2012-06-13, 11:58
Medlem
genzils avatar
ser o rättegången varje dag via nrk.no o vg.no...

för att ja e intresserad.
o ja blir itne mindre intresserad, bara irriterad över att vi i världen har yttringsfrihet..men de stämmer inte!
SPECIELLT INTE I MEDIA...tur att forum finns..!fast man vågar ändå inte skriva för mycket.

dvs de ABB säger att vi e omprogrammerade..de stämmer ju..vi blir ju styrda av samhället..väljer vi att gå en annan väg...bliru stämplad som GALEN...lr störd...ja whatever.

sjukt men sant.
man lever i ett fängelse:samhället
Citera
2012-06-13, 12:04
Medlem
vivalachasminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genzil
ser o rättegången varje dag via nrk.no o vg.no...

för att ja e intresserad.
o ja blir itne mindre intresserad, bara irriterad över att vi i världen har yttringsfrihet..men de stämmer inte!
SPECIELLT INTE I MEDIA...tur att forum finns..!fast man vågar ändå inte skriva för mycket.

dvs de ABB säger att vi e omprogrammerade..de stämmer ju..vi blir ju styrda av samhället..väljer vi att gå en annan väg...bliru stämplad som GALEN...lr störd...ja whatever.

sjukt men sant.
man lever i ett fängelse:samhället
. Jag har följt rättegången sen dag 1 och jag håller med dig att det är mycket spännande. Jag kan inte göra annat än att säga som GW Persson gjorde: breivik är lika "ond" som smart/skicklig. Denne man, alltså breivik är inte sjuk han är riktigt smart,det var hitler med! smarta män båda två .dock var deras handlingar inte dom bästa
Citera
2012-06-13, 13:00
Medlem
genzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vivalachasmina
. Jag har följt rättegången sen dag 1 och jag håller med dig att det är mycket spännande. Jag kan inte göra annat än att säga som GW Persson gjorde: breivik är lika "ond" som smart/skicklig. Denne man, alltså breivik är inte sjuk han är riktigt smart,det var hitler med! smarta män båda två .dock var deras handlingar inte dom bästa

Citera
2012-06-13, 13:55
Medlem
Mette Yvonne Larsen ställer väldigt bra frågor just nu till Karl Heinrik Melle. Om Breivik hade haft henne som försvarsadvokat hade han kanske gått fri.
Citera
2012-06-13, 14:32
Medlem
Det här var en av de mest spännande dagarna under hela rättegången. Jag blev faktiskt lite mer osäker på hur Breivik kommer att dömas efter Melles förklaring men jag är 98% säker på att det blir tvångsvård.
Citera
2012-06-13, 14:50
Medlem
vivalachasminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Mette Yvonne Larsen ställer väldigt bra frågor just nu till Karl Heinrik Melle. Om Breivik hade haft henne som försvarsadvokat hade han kanske gått fri.
Citera
2012-06-13, 15:47
Medlem
Presskonferens just nu: http://direkte.vg.no/studio/rettssak-dag-36
Citera
2012-06-13, 16:16
Medlem
EmmaKlaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vivalachasmina

Även smarta människor kan få psykiska sjukdomar.

Breivik uppträder ganska normalt när man ser honom i tingsrätten, men ingen har en aning om vad som rör sig i hans huvud.
Det man hört hans mamma berätta visar att hennes son gradvis förändrades och uppförde sig mycket underligt.
Citera
2012-06-13, 16:18
Medlem
vivalachasminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmaKlara

Breivik uppträder ganska normalt när man ser honom i tingsrätten, men ingen har en aning om vad som rör sig i hans huvud.
Det man hört hans mamma berätta visar att hennes son gradvis förändrades och uppförde sig mycket underligt.
Ja han uppträder väldigt bra och trevligt i rätten tycker jag. Jag tycker han är en spännande man!
Citera
2012-06-13, 16:28
Medlem
genzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmaKlara

jo tack...de vet jag.
ja e smart o har psykisk sjukdom ;D

men han har satt virr varr för rättsligt folk som tror att normalt e normalt..men när de märker att han inte e dum..lr va man ska säga..så blire så segt..

helt sjukt löjligt lång rättegång....
allt e ju glasklart....eller
Citera
2012-06-13, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Det här var en av de mest spännande dagarna under hela rättegången. Jag blev faktiskt lite mer osäker på hur Breivik kommer att dömas efter Melles förklaring men jag är 98% säker på att det blir tvångsvård.

Samma här faktiskt.. Han satte nog griller i de flestas hjärnor.. Det va otroligt mycket svammel hit och dit (se bara kvinnan som somnade bakom honom i ljusblå tröja), men sammanfattningsvis så hade han en viss poäng som enbart åklagarsidan vinner på. Det gör mig dock otroligt irriterad att han fokuserade så mycket på den första R1 och inte R2. Det fick mig att tro att han är partisk, med tanke på att han har en personlig relation gentemot vissa i sammanhanget precis som Breivik kommenterade. Men men.. Tiden får utvisa.
Citera
2012-06-13, 19:05
Medlem
polisbrickans avatar
Fjordmanen verkar lagom imponerad av Agent Breivik.

Tycker hans jihadanalys i hans fiktiva vittnesmål är rätt så spot-on. Breivik är i princip att betrakta som en jihad-muslim i sin metod, grandiositet och martyrskap. Fjordman skriver lätt sarkastiskt att han inte skulle bli förvånad om Agent Breivik konverterar till islam under sin tid i finkan.

http://gatesofvienna.blogspot.no/2012/06/fjordmans-suggested-testimony-for-trial.html
Senast redigerad av polisbrickan 2012-06-13 kl. 19:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in