2012-04-16, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
Vad menas med förvaring?
Kan det bli mer än 21 år?
Ja, det kan det om han fortfarande anses som en fara för samhället efter 21 år.
Citera
2012-04-16, 14:13
Medlem
Kom precis tillbaka till rättegången efter ett uppehåll. Vad är det de diskuterar?
Citera
2012-04-16, 14:13
Medlem
Acid-Brains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
Det är intressant att han lyssnar ytters noggrant då de spelar upp hans telefonsamtal. Däremot bryr han sig inte mycket åt annat. Jag tolkar det som att han bryr sig mer om att inte göra bort sig än de som fallit offer för honom.

Jag försvarar inte hans dåd men jag förstår hans motiv.

Jag tror han försäkrar sig om att samtalen inte är manipulerade på något sätt.
Citera
2012-04-16, 14:14
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Znorken
Engla fallet var ganska uppmärksammat i Sverige, och allt det folket fick se var en jävla begravning. Även Piratebay målet hade varit intressant med att filma.

Vet ej om Norge filmar allt men att de får är väl det som är det viktiga tycker jag.

Tycker inte filmning är det väsentliga, Engla, Pirate bay sändes väl tom. i radio/ljudupptagning. Oavsett så får media närvara men inte filma i Sverige.

Jag antar att detta är första gången NRK visar en rättegång live pga fallet är så extraordinärt och berör Norges befolkning. Men som sagt kan ha fel.
Citera
Medlem
PourchGhoulss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersoen
Han gråter inte alls nu? Han ler ju.

Aset borde få se alla videor/bilder där dom överlevande gråter och berättar deras historier, och allt sådant. Bara för att få en liten inblick i hur han även har förstört dom som överlevdes liv, som måste leva med allt.
Tror du helt seriöst att han bryr sig om de som överlevde? Jag tror att han bara hade fnissat.
Citera
Medlem
Tyko.Jonssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Kom precis tillbaka till rättegången efter ett uppehåll. Vad är det de diskuterar?
De har precis spelat upp Breiviks samtal till polisen och pratar nu om gripandet.
Citera
2012-04-16, 14:15
Medlem
konanes avatar
Nya bilder på honom precis när han blev tillfångatagen, de har man inte sett förut.
Citera
Medlem
Hahaha fyfan va roligt att de använder VLC.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Är du störd? Kan du sitta och lyssna flera timmar utan att bli trött? En människa kan bara fokusera en väldigt begränsad tid, så det tror jag knappast.

Är jag störd för att jag säger att han ser uttråkad ut?
Nej, jag kan inte sitta och lyssna flera timmar utan att bli trött om det t.ex. är en föreläsning om något oväsentligt, men nu är det en rättegång som handlar om honom och dom går igenom saker HAN har gjort. Han är utstirrad av alla i rättsalen och alla som glor på streamen. Hur kan man bli uttråkad?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konane
Varför?
Därför att de får mer information i detta samtal. Polisen som satt själv var stressad och det har hon själv sagt. Hon jobbade deltid och fick sitta och ta emot samtal själv en stund innan det kom en manlig polis och hjälpte till.

Dessutom har det sagts att man kan höra Breivik skjuta i bakgrunden av detta samtal vi hörde nu men hörde vi något skott? Nej! Det är inte de enda lögnerna poliserna och politikerna har gått ut med.
Citera
Medlem
Tyko.Jonssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tegelsten
Haha VLC player
Vad exakt är märkvärdigt med vlc?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av konane
Nya bilder på honom precis när han blev tillfångatagen, de har man inte sett förut.
Den sista bilden hade jag sett men inte den första. Han såg ut att ha en lite kagge ändå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in