskampen. Inte heller fick han vara med, innan dess under hösten, när Gomez var borta och Klose ensam uttagen forward. Killen leder skytteligan i BL och har varit en stabil målskytt flera år. Istället skulle man spela med Müller/Reus som ensam topp????)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in