2012-05-14, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
15:25, 11 maj 2012

Mikaela Åkerman: Engh: Du sa att du såg att han log, och att han var lugn. Hur fick du det intrycket?

Jaber: Det var att han gick lugnt och sakta.

Engh: Såg du hans ansikte?

Jaber: Nej.

Ja precis, nu har du skrivit det där jättemånga gånger. Men för några dagar sen, kanske var det i fredags, visade jag vad flera andra hade skrivit och det var ingen som hade skrivit sådär. Jag väntar fortfarande på att vg.no ska lägga upp sin rapportering från i fredags.
Men tycker du att det låter troligt? Tycker du att det låter troligt att han efter att flera gånger sagt att han såg Breivik le, plötsligt säger att han inte såg hans ansikte och att ingen i rätten skulle ställa en följdfråga på det? Och dessutom att det bara var en tidning som lyckades få med det! För isåfall betyder det ju att han faktiskt ljög i rätten tidigare. Och isåfall borde du omedelbart ringa tingsrätten i Oslo och berätta för dem hur det ligger till!
Citera
2012-05-14, 13:00
Medlem
Om TV-sändning inifrån rättssalen hade varit tillåten så hade inte sådana här problem uppstått.
Citera
2012-05-14, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av concorder
du har rätt; med 'arg' menar jag förstås 'hatfylld' och utan argument att försvara sitt hat med.

Säg mig, kan du förklara skämtet för oss andra?
det är du som borde förklara "skämtet" då jag aldrig sagt att något är ett SKÄMT, det har du däremot Som sagt för tredje gången: Jag tyckte det såg roligt ut att den svenska reportern misstog RÖD RÖK för RÖD RYGG (vilket i sig inte har någon logik alls, människan kan väl tänka efter lite) Hatfylld? Vad grundar du DET på? Är inte det minsta hatfylld. du verkar däremot vara ganska fylld av detsamma, vad har du för argument att försvara detta med?
Citera
2012-05-14, 13:04
Medlem
Citat:
Om TV-sändning inifrån rättssalen hade varit tillåten så hade inte sådana här problem uppstått.

Det är bara dig det är ett problem för. Om vi andra upptäcker något som låter lite konstigt, då kanske jämför vi med vad de andra skrivit. Sen tänker vi såhär: "Ja, eftersom att ingen annan skrivit likadant så blev det förmodligen en miss i översättningen. Det var ju tråkigt."
Eller så släpper vi det på en gång och inser att rätten har nog ganska bra koll på vad ett vittne säger.

Men som sagt, du har ju minsann sett hur det egentligen ligger till så du borde verkligen höra av dig till tingsrätten.
Citera
2012-05-14, 13:06
Medlem
VG.no dag 18 ca 13.00
Citat:
Aktor Holden: Så du Breivik på dette tidspunktet?

Vitne Marius Hoft: Han var over meg. Det var umulig for meg å se han. Jeg prøvde å skjule meg i min svarte hettehenser. Han oppførte seg veldig rolig og avslappet de gangene jeg så han på øya. Han så hverken sin, glad eller lei seg ut. Han gikk rolig. Det er det jeg mener å huske.

Han såg honom inte och kan därför inte tolka honom heller.
Citera
2012-05-14, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doyomya
Det är bara dig det är ett problem för. Om vi andra upptäcker något som låter lite konstigt, då kanske jämför vi med vad de andra skrivit. Sen tänker vi såhär: "Ja, eftersom att ingen annan skrivit likadant så blev det förmodligen en miss i översättningen. Det var ju tråkigt."
Eller så släpper vi det på en gång och inser att rätten har nog ganska bra koll på vad ett vittne säger.

Men som sagt, du har ju minsann sett hur det egentligen ligger till så du borde verkligen höra av dig till tingsrätten.
VG har ännu inte publicerat just det vittnesmålet. Man kan undra varför.
Citera
2012-05-14, 13:09
Medlem
Citat:
VG.no dag 18 ca 13.00

Han såg honom inte och kan därför inte tolka honom heller.

Jag förstår inte, driver du med mig? Han såg Breivik tidigare. Läs ordentligt.
Citera
2012-05-14, 13:11
Medlem
concorders avatar
shit NU fattar jag skämtet! Rygg/rök LMFAO! Du har bra humor, grabben; inte alls att du griper genomskinligt efter halmstrån för att försöka förlöjliga för att du har inga argument för ditt hat, utan det där VAR riktigt roligt! rygg/rök aahahahaa!
Citera
2012-05-14, 13:12
Medlem
Citat:
Forsvarer Geir Lippestad: Du var jo i nærheten av tiltalte ved to anledninger, ved kjærlighetstien og i bergveien. Da du sto på nedsiden av gjerdet på Kjærlighetsstien. Hørte du ham si noe?

Vitne Marius Hoft: Jeg har aldri hørt han si noe.

Lippestad: Hørte du ham si noe annet?

Vitne Marius Hoft: Skytelyder. Skrik fra ungdommer.
Inget jubel o.s.v. alltså som det tidigare har varit tal om.
Citera
2012-05-14, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doyomya
Jag förstår inte, driver du med mig? Han såg Breivik tidigare. Läs ordentligt.
Ah, fel av mig men här kommer det ju fram, det som jag menade.

Citat:
Aktor Holden: Så du Breivik på dette tidspunktet?

Vitne Marius Hoft: Han var over meg. Det var umulig for meg å se han. Jeg prøvde å skjule meg i min svarte hettehenser. Han oppførte seg veldig rolig og avslappet de gangene jeg så han på øya. Han så hverken sin, glad eller lei seg ut. Han gikk rolig. Det er det jeg mener å huske.

Han var alltså inte glad.
Citera
2012-05-14, 13:16
Medlem
Citat:
Inget jubel o.s.v. alltså som det tidigare har varit tal om.

Oavsett om han gjorde det eller inte så kan vi alltså konstatera att alla inte hört något alltså jublade han nog inte oavbrutet. Var det något mer jätteintressant du ville framföra?
Citera
2012-05-14, 13:18
Medlem
Citat:
Ah, fel av mig men här kommer det ju fram, det som jag menade.

Han var alltså inte glad.

Jaha! Nu förstår jag varför du inte fattar någonting. Du förstår, han var på ön i 70 minuter. Han gick runt på olika ställen, träffade massa olika människor, enligt vissa vittnen log han och enligt andra inte. Det betyder att han på ena sidan av ön kanske log, medan han på andra sidan ön inte log! Fantastiskt va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in