Resultat: .
0%
röster
2012-11-17, 22:50
Medlem
fchansas avatar
Lugnt i tråden efter dagens matcher?

1-1 mot Nürnberg var kanske inte vad de flesta räknat med. Skiljer ju ändå 8 poäng ner till dagens stora förlorare Schalke som hade chansen att knappa in. Förutom ovan nämnda 1-1 så var väl Freiburgs och Stuttgarts vinster dagens små överaskningar.
Citera
2012-11-18, 10:17
Medlem
fchansas avatar
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/tyskland/article15793325.ab

Hahaha, Lås in dina döttrar när du kommer hem till München Kalle. Bocken är på väg dit
Citera
2012-11-18, 11:33
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/tyskland/article15793325.ab

Hahaha, Lås in dina döttrar när du kommer hem till München Kalle. Bocken är på väg dit

Ähhh förresten, TSV kommer inte ha råd, den mannen brukar vilja ha rätt bra betalt. Tveksam till om 1860 kan få miljardlån av Bayern för att anställa en tränare. Men visst skulle man vilja se Svennis i Lederhosen med ein Maß i näven.

(Det är klart idag att den nuvarande tränaren, Reiner Mauer, får gå.)
Citera
2012-11-18, 12:19
Medlem
motvalls avatar
I veckan har alla de tyska ”storlagen” viktigare matcher än i helgen. Kanske inte så konstigt att vi därför fick se ett mycket reservbetonat Bayern möta Nürnberg och de andra spela lite försiktigt. Det är ju CL-omgång och alla lagen behöver ta viktiga poäng. En seger betyder slutspel för alla tre.

Noterade att ingen kommenterat att BVB fått tillbaka Kuba efter sin skada. För dem en viktig spelare när han är frisk och i form.

Själv lär jag hårdbevaka Bayern-sidor i veckan för att se hur det går för de skadade spelarna vi har.
Citera
2012-11-18, 12:56
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Själv lär jag hårdbevaka Bayern-sidor i veckan för att se hur det går för de skadade spelarna vi har.

Gómez spelade ju 90 minuter i träningsmatchen i veckan, lär åtminstone starta på bänken. Badstuber satt ju på bänken i går och är förmodligen redo för spel nu igen. Ribéry bör ju vara redo igen tills Valencia med Robben och Boateng som enda spelare borta då?

................Gómez
.......Ribéry - Kroos - Müller
..........Schweini - Martínez
Alaba - Badstuber - Dante - Lahm
...................Neuer

Kan annars tänka mig, om Badstuber räknas bort, att det kan se ut:

................Gómez
.......Ribéry - Kroos - Müller
..........Schweini - Gustavo
Alaba - Dante - Martínez - Lahm
...................Neuer
Citera
2012-11-19, 00:47
Medlem
motvalls avatar
Nollintresset för dagens matcher får mig att direktcitera;

Es war irgendwie ein Werder-Moment, auch wenn kein einziger Bremer beteiligt war: Am Sonntag traf der Ex-Bremer Naldo gegen den Ex-Bremer Wiese - und draußen musste der Ex-Bremer Klaus Allofs lachen. Der neue Manager erlebte mit dem 3:1 gegen Hoffenheim einen perfekten Einstand beim VfL Wolfsburg

Hoffenheim - Wolfsburg 1-3.

Bremen godnatt för alltid eller ?????
Citera
2012-11-19, 06:36
Medlem
cyberkalles avatar
Underbar fotbollshelg.
Missade all fotboll pga att jag hade fått något fel på mitt jävla programkort i stugan.

Hur var matchen mot Nürnberg? Såg ett kort sammandrag på Eurosport.se och Bayern verkade ha bränt några solklara chanser som vanligt.

Till skadelistan hamnade tydligen nu också Martinez och hans medverkan mot Valencia är tveksam.
Citera
2012-11-19, 10:32
Medlem
cyberkalles avatar
Både Ribéry och Mario Gomez kommer åka med till den svåra bortamatchen mot Valencia.

Är riktigt nervös för denna match.
Citera
2012-11-19, 11:42
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Nollintresset för dagens matcher får mig att direktcitera;

Es war irgendwie ein Werder-Moment, auch wenn kein einziger Bremer beteiligt war: Am Sonntag traf der Ex-Bremer Naldo gegen den Ex-Bremer Wiese - und draußen musste der Ex-Bremer Klaus Allofs lachen. Der neue Manager erlebte mit dem 3:1 gegen Hoffenheim einen perfekten Einstand beim VfL Wolfsburg

Hoffenheim - Wolfsburg 1-3.

Bremen godnatt för alltid eller ?????

Såg på Bremen-Düsseldorf medans jag tog en tur på löp-bandet. Brukar vara svårt att köra FB-kommentarer då Tyckte synd om D-dorf när Bremen fick in sitt sena segermål och sen maskade matchen ut men det gör ju de flesta lag nuförtiden, eller nja, kanske inte Bayern då.
Citera
2012-11-19, 17:33
Medlem
therifs avatar
Nej, någon Svennis blev det inte. Istället blir det, om jag förstått saker och ting rätt (pinsamt annars ) Alex Schmidt som tar över a-laget. Vad och hur saker och ting ska förändras återstår väl att se. Jag hade personligen föredragit en mer radikal förändring på tränarfronten. Men men, det kan ju knappast bli sämre.
Citera
2012-11-19, 19:29
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Såg på Bremen-Düsseldorf medans jag tog en tur på löp-bandet. Brukar vara svårt att köra FB-kommentarer då Tyckte synd om D-dorf när Bremen fick in sitt sena segermål och sen maskade matchen ut men det gör ju de flesta lag nuförtiden, eller nja, kanske inte Bayern då.
Det var ju dock Bremen som hade allt hela matchen... Men va va det för underlig domare som dömde? Gult kort när Arnautovic skallar motspelaren? Ingen åtgärd när samme Arnautovic blir rejält omfamnad i straffområde två gånger. Underliga saker åt båda hållen...
Citera
2012-11-19, 20:04
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Till skadelistan hamnade tydligen nu också Martinez och hans medverkan mot Valencia är tveksam.

Du menar inte Gustavo? För han har tydligen genomgått en operation precis men jag kan inte hitta något om att Martinez skulle vara borta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in