Resultat: .
0%
röster
2014-02-28, 23:47
Medlem
Man funderar på att dra sig tillbaka från börsen: http://www.finance-magazin.de/geld-liquiditaet/eigenkapital/bvb-spekulationen-ueber-rueckzug-von-der-boerse/
Citera
2014-03-01, 03:35
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
Truppen till Chile-matchen 5 mars:

Några nya intressanta namn där. Ni som ser mer på Serie A, hur bra är Mustafi?

Gomez? Draxler? Muller??

För övrigt, världens bästa mittfält?
Citera
2014-03-01, 13:35
Medlem
simmarn_2004s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Gomez? Draxler? Muller??

För övrigt, världens bästa mittfält?

Hmm... Gomez har ju varit skadad stora delar av säsongen, men borde vara given annars. Att inte Draxler och Müller är med är ju oförklarligt! Särskilt den sistnämnde ser jag faktiskt som given i en tysk startelva, trots den stenhårda konkurrensen... Det bästa lag tyskarna kan ställa upp på planen vore enligt mig, med beaktande av att vissa andra spelare kan aktualiseras beroende på motstånd osv.:

Neuer

Lahm - Hummels - Mertesacker - Schmelzer

Schweinsteiger - Khedira (dock skadad över VM väl?)

Müller - Kroos - Reus

Götze
Citera
2014-03-01, 20:32
Medlem
motvalls avatar
Helt makalös första halvlek av Bayern och en andra vars mest bestående minne är Fährmanns räddningar och att Robben denna gång fick göra mål på straff för ett hattrick.

Men återigen så märktes det när inte nr31 eller Lahm spelar sexa, Kroos gick ner efter halvleken. Och så gillade jag Alaba som klassisk inläggs/inspels-ytterback samt att Javi ser ut att motsvara förväntningarna vid värvningen.

Och vem blir inte glad över att få se Hummels på planen igen, eller bli stort förvånad hur Bayer och BMG dyker?
Citera
2014-03-01, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Helt makalös första halvlek av Bayern och en andra vars mest bestående minne är Fährmanns räddningar och att Robben denna gång fick göra mål på straff för ett hattrick.

Men återigen så märktes det när inte nr31 eller Lahm spelar sexa, Kroos gick ner efter halvleken. Och så gillade jag Alaba som klassisk inläggs/inspels-ytterback samt att Javi ser ut att motsvara förväntningarna vid värvningen.

Och vem blir inte glad över att få se Hummels på planen igen, eller bli stort förvånad hur Bayer och BMG dyker?

Man kan inget annat än att älska Hummels 20-30 meters vertikala smörpassningar. Sådan oerhörd betydelse han har för laget.
Mchitarjan börjar nu införliva förväntningarna. Hoppas att vi kan få se ännu fler bra matcher av honom.

Hur kommer det sig egentligen att BMG och Leverkusen tappar så mycket nu? Verkar ju vara rejäla formsvackor som båda lagen är inne i. På TM och andra forum verkar tränarbyten efterfrågas.
Citera
2014-03-02, 11:24
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
Man kan inget annat än att älska Hummels 20-30 meters vertikala smörpassningar. Sådan oerhörd betydelse han har för laget.
Mchitarjan börjar nu införliva förväntningarna. Hoppas att vi kan få se ännu fler bra matcher av honom.
Ja Mhiki växer allt mer in i sin roll hos BvB. Hoppas för Dortmund och Bundesligas skull att han fortsätter på den inslagna vägen och blir en riktig "stjärnspelare" likt Kagawa var för två säsonger sedan. Har bara sett lite av Dortmunds vårsäsong (det som kommer med på Konferenz-sändingarna) men jag måste säga att när spelet stämmer så är det vackert att skåda. Hoppas att man kan toppa formen till CL-matcherna.

Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
Hur kommer det sig egentligen att BMG och Leverkusen tappar så mycket nu? Verkar ju vara rejäla formsvackor som båda lagen är inne i. På TM och andra forum verkar tränarbyten efterfrågas.

Leverkusen kan jag inte förklara. De verkar ha fallit ihop mentalt på något sätt.

