2012-04-16, 13:39
Bannlyst
Vad snäll Breivik ser ut att vara. Man kan inte tro att han har gjort nåt sånt här
Citera
2012-04-16, 13:40
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blown
För mig är Breivik ett nöt av stora mått.

Genom sina våldshandlingar så har han grusat alla möjligheter för en öppen debatt om invandring och islam, för en lång framtid, och jag hoppas han förstår det. Att mörda ett gäng ungdomar är inte konstruktivt, konstigt nog..... derp.

Jag hoppas att han en dag inser att han förstört alla möjligheter till kritik mot islam. Ingen kommer kunna peka på de uppenbara farliga aspekterna med islam, utan att bli förknippad med hans våldsdåd, och självklart kommer ingen vilja bli förknippad med honom för sina högst sunda åsikter kring islam.

Fullständigt omvänd effekt. Folk kommer samlas bakom multikultirörelsen i sitt hat mot Breivik.

Alldeles säkert en riktig analys. Ända sedan dådet har multikultirörelsen slagit Breivik i huvudet på varenda sansad debattör som vågat andas ett ord av kritik.
Citera
2012-04-16, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Ja, det är en särskild sal med TV-skärm som visar vad som händer i sal 250 där Breivik sitter.
Censurerar dem filmerna och breiviks tal i den salen också?...
Citera
Medlem
Tjafsarns avatar
Jag tycker att han ser väldigt svullen ut i ansiktet. Har de preppat honom med neuroleptika kanske? Han fick ju trots allt diagnosen att han hade en psykossjukdom tidigare.
Citera
Medlem
Acid-Brains avatar
Citat:
Han får läsa tidningar och han gör det.

Lugna ner dig. Jag har inte påstått något annat. Jag råkade nu skriva i förfluten tid; kanske för att påpeka att han före rättegången har fått läsa tidningar. Givetvis kvarstår denna rätt.
Citera
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jag tror knappast det gäller de mer begåvade och intelligentare människorna. Islamisterna är väl knappast ett mindre hot, oavsett vad Breivik eller någon annan tok gör? Det är märkligt att vänstermänniskor kan sätta agendan i Sverige, när samma människor både själva har, alternativt har stött ideologiska inriktningar som har, slaktat 100 miljoner civila och barn på några få årtionden, men om en tok som inte råkar vara vänstermänniska dödar några människor, så kan man aldrig tala förnuft mer? Möjligtvis är det sant att de flesta människor är helt väck i huvudet, men jag tycker inte det är konstruktivt att från första början utgå ifrån att de är det. Åtminstone har Breivik inte haft någon som helst inverkan på mig, snarare har jag blivit ännu mer öppet kritisk till islam och vänstern efter Utöya.

Självklart gör intelligenta människor skillnad på päron och äpplen, men är man vänster och intelligent så använder man detta till sin fördel.

Se bara på jämställdhetsdebatten i Sverige. Breivik har redan förknippats med Pär Ström och Pelle Billing, trots att det är mils vida skillnader mellan att mörda ett gäng ungdomar och spränga ett statshus i luften, och att försöka argumentera för könsneutral lagstiftning.

Och allmogen går uppenbarligen på det. Aldrig tidigare har feminism fått så mycket medialt stöd, och aldrig tidigare har folk utbildats i "genusfrågor" så mycket som nu. Ställer du dig på tvären är du alltså emot dem -> antifeminist -> extremhöger -> Breivik -> Barnmördande dödsknarkarrasist! Helt logiskt.

Jag är fullständigt övertygad om att Breiviks dåd, beteende vid rättegång och eventuella framtida utspel är av ondo vad gäller klarsynthet i frågor som ligger vänstern varmt om hjärtat.
Citera
2012-04-16, 13:42
Medlem
Får vi höra BÅDA samatalen Breivik ringer? Hoppas!
Citera
Medlem
Grandiosos avatar
Egentligen tycker jag det är lite märkligt att den här rättsprocessen ska behöva hålla på
i minst tio veckor. Kunde väl klarats av på tre, fyra istället.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KravallBroder
Vad snäll Breivik ser ut att vara. Man kan inte tro att han har gjort nåt sånt här

Håller med.
Skulle kunna vara vem som helst. Det är det som är så vidrigt med honom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b3ngt
Censurerar dem filmerna och breiviks tal i den salen också?...

Jadå .
Citera
Medlem
Citat:
Får vi höra BÅDA samatalen Breivik ringer? Hoppas!

Ja, vill höra asets röst.
Citera
2012-04-16, 13:43
Medlem
MrRelaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KravallBroder

Skenet bedrar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in