Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-16, 10:08
  #169
Medlem
moles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av penka
Monster kan vi säga om goerge bush sarkosy än mer än breiviik och andra ledare som ger order om massmord på andra människor i andra länder dom ser till att miljontals människor dör och lever i misär

Precis.
Vissa människor har svårt att lägga undan sina personliga känslor/åsikter.
Man måste vara OBJEKTIV.
Citera
2012-04-16, 10:08
  #170
Medlem
Roadworkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grundsnygg
Vad är det för bild som du anser ska förmedlas? Är han en hjälte som skjuter ihjäl 69 barn/ungdomar?
Varför inte hjälte, det är ju dom norska soldaterna i Afghanistan och dom får ju medalj och hyllningar
av själva kongen med en sådan meritlista.
Citera
2012-04-16, 10:09
  #171
Medlem
tungatorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Nej, ett monster hade suttit och skrattat.

Nej, ett smart monster sitter inte och skrattar.

Ett monster är han, men inte dum i huvudet. Vilket gör det än mer obehagligt att se hans reaktion.
Citera
2012-04-16, 10:10
  #172
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JahLove
mjoo..hon tog precis en näsduk o torka näsan :P

Tappert och hårt uppläst iallafall. Vem är kvinnan?

[ Bejer Engh, en av åklagarna ]

Domaren kan vi se här. BBC har gjort ett filmklipp av när Breivik säger sig inte erkänna henne.
http://www.bbc.co.uk/news/science-environment-17725466
__________________
Senast redigerad av BaalZeBub 2012-04-16 kl. 10:13.
Citera
2012-04-16, 10:10
  #173
Medlem
ViiktorEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mole
Breivik sa att han arbetar som skribent i fängelset.
Får man sprida sina alster hursomhelst när man sitter fängslad?
Alltså efter att han fått sin dom, kan han publicera sina tankar etc?


Ja, sålänge det inte kränker någon lag (såsom olaga hot eller hets mot folkgrupp) så får han väl publicera det han vill? Sen har han redan släppt ett manifest på över 1000 sidor.
Citera
2012-04-16, 10:10
  #174
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JahLove
Rast 10.20-10.40
Lunch 12-13 (har jag för mig, men runt 12 va de iaf.)
Rast 14.20-14.40

Fan, blir en lang natt for mig.. Vet inte riktigt varfor, men finner denna rattegangen valdigt intressant.

(sitter i Vancouver, tidsskillnad)
Citera
2012-04-16, 10:10
  #175
Medlem
SilverPressens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettan^
Double-tap, annars hade dödstalet antagligen inte varit i närheten av vad det är.
många blev paralyserade av rädsla och bara sjönk ihop på marken och höll om varandra. dels därför det är så många skott mot huvudet. tänk dig hur man reagerar som 14 åring.
Folk som sympatiserar med abb's handlingar har ingen verklighetsuppfattning övht.
Citera
2012-04-16, 10:11
  #176
Medlem
civ-ekonoms avatar
Fan vad sliten han ser ut, halvrakad och råkat raka av en stor del av sin fina "line". Men det är klart, kanske hans häktescell inte har varit så kul ändå.

Det går inte att se skiten live, som ni andra säger försvinner ljudet var 10e sekund. Har försökt med flera olika sidor.

Hur som helst, ABB erkänner inte rättegången samt menar han att domare är jäv. Detta plus hans sköna hälsning innan han sätter sig ner finns att se på flera adresser.

Jag undrar vem den morbida asiat-kvinnan till vidunder är som sitter brevid ABB?
Citera
2012-04-16, 10:11
  #177
Medlem
konanes avatar
Vilken livestream sitter ni på? De på svtplay fungerar inget bra för mig, ljudet försvinner lite hela tiden.
Citera
2012-04-16, 10:11
  #178
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zalking
fyfan så ruggigt det är att se honom sitta där utan att röra en min när dom läser upp namnen på dom han mördat och hur dom dött osv...

vilket monster!

Övertygelser kan vara starka. Han förstår säkert att det är fruktansvärt, men ansåg att det var oundvikligt. Han tog på sig att bli martyr, helt enkelt. Säkerligen inte stolt över de mord han begått, men över tron att han har gjort en skillnad till det positiva för Norges framtid, och att han ses som hjälte på grund av det.

Fullständigt rubbat givetvis, men inte helt ologiskt.
Citera
2012-04-16, 10:12
  #179
Medlem
Leijonas avatar
Fel.
Citera
2012-04-16, 10:13
  #180
Medlem
Mvks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konane
Vilken livestream sitter ni på? De på svtplay fungerar inget bra för mig, ljudet försvinner lite hela tiden.
http://www.gp.se/nyheter/varlden/dir...angen/1.915296
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback