2012-08-24, 13:36
Medlem
tungatorsks avatar
Jag har verkligen noll förståelse varför de ska tillåtas att han får brev, skriva böcker etc. Han ska om något totalt isoleras från omvärlden, utan bekräftelsebrev och en möjlighet att skriva ner fler destruktiva tankar på papper. Önskar verkligen de hade strängare regler.
Citera
2012-08-24, 13:39
Medlem
MrWins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tungatorsk
Jag har verkligen noll förståelse varför de ska tillåtas att han får brev, skriva böcker etc. Han ska om något totalt isoleras från omvärlden, utan bekräftelsebrev och en möjlighet att skriva ner fler destruktiva tankar på papper. Önskar verkligen de hade strängare regler.

Genom breven kan ju norska Säpo kartlägga vilka beundrarna är.
Citera
2012-08-24, 13:40
Bannlyst
Lika löjligt att lyssna på psykiatriprofessorn Långstöm (egentligen psykologiprofessor men felskyltad i tv) där han amatörmässigt stämplar paranoid forfölsesemani på folk som egentligen lider av storhetsvansinne.
Mycket olyckligt då folk som lider av narccisism blir diagnostiserade som psykfall.
Citera
2012-08-24, 13:43
Medlem
Heladageniskogens avatar
Ytterst oprofessionellt av domaren och Breiviks försvarsadvokat (!) att börja grina.
http://4.vgc.no/drfront/images/2012/08/24/w=988;h=395;54112.jpg

Kan man inte stänga ute känslor skall man inte vara jurist.
Citera
2012-08-24, 13:45
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heladageniskogen
Ytterst oprofessionellt av domaren och Breiviks försvarsadvokat (!) att börja grina.
http://4.vgc.no/drfront/images/2012/08/24/w=988;h=395;54112.jpg

Kan man inte stänga ute känslor skall man inte vara jurist.

Hon ville ha hårdare straff egentligen eller? Eller varför gråter hon? Ville hon ha psykiatri istället för fängelse?

Breivik yrkade väl på fängelse och det han ville ha? Så han vann väl?
Citera
2012-08-24, 13:47
Medlem
Heladageniskogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Hon ville ha hårdare straff egentligen eller? Eller varför gråter hon? Ville hon ha psykiatri istället för fängelse?

Breivik yrkade väl på fängelse och det han ville ha? Så han vann väl?
De gråter under uppläsningen om hur dådet gick till, alltså när beskrivningarna om hur folk blev dödade läses upp i rätten.
Senast redigerad av Heladageniskogen 2012-08-24 kl. 13:50.
Citera
2012-08-24, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heladageniskogen
De gråter under uppläsningen av hur dådet gick till, under beskrivningarna hur folk blev dödade alltså.
De är sådana hycklare. Hur många av dem stöder inte demokratiska bombningar i Mellanöstern? Det kommande angreppet mot Iran? Hur många på lägret stödde inte terroristgerillor i Sydamerika? Det här är vänsterpartiets tidigare förebilder: http://www.youtube.com/watch?v=F09AC4UohJE

Sitta och grina i rätten alltså...

Förstår för övrigt inte att så många hatar honom när de själva inte är släkt med något av offren. Till och med svenskar här på forumet sitter och spyr ur sig skit om honom. Ha det så trevligt när ni är en minoritet i ert eget land!

Hur betedde sig advokaten, mer värdigt? Det känns som han har lite förståelse för Breivik.
Citera
2012-08-24, 14:05
Medlem
Heladageniskogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transform
De är sådana hycklare. Hur många av dem stöder inte demokratiska bombningar i Mellanöstern? Det kommande angreppet mot Iran? Hur många på lägret stödde inte terroristgerillor i Sydamerika? Det här är vänsterpartiets tidigare förebilder: http://www.youtube.com/watch?v=F09AC4UohJE
Ja, de skulle gråta en flod var om man läste upp detaljerade beskrivningar om hur alla NATOs (Norge inkluderat) oskyldiga offer i krig världen över har dött. Då kan man säkert hålla på i mer än sex timmar bara med att beskriva hur barn har bränts ihjäl levande av bomber och dylikt.

Citat:
Sitta och grina i rätten alltså...
Wenche Arntzen (huvuddommaren) sitter och tittar ner och verkligen kämpar hela tiden för att inte börja böla och har gjort så typ hela dagen.

Citat:
Förstår för övrigt inte att så många hatar honom när de själva inte är släkt med något av offren. Till och med svenskar här på forumet sitter och spyr ur sig skit om honom. Ha det så trevligt när ni är en minoritet i ert eget land!
Ja, varför liksom? De förstår inte att de kommer leva i en Utöyamardröm resten av livet med mångkulturen!

Folk är verkligen efterblivna och ignoranta.

Citat:
Hur betedde sig advokaten, mer värdigt? Det känns som han har lite förståelse för Breivik.
Männen verkar klara av att hålla känslorna i styr bättre ser det ut som.
Senast redigerad av Heladageniskogen 2012-08-24 kl. 14:07.
Citera
2012-08-24, 14:12
Medlem
CoopColas avatar
Haha, underbart med alla "Jag håller inte med domslutet" NI har sån jävla mycket bättre koll än de i Norge som jobbar med det, absolut!
Citera
2012-08-24, 14:28
Medlem
fann ABB i butiksregistret i min butik (oslo) precis. Køpte sig en nokia 2009
Citera
2012-08-24, 14:30
Medlem
Urijahs avatar
Visst att de kanske kan förlänga straffet, men att få 21 år för 77 mord är ju helt sjukt. Hade jag varit domare så hade jag skämts över det. Han borde ju aldrig få en chans att komma ut.
Citera
2012-08-24, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urijah
Visst att de kanske kan förlänga straffet, men att få 21 år för 77 mord är ju helt sjukt. Hade jag varit domare så hade jag skämts över det. Han borde ju aldrig få en chans att komma ut.
Hur mycket har du läst egentligen? Började du följa rättegången efter domen? 21 år är det högsta straffet han kan få, vilket han fick. När denna tid löpt ut döms han till förvaring och sitter resten av livet såvida man inte får anledning att släppa ut honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in