Resultat: .
0%
röster
2012-08-16, 23:18
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Japp fast han fick la sämst i vår tävling förra BL Så litar på den som vann detta året

SJälvklart åker HSV inte ur...Jag tycker laget ser mer slimmat och komplett ut nu. Viktiga nyförvärv sista tiden.
Citera
2012-08-17, 09:52
Medlem
Mastodontishs avatar
Lite nytt i Martínez-svängarna:

Bilbao verkar försöka slingra sig ur genom att tvinga Martínez att ta det till ligaförbundet för att kunna upphäva sitt kontrakt. Det skulle alltså innebära att man skickar pengarna genom honom och därmed tvinga fram skatteplikt på transfern (€8m mot normalt sett lättade internationella transfers).

Bilbao kallar till presskonference idag klockan 13:00 och vi kan nog räkna med att man behandlar detta ämne idag i varje fall.
Citera
2012-08-17, 11:14
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Lite nytt i Martínez-svängarna:

Bilbao verkar försöka slingra sig ur genom att tvinga Martínez att ta det till ligaförbundet för att kunna upphäva sitt kontrakt. Det skulle alltså innebära att man skickar pengarna genom honom och därmed tvinga fram skatteplikt på transfern (€8m mot normalt sett lättade internationella transfers).

Bilbao kallar till presskonference idag klockan 13:00 och vi kan nog räkna med att man behandlar detta ämne idag i varje fall.

Då kan dom gott och väl behålla fanskapet inte fan köper man en försvarare för 48 miljoner €.
Den tidigare rekordsumman i BL är Gomez som Bayern betalade 30 miljoner €.
Citera
2012-08-17, 12:11
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Då kan dom gott och väl behålla fanskapet inte fan köper man en försvarare för 48 miljoner €.
Den tidigare rekordsumman i BL är Gomez som Bayern betalade 30 miljoner €.

Saken är väl den att man i så fall gör kontraktsbrott från Bilbaos sida. Kan stå dem dyrt om man skulle anmäla det.

Men €48m är helt sjuka summor och inget man förhoppningsvis ens funderar på.
Skulle däremot ryktena att man betalar €40m och Martínez sedan går ned i lön skulle det innebära att affären blir på €30m och därmed under summan för Gómez som hade (vad jag läst) en hel del klausuler i dealen med Stuttgart så att den affären förmodligen har hamnat runt €40m.
Citera
2012-08-17, 13:49
Medlem
cyberkalles avatar
Snacka om att det kommer finnas läge för tråkningar från dom andra klubbarna om Bayern går lottlösa från nästa säsong.
Bara Martinez är tydligen värd dubbelt så mycket helt Mainz trupp.

Christian Heidel från Mainz

„Wenn man in der Lage ist, für einen defensiven Mittelfeldspieler 40 Millionen Euro auszugeben, ist das natürlich aller Ehren wert. Das ist zwei Mal unser Lizenzspieler-Etat. Da sieht man, in welcher Welt wir leben“, sagte Heidel im Gespräch mit Sky Sport News HD.
Citera
2012-08-17, 14:41
Medlem
LXXVs avatar
man tycker nästan att de borde införa striktare regler som säger att man får ha ett fixt antal utländska spelare i truppen och att även de inhemska spelarna som inte är tränade i klubben också får såna regler. Tror det hade varit mycket mer intressantare då ifall alla klubbar satsade på egna produkter. För mig handlar klubbfotboll mer om hur bra man lyckas få fram bra spelare än att köra den enkla vägen och köpa andras lyckade produkter.
Citera
2012-08-17, 14:47
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Snacka om att det kommer finnas läge för tråkningar från dom andra klubbarna om Bayern går lottlösa från nästa säsong.
Bara Martinez är tydligen värd dubbelt så mycket helt Mainz trupp.

