26 907 besökare online
856 458 medlemmar • 45 797 517 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Politik > Terrorism
Svara på ämne
Ämnesverktyg
PhDSalander
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Tord Jordet tror också att Breivik kommer anses som otillräknelig läste jag i en artikel i Dagbladet som jag inte hittar nu.

tror du menar denna:

Slaget står om Knights Templar:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/2...artid=10058411

PhDSalander
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
tror du menar denna:

Slaget står om Knights Templar:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/2...artid=10058411

ed: nej , fel det är den här du menar

http://www.dagbladet.no/2012/06/21/n...ivik/22170637/

NothingToLose
Medlem
NothingToLoses avatar
Det är väldigt intressant att polisen inte har förhört Breiviks främsta kontakt i Liberia. Alltså inte Alpha Kallon utan Michel Farhat.

Polisen tycker inte heller att det är så viktigt att utreda vad Breivik gjorde i Elfenbenskusten (eller var det Sierra Leone?) 20 april till 22 april 2002. Detta trots att Kallon under sitt vittnesmål säger att han inte har rest utanför Liberia med Breivik under den perioden och att Breivik aldrig var ensam förutom på natten på sitt hotell.
Senast redigerad av NothingToLose 2012-06-21 kl. 11:54.

NothingToLose
Medlem
NothingToLoses avatar
Jag gissar på otillräknelig/rättspsykiatrisk tvångsvård.
Senast redigerad av NothingToLose 2012-06-21 kl. 11:59.

The.Whistleblower
Medlem
Citat:
Det är väldigt intressant att polisen inte har förhört Breiviks främsta kontakt i Liberia. Alltså inte Alpha Kallon utan Michel Farhat.

Polisen tycker inte heller att det är så viktigt att utreda vad Breivik gjorde i Elfenbenskusten (eller var det Sierra Leone?) 20 april till 22 april 2002. Detta trots att Kallon under sitt vittnesmål säger att han inte har rest utanför Liberia med Breivik under den perioden och att Breivik aldrig var ensam förutom på natten på sitt hotell.

Nämen då kanske den – öppna – norska polisen, måste haffa några ”bröder” från den hemligare underrättelsepolisen som kanske finns inblandade i ”uppviglandet/inspirationen” till terrordåden?
http://www.larouche.se/artikel/tunan...eriekopplingar
ABB dåd har ju redan givit dem de pengar och ytterligare ”verktyg” som polisstaten så gärna ville ha, så varför ska de nu behöva jobba mera?

Btw: Blir ABB räknad som icke ”juridisk tillräknelig” är detta en rättslig skandal. Då bör han överklaga, så kan PH Salander å di andre, inte bara sitta på Midsommarafton och tydligen planera att följa eländet, utan har flera flera till dagar att ödsla sin tid på ärendet. Å Powergirl kan ”schizofrent” gnälla vidare, till allas ”glädje” i tråden, samt exempelvis ”kokademakaroner” och likasinnade kan låtsas beundra den där lilla skepparkransen ett tag till. Slutet gott allting gott.

NothingToLose
Medlem
NothingToLoses avatar
Anledningen till att inte så många äldre dog var väl att de flydde från ön först av alla?

Hejsan12345
Medlem
Hejsan12345s avatar
Tycker fan det vore rätt soft om aset åkte på tvångsvård, vilket jävla nederlag för honom.

Powergirl
Medlem
Powergirls avatar
Jag tror att Åklagarna kommer att yrka på vård som sedan går över i fängelse samt efter det förvaring tills kräket Breivik slutligen dör.

PhDSalander
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Jag gissar på otillräknelig/rättspsykiatrisk tvångsvård.

HEJA INGA!!!!
Utifrån åklagarnas avståndstagande från att följa "folkets åsikt" (T) och låta den styra deras åtal (OT) Baeras uttalande vid 11-tiden, (OT) och den starka strukturen nu i slutpläderingen med fokus på morden och mordförsöken och att hon nu riktigt KRYMPER NER BREIVIK och smular honom till lort,
så blir åtalet säkert som amen är säkert 99.99% att handla om att Breivik är sjuk = OT.

Sen vad domarna kommer att döma, ja enligt praxis i Norge så kommer de lyssna på åklagarna.

NothingToLose
Medlem
NothingToLoses avatar
Det är ett sjukdomstecken att man säger att man är frisk, sa en gubbe på VG nu.

rootbit
Medlem
rootbits avatar
Det känns verkligen som att åklagaren letar med ljus och lykta efter en anledning till att dömma Breivik till psykvård. ALLA ser ju dock att Breivik uppenbarligen inte är sjuk. Hans förklaringar till varför Knights Templar startades är ju logiska i den bemärkelsen att han tyckte att NATO vände sina egna värderingar ryggen när man beordrade bombningar i Kosovo. Det tyckte inte åklagaren. Ovanpå detta så låtsades ju Breivik vara polis under båtfärden till Utöya. Hur lyckas man låtsas något om man är i en psykos och redan sägs leva i en låtsasvärld? Tyder inte det istället på en väldigt djup verklighetsförankring?

Väntar bara på att bilder på Breivik ska dyka upp på nätet med texten "Politiskt otillräknelig"
"...It's too easy to turn a blind eye to the light. It's too easy to bow your head and pray. But there are sometimes when you should try to find your voice. And this is one voice that you must find today..."

"True privacy is reserved for those who have the means to destroy it" - rootbit

Grandioso
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kokademakaroner
Breiviks skepparkrans är otroligt fin alla borde ha en sådan))

Även i djurens värld är det populärt med en sån.

http://landqvist.net/apahuvud.JPG

Själv tycker jag det ser för jävligt ut...
Breivik blir bara än fulare med den där hårväxten.
Fan vad svullen han ter sig förresten...går han på psykofarmaka av något slag eller...?
" Medan Översverige mässar “inkludering”, “tolerans” och “mångfald” från sina privilegierade trädgårdsidyller plågas allt fler svenskar av en vardag som är långtifrån “tolerant”, men där otrygghet, våld och politisk demonisering av oliktänkande ökar mer och mer. Hur hycklarna i den svenska överklassen kan se sig själva i spegeln dag efter dag är en gåta för anständiga människor.” (Danska filosofen Eva Agnete Selsing.)

Svara på ämne
Topp Dela »