Citat:
Ursprungligen postat av
fortississimo
Man kan inget annat än att älska Hummels 20-30 meters vertikala smörpassningar. Sådan oerhörd betydelse han har för laget.
Mchitarjan börjar nu införliva förväntningarna. Hoppas att vi kan få se ännu fler bra matcher av honom.
Ja Mhiki växer allt mer in i sin roll hos BvB. Hoppas för Dortmund och Bundesligas skull att han fortsätter på den inslagna vägen och blir en riktig "stjärnspelare" likt Kagawa var för två säsonger sedan. Har bara sett lite av Dortmunds vårsäsong (det som kommer med på Konferenz-sändingarna) men jag måste säga att när spelet stämmer så är det vackert att skåda. Hoppas att man kan toppa formen till CL-matcherna.
Citat:
Ursprungligen postat av
fortississimo
Hur kommer det sig egentligen att BMG och Leverkusen tappar så mycket nu? Verkar ju vara rejäla formsvackor som båda lagen är inne i. På TM och andra forum verkar tränarbyten efterfrågas.
Leverkusen kan jag inte förklara. De verkar ha fallit ihop mentalt på något sätt.
Vad gäller 'gladbach så tycker jag att de överpresterade lite under hösten och lever väldigt mycket på att enskilda spelare gör "det där lilla extra". Nu har man kommit in i en period då Kruse inte längre maxpresterar varje match och Arango dessutom varit skadad/är ur form. Inget ont om Hrgota men han håller inte riktigt som ersättare.

Man har också vunnit många poäng på ter Stegens storspel i målet. Men även han kan ju göra misstag och då kostar det snabbt poäng som vi fick se igår...
Ångestladdad match mellan Eintracht Frankfurt och Stuttgart i eftermiddag. Båda lagen känns egentligen för bra för att åka ur men samtidigt så ljuger inte tabellen efter 22 omgångar. Viktiga poäng på spel i bottenstriden!