Christian Heidel från Mainz

„Wenn man in der Lage ist, für einen defensiven Mittelfeldspieler 40 Millionen Euro auszugeben, ist das natürlich aller Ehren wert. Das ist zwei Mal unser Lizenzspieler-Etat. Da sieht man, in welcher Welt wir leben“, sagte Heidel im Gespräch mit Sky Sport News HD.

Ibland begriper jag inte hur Bayerns ledning tänker.

Den här försäsongen så har snacket gått att BVB är favoriter inte BM. Givetvis för att öka trycket på Dortmund och minska det i München samt få motståndarna att se det som viktigare att ge den nuvarande mästaren på nöten än den traditionelle tyske mästaren. Kombinerat med detta har man värvat lagom försiktigt och klokt (Pizarro undantaget?).

Så dyker denna affär upp med Martinez, dels retar det givetvis alla med det orimliga priset, dels så blir man åter igen det laget alla vill slå. Nu inte eftersom man alltid vinner eller ofta håller en hög profil i Tyskland, utan eftersom man är beredd att slösa bort så mycket pengar på en spelare. Det är ingen Ribery eller ens Luca Toni direkt som vi talar om, utan en defensiv-mittfälts-spanjor som inte är ordinarie landslagsman.

Ju mer jag tänker desto mer obegripligt blir detta. Köp honom inte, bitte!
Citera
2012-08-17, 18:04
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LXXV
man tycker nästan att de borde införa striktare regler som säger att man får ha ett fixt antal utländska spelare i truppen och att även de inhemska spelarna som inte är tränade i klubben också får såna regler. Tror det hade varit mycket mer intressantare då ifall alla klubbar satsade på egna produkter. För mig handlar klubbfotboll mer om hur bra man lyckas få fram bra spelare än att köra den enkla vägen och köpa andras lyckade produkter.

Just egna produkter finns det en hel del i Bayern München; Schweinsteiger, Kroos, Müller, Badstuber, Alaba, Contento, Lahm och unge nye Can. Inte många europeiska toppklubbar som är i närheten av denna andel. Den lokala förankringen är nog mer än god så att säga.

Däremot har det på senare år blivit svårare att värva tyska spelare från andra bundesligagäng, både internt och externt - tänk Neuer önska Bender och se Martinez.
Citera
2012-08-17, 19:07
Medlem
LXXVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Just egna produkter finns det en hel del i Bayern München; Schweinsteiger, Kroos, Müller, Badstuber, Alaba, Contento, Lahm och unge nye Can. Inte många europeiska toppklubbar som är i närheten av denna andel. Den lokala förankringen är nog mer än god så att säga.

Däremot har det på senare år blivit svårare att värva tyska spelare från andra bundesligagäng, både internt och externt - tänk Neuer önska Bender och se Martinez.
Jo men jag tänker mig mer en liga där man har regler som säger max 5 stycken spelare som inte är tränade av klubben får vara med i truppen. Av dessa 5 så får max 2 vara spelare med icke inhemskt medborgarskap.

Jag vet att Bayern har många egna produkter, men ville se hur många av er som har tänkt i dessa banor, då ni gnäller på hur mycket Bayern ska spendera på ett spelarköp. Visst är det mycket pengar men ni får också tänka på att de har råd med det. De har trots allt kommit på en andra plats i champions league 2 gånger.

I dagens stora sporter så belönas framgångar med mycket pengar. Så att storklubbar tjänar mycket är förståeligt de har bättre sponsoravtal och är de framgångsrika så kommer de tjäna ännu mer osv.
Citera
2012-08-17, 20:04
Medlem
folkparks avatar
Vill bara påminna samtliga om att det är en vecka kvar till deadline för säsongens tips. Har i nuläget erhållit sex stycken rader. Mitt eget tips sitter jag ännu och funderar på. Dessutom funderar jag på hur tipset smidigast ska visas. Jag kan göra spoilers med varje användares tips, men det vore snyggast om det blir någon form av internetlänk. Aja, får suga på den karamellen en vecka till.
Citera
2012-08-17, 20:20
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Ibland begriper jag inte hur Bayerns ledning tänker.

