Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-22, 09:15
  #6637
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Vad menar du med skandal och varför?

Det finns ett stort intresse att höra hans tal. Men det förbjuds av rädsla för att folk ska få höra en massa sanningar. Den förljugna världsbilden måste försvaras till varje pris.
Citera
2012-06-22, 09:15
  #6638
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blanagel
Varför berättar en kommentator vad advokaten säger? Verkar ju helt vridet ju, bättre att man får höra advokaten direkt ju (vars röst man hör lite i bakgrunden).

Jag frågade dig varför du tycker att det är skandal att inte Breviks kommentarer sänds live?

Edit
Citera
2012-06-22, 09:17
  #6639
Medlem
Vitakattens avatar
1 timme för egen kommentar är jävligt lång tid. kommer ABB ha full frihet att säga vad han vill då, eller kommer han begränsas?
Citera
2012-06-22, 09:20
  #6640
Medlem
Heja Lippestad! Bra jobbat. Det här kommer att bli spännande.
Citera
2012-06-22, 09:23
  #6641
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thain
Breivik är ju skön. Låt han ruttna hemma i Oslo medans han fördriver tiden i World of Warcraft.
Det tycker jag med
Citera
2012-06-22, 09:25
  #6642
Medlem
"Det är lika illa att behandla någon som är frisk som att inte behandla någon som är sjuk."
Citera
2012-06-22, 09:26
  #6643
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blanagel
Det finns ett stort intresse att höra hans tal. Men det förbjuds av rädsla för att folk ska få höra en massa sanningar. Den förljugna världsbilden måste försvaras till varje pris.

Det finns ett ordspråk som säger att av barn och fyllon får man höra sanningar. Även om det är tveksamt så har jag aldrig hört talas om att idioter omfattas av det.
När det gäller den förljugna världsbilden har knappast en idiot något att tillföra.
Anledningen till att Breiviks tal inte sänds direkt är nog mer av hänsyn till honom än att det finns en klick människor som antingen är faschinerade av honom på ett förståerligt sätt eller som du ser honom som en frälsare.
Dessutom så finns det offer och anhöriga till dem som inte vill höra stollen. Troligen kommer de att gå ut ur salen när Breivik skall dra sina patetiska haranger.
Citera
2012-06-22, 09:28
  #6644
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Jag frågade dig varför du tycker att det är skandal att inte Breviks kommentarer sänds live?

Edit

Naturligtvis ska det sändas! Sänder man allt annat så kan man väl för fan inte censurera just det ABB säger, det är ju nästan ett brott mot yttrandefriheten.

Men man förstår ju att de är jävligt rädda för de vet att ABB har rätt i mycket.
Citera
2012-06-22, 09:29
  #6645
Medlem
Vitakattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitakatten
1 timme för egen kommentar är jävligt lång tid. kommer ABB ha full frihet att säga vad han vill då, eller kommer han begränsas?


...jag fick svar på min fråga:

Linda Hjertén, reporter: Vad han säger får vi höra sen men det är inte säkert att rätten låter honom få en hel timme.
Citera
2012-06-22, 09:31
  #6646
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Det finns ett ordspråk som säger att av barn och fyllon får man höra sanningar. Även om det är tveksamt så har jag aldrig hört talas om att idioter omfattas av det.
När det gäller den förljugna världsbilden har knappast en idiot något att tillföra.
Anledningen till att Breiviks tal inte sänds direkt är nog mer av hänsyn till honom än att det finns en klick människor som antingen är faschinerade av honom på ett förståerligt sätt eller som du ser honom som en frälsare.
Dessutom så finns det offer och anhöriga till dem som inte vill höra stollen. Troligen kommer de att gå ut ur salen när Breivik skall dra sina patetiska haranger.

Svammelkärring. Det kan faktiskt vara så att du är den stora idioten och det är DU och dina gelikar som är för dum för att begripa.

Det är ingen som tvingar någon att lyssna på honom. Vill man inte höra så håller man väl för öronen eller går därifrån. Likväl som jag byter kanal när någon förljugen kulturmarxist drar igång med sina lögner.
Citera
2012-06-22, 09:35
  #6647
Medlem
Vilket malande, inte undra på att rättegångsserier är så populära, för det händer mer i en sådan rättegång än i rättegångar i verkligheten.
Citera
2012-06-22, 09:43
  #6648
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blanagel
Svammelkärring. Det kan faktiskt vara så att du är den stora idioten och det är DU och dina gelikar som är för dum för att begripa.

Det är ingen som tvingar någon att lyssna på honom. Vill man inte höra så håller man väl för öronen eller går därifrån. Likväl som jag byter kanal när någon förljugen kulturmarxist drar igång med sina lögner.

Tar det rent formellt.
Anledningen till att Breiviks kommentarer inte sänds är att rättegångar inte är ett forum för allmän beskådan. I Sverige sänds inte rättegångar överhuvudtaget med tanke på offer/rens integritet. Det samma gäller för övrigt även den åtalades integritet. Det är alltså ett sätt att skydda dem.

I Norge är det tillåtet att sända rättegångar men rätten avgör i vilken utsträckning. Detta har inget med censur att göra utan har samma utgångspunkt som den svenska lagstiftningen.
Har du inte förstått nu så är det ingen mening med att förklara det för dig. Som Ingemar Stenmark sa "Det är ingen ide att förklara för den som inte begrip".
__________________
Senast redigerad av Powergirl 2012-06-22 kl. 09:55.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback