Citat:
Ursprungligen postat av blown
För mig är Breivik ett nöt av stora mått.
Genom sina våldshandlingar så har han grusat alla möjligheter för en öppen debatt om invandring och islam, för en lång framtid, och jag hoppas han förstår det. Att mörda ett gäng ungdomar är inte konstruktivt, konstigt nog..... derp.
Jag hoppas att han en dag inser att han förstört alla möjligheter till kritik mot islam. Ingen kommer kunna peka på de uppenbara farliga aspekterna med islam, utan att bli förknippad med hans våldsdåd, och självklart kommer ingen vilja bli förknippad med honom för sina högst sunda åsikter kring islam.
Fullständigt omvänd effekt. Folk kommer samlas bakom multikultirörelsen i sitt hat mot Breivik.
Jag tror knappast det gäller de mer begåvade och intelligentare människorna. Islamisterna är väl knappast ett mindre hot, oavsett vad Breivik eller någon annan tok gör? Det är märkligt att vänstermänniskor kan sätta agendan i Sverige, när samma människor både själva har, alternativt har stött ideologiska inriktningar som har, slaktat 100 miljoner civila och barn på några få årtionden, men om en tok som inte råkar vara vänstermänniska dödar några människor, så kan man aldrig tala förnuft mer? Möjligtvis är det sant att de flesta människor är helt väck i huvudet, men jag tycker inte det är konstruktivt att från första början utgå ifrån att de är det. Åtminstone har Breivik inte haft någon som helst inverkan på mig, snarare har jag blivit ännu mer öppet kritisk till islam och vänstern efter Utöya.