Den här försäsongen så har snacket gått att BVB är favoriter inte BM. Givetvis för att öka trycket på Dortmund och minska det i München samt få motståndarna att se det som viktigare att ge den nuvarande mästaren på nöten än den traditionelle tyske mästaren. Kombinerat med detta har man värvat lagom försiktigt och klokt (Pizarro undantaget?).

Så dyker denna affär upp med Martinez, dels retar det givetvis alla med det orimliga priset, dels så blir man åter igen det laget alla vill slå. Nu inte eftersom man alltid vinner eller ofta håller en hög profil i Tyskland, utan eftersom man är beredd att slösa bort så mycket pengar på en spelare. Det är ingen Ribery eller ens Luca Toni direkt som vi talar om, utan en defensiv-mittfälts-spanjor som inte är ordinarie landslagsman.

Ju mer jag tänker desto mer obegripligt blir detta. Köp honom inte, bitte!

Priserna får man dock räkna med att de går upp mycket, speciellt när fotbollen har haft en sån enorm tillväxt de senaste åren. Som ett exempel är det nya tv-avtalet som Sky skrev med Bundesliga, hela 52% större var det. Sponsoravtalen med klubbarna växen också enormt mycket.

När inkomsterna för lagen ökar så kommer utgifterna göra det samma, i dagsläget är utgifterna för fotbollslag i världen väldigt skeva där spelarna i princip tar allt genom löner och dylikt. Inte förens det hamnar mer humant och stadigt tror jag att priserna kommer göra detsamma.
Detta är väl också en av anledningarna till att aktiebolag inom fotbollen är så misslyckat som det faktiskt är (inga aktievinster alls).

Citat:
Ursprungligen postat av LXXV
Jo men jag tänker mig mer en liga där man har regler som säger max 5 stycken spelare som inte är tränade av klubben får vara med i truppen. Av dessa 5 så får max 2 vara spelare med icke inhemskt medborgarskap.

Jag vet att Bayern har många egna produkter, men ville se hur många av er som har tänkt i dessa banor, då ni gnäller på hur mycket Bayern ska spendera på ett spelarköp. Visst är det mycket pengar men ni får också tänka på att de har råd med det. De har trots allt kommit på en andra plats i champions league 2 gånger.

I dagens stora sporter så belönas framgångar med mycket pengar. Så att storklubbar tjänar mycket är förståeligt de har bättre sponsoravtal och är de framgångsrika så kommer de tjäna ännu mer osv.

50-talet ringde och ville ha tillbaks sitt fotbollstänkande.

Nej men det är lite förgångna tankebanor genom att begränsa trupperna sådär. Jag tror dock att det kommer att bli mer och mer egna produkter i lagen allt eftersom priserna och lönerna pressas så mycket som de gör. Det är ju en av anledningarna till att Bayern faktiskt har den ekonomi de har när man alltid varit väldigt noggrann med egna produkter och att faktiskt kunna få fram spelare ur det egna ledet.
Tittade lite på denna video om Bayerns ungdomsakademi som var väldigt intressant och lite kul att se. (Tips att se den)
http://www.youtube.com/watch?v=T2XsxiqN8yA
Citera
2012-08-17, 22:39
Medlem
motvalls avatar
1.Dortmund
2.Bayern München
3.Schalke 04
4.Hannover 96
5.Stuttgart
6.Leverkusen
7.Mönchengladbach
8.Wolfsburg
9.Werder Bremen
10.Hamburg
11.Hoffenheim
12.Nürnberg
13.Eintracht Frankfurt
14.Freiburg
15.Greuther Fürth
---------
16.Augsburg
-------------
17.Mainz
18.Fortuna Düsseldorf

I ilska BvB. Givetvis borde Bayern vinna nästa år, men 40 milj € på spansk poker.

Hannover tror jag kommer bli ett topplag, både Bremen och HSV bör stabiliseras map speltrupp och Mainz resa tar slut någon gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in