Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-16, 12:51
  #649
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Men hur länge visa dom hans propaganda film då? Kan ju knappast visat hela.
Ca 12 minuter.
Citera
2012-04-16, 12:52
  #650
Medlem
switchls avatar
Dte är altså inte en verlig retegång vi titar på=? Fibns det npgon anna sett att på se den??
Citera
2012-04-16, 12:52
  #651
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars.Ohly
Du tänker tydligen inte längre än vad nosen din räcker...

Hur stort genomslag tror du inte filmen får nu när den han streamats till hela världens hörn?

Tänk om, tänk rätt!

Det där att den inte sänds i Sverige berodde ju på ett beslut av NRK. Tror nog de flesta andra som streamar inte censurerar som då tex finska YLE.

Sedan kan man ju såklart spekulera hur många som följer men verkade ju klart varit ett av hans mål detta att den skulle visas och då nå ut till så många som möjligt. Går ju även att spekulera att det också var en av anledningarna till gråten. Just de bilderna kablas ju ut och då måste ju även filmen nämnas även av media som NRK tex som inte visade denna.
Citera
2012-04-16, 12:52
  #652
Medlem
Ickets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foreverstallone
För Birgitta +80 och Ingar +65 kollar på internet-streams eller? De visade varken hans film på norsk tv eller på svensk tv.


Men hur många världen över tror du inte kollade upp filmen för första gången nu idag?
Jag hade ingen aning att den existerade, jag visste bara om manifestet trots att jag spenderar ganska mycket tid på nätet. Jag är inte ens halvvägs till 65+ och jag är nog långt ifrån ensam om att ha missat filmen.
Citera
2012-04-16, 12:52
  #653
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av switchl
Källa på att det är han. Som är där?
Det är väll ingen som tvekar på att det är ABB i rättssalen?
Citera
2012-04-16, 12:52
  #654
Medlem
CocZs avatar
Ni som önskar livet ur honom - skillnaden mellan er och ABB är att han faktiskt gjorde det han önskade. Ni önskar livet ur honom, men säger er står för demokrati, att ABB är "störd" och att ni är så pass mycket bättre. Ha!
Citera
2012-04-16, 12:53
  #655
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Jaha, det var som fan. Och det såg hela Världen nu?

De flesta valde att censurera bort den biten. Inte alla streams dock.
Citera
2012-04-16, 12:53
  #656
Medlem
Luttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars.Ohly
idiot

Förstår du inte varför han grät?

Han grät för att den propaganda film han gjorde, i samband med manifestet, visades i rättegången och därmed visades i hela världen för miljoner och åter miljoner människor. 'tackvare' denna handling, att visa filmen, fullgjordes breiviks plan och därmed vann han. Han grät inte för sina handlingar och dess konsekvenser, dvs inga sympati tårar, det var rentav en euroforisk glädje som framkallade de tårarna.


Jag jag tror precis som du att fallet är som du beskriver.
Men jag tycker ändå att han gråter på ett sådant sätt som om han kände ånger. Se här:
http://www.youtube.com/watch?v=8Od_9zz88OM

Han har liksom ingen triumf i ansiktet och visar inga tecken på glädje alls. Kanske är en för stor känsla att ta in och allt blir bara kaos för honom. Eller så känner han en våldsam sorg över att Europa "kolonialiserats" av islam och att allt redan är förlorat.
Svårt att säga, men av allt att döma, som tidigare skett och sagts menar jag, så gråter han inte för att han är ångerfull.
Citera
2012-04-16, 12:53
  #657
Medlem
Hmm tror ni tårarna var genuina eller är det en del av hans spel?
Citera
2012-04-16, 12:53
  #658
Medlem
Lostinasias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars.Ohly
idiot

Förstår du inte varför han grät?

Han grät för att den propaganda film han gjorde, i samband med manifestet, visades i rättegången och därmed visades i hela världen för miljoner och åter miljoner människor. 'tackvare' denna handling, att visa filmen, fullgjordes breiviks plan och därmed vann han. Han grät inte för sina handlingar och dess konsekvenser, dvs inga sympati tårar, det var rentav en euroforisk glädje som framkallade de tårarna.

Jag ar benagen att halla med har. Allt planerande, arbete och umbaranden kom till slut till sitt mal.

Cirkeln slots for honom..."it is done"...typ
Citera
2012-04-16, 12:54
  #659
Medlem
MrRelaxs avatar
Intervju inifrån rätten, "-atmosfæren er rolig". Hoppas alla förstår vad rolig betyder på norska
Citera
2012-04-16, 12:55
  #660
Medlem
Någon som har en länk till propagandafilmen? Missade när de visade den.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback