29 104 besökare online
856 517 medlemmar • 45 800 395 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Politik > Terrorism
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Znorken
Medlem
Znorkens avatar
Jivlar en haglesprakare undra varför han inte använde den då skulle dödssiffran på utöya varit garanterat högre.

Zaedrews
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Ja, du går till norska hovrätten och hämtar ett pass. Ca 140 st per dag tror jag det är som delas ut. Man får bara hämta ett pass åt gången till sig själv och detta pass gäller endast en dag och det är dagen efter. Du hämtar alltså ett pass som gäller dagen därpå. Det är 18-årsgräns.

Måste vara fråga om extrasalar då? Ser inte ut som det kanske 20 personer är fler än som sitter där bakom Breivik bakom glaset. Sedan ser det ut som det är mest journalister som sitter till vänster om honom.

NothingToLose
Medlem
NothingToLoses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TzOn
TAck det avr nyheter för mig, inte goda nyheter dock. Hur kan dom tillåta detta? är ju sjukt..
Därför att han har rätt till det. Det är inget konstigt, sådan är lagen.

awesomesauce
Medlem
vart finns dessa övervakningsbilder som alla pratar om? finns det i nån tråd eller, hittar dom inte

Europe
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blown
För mig är Breivik ett nöt av stora mått.

Genom sina våldshandlingar så har han grusat alla möjligheter för en öppen debatt om invandring och islam, för en lång framtid, och jag hoppas han förstår det. Att mörda ett gäng ungdomar är inte konstruktivt, konstigt nog..... derp.

Jag hoppas att han en dag inser att han förstört alla möjligheter till kritik mot islam. Ingen kommer kunna peka på de uppenbara farliga aspekterna med islam, utan att bli förknippad med hans våldsdåd, och självklart kommer ingen vilja bli förknippad med honom för sina högst sunda åsikter kring islam.

Fullständigt omvänd effekt. Folk kommer samlas bakom multikultirörelsen i sitt hat mot Breivik.

Jag tror knappast det gäller de mer begåvade och intelligentare människorna. Islamisterna är väl knappast ett mindre hot, oavsett vad Breivik eller någon annan tok gör? Det är märkligt att vänstermänniskor kan sätta agendan i Sverige, när samma människor både själva har, alternativt har stött ideologiska inriktningar som har, slaktat 100 miljoner civila och barn på några få årtionden, men om en tok som inte råkar vara vänstermänniska dödar några människor, så kan man aldrig tala förnuft mer? Möjligtvis är det sant att de flesta människor är helt väck i huvudet, men jag tycker inte det är konstruktivt att från första början utgå ifrån att de är det. Åtminstone har Breivik inte haft någon som helst inverkan på mig, snarare har jag blivit ännu mer öppet kritisk till islam och vänstern efter Utöya.

NothingToLose
Medlem
NothingToLoses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acid-Brain
Tidningar har han nog fått läsa. Internet har han dock inte haft tillgång till.
Han får läsa tidningar och han gör det.

Bernt-Benny
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Znorken
Jivlar en haglesprakare undra varför han inte använde den då skulle dödssiffran på utöya varit garanterat högre.

Close range vettu, alla sprang så han kanske tänkt till där

Your life, a game
turn it up, turn it up with cocain

traumas
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Måste vara fråga om extrasalar då? Ser inte ut som det kanske 20 personer är fler än som sitter där bakom Breivik bakom glaset. Sedan ser det ut som det är mest journalister som sitter till vänster om honom.

Den finns bra förklaring på vem som sitter var - här:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/te...cle14681696.ab

Vikingsdotter
Medlem
Vikingsdotters avatar
Hur länge håller det på idag?

Mattsson69
Medlem
Mattsson69s avatar
Var det där en Ruger mini 14 som använder sig av 5.56?

NothingToLose
Medlem
NothingToLoses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ja, det är en särskild sal med TV-skärm som visar vad som händer i sal 250 där Breivik sitter.

Zaedrews
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av traumas
Den finns bra förklaring på vem som sitter var - här:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/te...cle14681696.ab

Tack, ja då är det mycket som inte syns och det är en större sal än vad man kan tro

Svara på ämne
Topp Dela »