Resultat: .
0%
röster
2012-11-20, 20:30
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Lille vann.

Återkommer till frågan;
Frågesport och kul sak från Münchenbesöket för ett par veckor sedan. Alla museum har skåp där man gratis kan låsa in sina ytterkläder och väskor, nr 31 var överanvänt och klart mest slitet överallt. Verkade helt enkelt vara populärare än de andra. Någon som inte heter cyberkalle som kan svaret, warum?

Fyra museum av världsklass, inte något om öl, korv, bilar, fotboll, leksaker utan sådan för finsmakare av konst. 31:ans skåp ville alla ha! (Älskar München ibland!)

Bara för Bastian har det numret ?
Citera
2012-11-20, 20:37
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Bara för Bastian har det numret ?

Ditt svar gills inte, detta är för ungdomarna. Fullt namn, danke.
Citera
2012-11-20, 20:42
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ditt svar gills inte, detta är för ungdomarna. Fullt namn, danke.

BS31 som han heter.
Citera
2012-11-20, 22:46
Medlem
Steff83s avatar
Bra resultat för FCB...Nu är gruppsegern som i en ask. Bara vinst mot BATE hemma som inte har något att spela för. Skönt..för det kam vara en ödesdiger skillnad att komma tvåa mot etta.
Citera
2012-11-21, 01:04
Bannlyst
Tattarna Mandzukic och Saqiri bör stängas av i ett år minst, politik och sport hör inte ihop.
Citera
2012-11-21, 05:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hummers
Tattarna Mandzukic och Saqiri bör stängas av i ett år minst, politik och sport hör inte ihop.

Du får gärna utveckla vad du syftar på...
Citera
2012-11-21, 08:05
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Bra resultat för FCB...Nu är gruppsegern som i en ask. Bara vinst mot BATE hemma som inte har något att spela för. Skönt..för det kam vara en ödesdiger skillnad att komma tvåa mot etta.
Håller med ett riktigt bra resultat för Bayern. inte speciellt imponerande igår då jag tycker vi är för tama när det kommer till själva målgörandet.
Laget har som vanligt mycket boll och det såg bättre ut när Valencia spelade med fullt manskap, det var som att hela deras lag lyfte sig efter utvisningen.

Fan såg ni vad när vi var ett hörnmål igår.

Alaba i all ära men varför får han slå så många frisparkar när vi har Kroos och Schweinsteiger?
Citera
2012-11-21, 10:30
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Håller med ett riktigt bra resultat för Bayern. inte speciellt imponerande igår då jag tycker vi är för tama när det kommer till själva målgörandet.
Laget har som vanligt mycket boll och det såg bättre ut när Valencia spelade med fullt manskap, det var som att hela deras lag lyfte sig efter utvisningen.

Alaba i all ära men varför får han slå så många frisparkar när vi har Kroos och Schweinsteiger?
Var inte allför kritisk kalle, Bayern gjorde exakt vad som behövdes. Jag tyckte man kontrollerade matchen ganska bra, ett tecken på det är hur snabbt och enkelt de kvitterade efter Valencias lite turliga 1-0 mål. För som sagt var, Bate hemma känns som tre säkra poäng och gruppseger.

Sedan en märklighet, Bayern har mött Valencia 9 gånger, 5 av dem har det slutat 1-1!

Nu får vi hoppas att man får sällskap av flera tyska lag i åttondelarna, finns mycket goda möjligheter till det. Blir att sitta klistrad framför skärmen ännu en kväll, denna gång dock utan halsduk.

(Angående Alaba så retar det mig mer att han är hörnläggare även för de till höger. Ser lite löjligt ut när han sedan rusar snett över planen tillbaka till sin vänsterbacksplats.)
Citera
2012-11-21, 10:43
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:

Citat:
Var inte allför kritisk kalle, Bayern gjorde exakt vad som behövdes. Jag tyckte man kontrollerade matchen ganska bra, ett tecken på det är hur snabbt och enkelt de kvitterade efter Valencias lite turliga 1-0 mål. För som sagt var, Bate hemma känns som tre säkra poäng och gruppseger.

Sedan en märklighet, Bayern har mött Valencia 9 gånger, 5 av dem har det slutat 1-1!

Nu får vi hoppas att man får sällskap av flera tyska lag i åttondelarna, finns mycket goda möjligheter till det. Blir att sitta klistrad framför skärmen ännu en kväll, denna gång dock utan halsduk.

(Angående Alaba så retar det mig mer att han är hörnläggare även för de till höger. Ser lite löjligt ut när han sedan rusar snett över planen tillbaka till sin vänsterbacksplats.)

Får väl hålla med er båda i det här. Man såg lite hur man var lite tama efter beskedet att Lille hade vunnit borta och kanske hade lika i bakhuvudet som buffert, för det räcker ju till största sannorlikhet.

Samtidigt måste man bli lite oroad över hur ineffektivt laget blir när det är en kompakt defensiv laget möter. Valencia var dessutom en man mindre och man borde ha vunnit med minst en balja. Det är tendenser som sitter kvar sen förra året i både finalerna och svackan under vintern där man mot mer defensivt tunga lag får det väldigt svårt och låser in sig i tankarna.

Angående Alaba så är han väl inte hörnläggare till höger? Såg endast Kroos lägga från den sidan i går. Tycker dessutom Kroos ska få ta fler frisparkar på mål och inte bara inläggsbollar. Men det blir väl annat när Robben kommer tillbaka snart vid både hörnor och frisparkar.
Citera
2012-11-21, 13:49
Medlem
cyberkalles avatar
Tysken i tråden tar fram sin chipspåse och öl slår mig ner och läser era inlägg och tänker vilken tur att jag är så jäkla oinsatt i detta.

Jag bara vet en sak och det är att det är rätt tabu med militärhälsningar och dylikt i Tyskland...undrar just warum.

Gomez är nog Bayerns lyckligaste spelare efter gårdagen, så jäkla skönt att se han på planen igen.

Till helgen vill jag se en jävla islossning mot Hannover och en Ribéry som är helt frisk, det syntes ju rätt klart att han inte vågar utmana som han brukar när han är i form och skadefri.

Gustavo är i alla fall opererad och borta ett tag, Robben orkar jag snart inte kommentera.

Nä nu åker jag hem och laddar inför kvällens CL-fotboll med lite rödtjut och Kalles egenhändigt gjorda Käsespätzle.

En fråga till er som vet allt.....i helgen så glömde jag två vindunkar i stugan och tack vare att min fjärrstyrda värme inte fungerade som den skulle så for jag dit en snabbis i morse(14mil ToR) för att rädda vinet mot frostens elaka intrång i druvornas egenskaper.

Så till min fråga är vinet förstört när det utsatts för minusgrader, det var -2 inne i stugan.
Citera
2012-11-21, 13:57
Medlem
Citat:
...
Så till min fråga är vinet förstört när det utsatts för minusgrader, det var -2 inne i stugan.
Finns bara ett sätt att ta reda på det. Salute.

Men dunkar? Vafan!
Citera
2012-11-21, 14:03
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Finns bara ett sätt att ta reda på det. Salute.

Men dunkar? Vafan!

I fjällstugan är det perfekt och går att elda upp när det är tomt.

Spåren av tomtglas är svårare att dölja för frugan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in