Vad gäller 'gladbach så tycker jag att de överpresterade lite under hösten och lever väldigt mycket på att enskilda spelare gör "det där lilla extra". Nu har man kommit in i en period då Kruse inte längre maxpresterar varje match och Arango dessutom varit skadad/är ur form. Inget ont om Hrgota men han håller inte riktigt som ersättare. Man har också vunnit många poäng på ter Stegens storspel i målet. Men även han kan ju göra misstag och då kostar det snabbt poäng som vi fick se igår...

Ångestladdad match mellan Eintracht Frankfurt och Stuttgart i eftermiddag. Båda lagen känns egentligen för bra för att åka ur men samtidigt så ljuger inte tabellen efter 22 omgångar. Viktiga poäng på spel i bottenstriden!
Citera
2014-03-02, 14:15
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Hur blir det till sommaren för Pizarro tror ni? 35 år och är just nu i Bayern, där det knappast kommer behövas ''anfallare'' när robert kommer in.

Någon som skulle vilja ha han i en annan tysk klubb? Tycker han är något lite extra ändå även om han inte spelat allt för mycket denna säsong, tycker han kunde fått mer tid med tanke på hur det är lekstuga för bayern och det förmodligen blir hans sista säsong med dom.

Han har ju ett helt okej facit ändå. Som utländsk spelare i BL har han gjort mest mål igenom tiderna, samt 9 bästa målgörare i BL igenom tiderna.
Citera
2014-03-02, 14:41
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Ni kanske har läst, men Niva har skrivit lite om Frankfurt..

http://bloggar.aftonbladet.se/bankoniva/2014/02/traveller-anthems/#abComments
Citera
2014-03-02, 14:47
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Ni kanske har läst, men Niva har skrivit lite om Frankfurt..

http://bloggar.aftonbladet.se/bankoniva/2014/02/traveller-anthems/#abComments

Trevlig artikel. Tar mig friheten att citera ett par meningar;
” Presidenten Peter Fischer kommer själv från kurvan, hade årskort på klassiska G-Block genom hela 1970-talet. Han förstår läktarens språk.
– I stundens hetta kommer jag ibland fortfarande på mig själv med att stå och skrika att presidenten ska avgå. Sedan minns jag: Det är ju jag ”
Citera
2014-03-02, 14:49
Medlem
afras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Hur blir det till sommaren för Pizarro tror ni? 35 år och är just nu i Bayern, där det knappast kommer behövas ''anfallare'' när robert kommer in.

Någon som skulle vilja ha han i en annan tysk klubb? Tycker han är något lite extra ändå även om han inte spelat allt för mycket denna säsong, tycker han kunde fått mer tid med tanke på hur det är lekstuga för bayern och det förmodligen blir hans sista säsong med dom.

Han har ju ett helt okej facit ändå. Som utländsk spelare i BL har han gjort mest mål igenom tiderna, samt 9 bästa målgörare i BL igenom tiderna.

Jag är övertygad om att det finns 17 lag i BL som skulle erbjuda "Pizza" ett nytt kontrakt om Bayern inte förlänger. Hoppas han går till Dortmund - Klopp och Pizarro skulle säkert finna varandra.

Edit: Mitt tips är att Bayern förlänger Pizarros kontrakt en säsong. Han är fortfarande en av de bästa anfallarna i BL. Hans trevliga sätt är dessutom säkert värdefullt för Bayern som lag.
Senast redigerad av afra 2014-03-02 kl. 15:04.
Citera
2014-03-03, 12:38
Medlem
afras avatar
Bra nyheter för Löw. Sami Khedira kommer gå in den normala lagträningen om tre veckor rapporterar tyska medier. Löw säger att en och annan etablerad landslagsspelare kommer att petas till VM om de inte höjer sig fram till uttagningen den 8:e maj. Sam, Bendertvillingarna, Draxler och Kruse är i farozonen och personligen ser jag hellre spelare som spelat bra under hela säsongen i VM-laget, inte minst Volland, Hahn och Lasogga.

Lahm kommer att spela på mittfältet mot Chile och Grosskreutz spelar från start.
Senast redigerad av afra 2014-03-03 kl. 12:47.
Citera
2014-03-03, 13:23
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Var det någon som såg Mandzukic tvåfotare på Schweinsteiger under träning? Hur gick det för Schweinsteiger? Skapligt idiotisk satsning av kroaten...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in