2012-06-23, 10:28
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
nåt e inte rätt i huvudet hennes det är klart. Får bli ignore för min del. bara en massa ovidkommande tjat hela tiden om hennes känsor och hur illa berörd hon blir av ditten och datten.

Vad gäller Breivik så undrar jag när domen tros komma? är det bara överläggningen kvar nu?

Det är så här man vägrar att se verkligheten utanför sin egen horizont dvs sätt alla som har en annan syn en dig på ignore. Läs bara rätt hemsidor. Skit i vad vanligt media säger. Då har du chans att bli radikaliserad och verkligen förstå Breiviks ideer.
Sedan att Breivik är en massmördare kan du avstånd ifrån bara du har indoktrinerat dig själv och flytt från övriga världen.
Senast redigerad av Powergirl 2012-06-23 kl. 10:36.
Citera
2012-06-23, 11:03
Medlem
gentlemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeMysteriis
Det är klart det låter effektfullt när du lägger fram det på det sättet, men jag tvivlar på att det fungerar särskilt bra i det här sammanhanget då alla är tillräckligt insatta för att veta att det du kallar för "motstånd" handlar om ett massmord på ungdomar.
Du tolkar sammanhanget annorlunda eftersom du har lärt dig att "motstånd" är ett fint ord men inte mot vissa saker. Jag förklarar bara för någon som tycker att "vård" låter otillfredställande milt varför det i själva verket är tillfredsställande för en sosse och ganska grymt.

Medelåldern bland offren på Utöya var 19 år. Det var ett politiskt träningsläger och terroristen ser sig som en politisk krigare. Man kan förstås tycka att Osama Bin Ladin eller RAF (som Breivik verkar ha inspirerats av) hade fel strategi eller att metoderna är hemska, men det är faktum att de gjorde motstånd mot stater. Staten vill förstås ogiltigförklara allt motstånd och använder sina instrument, t ex massmedia eller droger som de förmodligen kommer pumpa in i Breiviks hjärna.

Citat:
Ursprungligen postat av Mawizda
Du kan ju ändå läsa hela hans tal.
Var då?
Senast redigerad av gentleman 2012-06-23 kl. 11:07.
Citera
2012-06-23, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Denna åsikt bygger jag på mångårig bakgrund i psykiatrin där jag mött alla sorters psykoser och schizofrena personer och kunnat studera det på närmare håll.
Och här sitter jag och försöker diskutera med en dåre.
Senast redigerad av NothingToLose 2012-06-23 kl. 11:22.
Citera
2012-06-23, 11:25
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Och här sitter jag och försöker diskutera med en dåre.

Haha, jag visste du skulle fastna på det

Nejdå, det är i yrket, större delen av 80-talet på ett stort numera avvecklat sjukhus i Västsverige! Många gånger är det dock svårt att skilja dåren från den "normala"!!!
Citera
2012-06-23, 11:56
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Det är så här man vägrar att se verkligheten utanför sin egen horizont dvs sätt alla som har en annan syn en dig på ignore. Läs bara rätt hemsidor. Skit i vad vanligt media säger. Då har du chans att bli radikaliserad och verkligen förstå Breiviks ideer.
Sedan att Breivik är en massmördare kan du avstånd ifrån bara du har indoktrinerat dig själv och flytt från övriga världen.
Citera
2012-06-23, 12:17
Medlem
tryffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryff
I sverige har man tillgång till internet om man döms till rättpsykriatisk vård. Ja, dömda pedofiler har tillgång till internet trotts att de knappast får dem att tillfriskna. Vet inte hur det är i norge. Man slipper ju arbeta också.

Ja, Breivik har fri tillgång till internet. Han har ju asperger och inte samma social behov som du och jag.
Jag tror att initialt är detta liv en förbättring. Han har blivit någon. Damerna kommer att stå i kö för att ge sexuella tjänster. Breiviks livskvalite var inget vidare på utsidan.

Men över tiden kommer livet här säkert att bryta ner honom. Men det beror på vad som händer på utsidan också. Alltfler konflikter mellan ursprungsbefolkningen och "nybyggarna" kan mycket väl stärka honom.

Kan vi förvänta oss en publicering av "mein kamp" inom kort?
Citera
2012-06-23, 12:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Jag skulle vilja se dig sitta ner med Andrines mamma och förklara detta för henne.

Den dagen du är beredd att sitta ner med alla offer av mångkulturens mammor kan du yttra dig, innan dess bör du hålla käften.
Citera
2012-06-23, 12:36
Bannlyst
Tittade på presskonferensen igår. Många journalister menar att Breiviks slutanförande bara var nonsens. Många här i tråden tycker detsamma (Icke inräknat den där Powegirl, som bevisligen är väldig psykist sjuk och förmodligen cp-skadad. Räknar bort hen från allt.).

Jag undrar, vad har ABB fel i? Varför är allt han säger nonsens?
Någon som har lust att komma med några sakliga argument?

Känsloargument på vanligt efterblivet vänstermanér räknas inte. Sakligt skall det vara, och jag är medveten om att jag därmed inte kommer få några svar ty ni svagbegåvade vänstermuppar saknar argument.
Senast redigerad av Blanagel 2012-06-23 kl. 12:43.
Citera
2012-06-23, 12:40
Medlem
Vore trevligt om man kunde få någon sorts sammanställning, en egen topic, eller en komplett hemsida med allt det bildmaterial som finns då Breivik talar, så man slipper gräva i den här långa tråden efter länkar, i 100 år. Någon som har videon på Breiviks 1-timme långa "sluttal"? tack.
Citera
2012-06-23, 12:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Plastskallen
Vore trevligt om man kunde få någon sorts sammanställning, en egen topic, eller en komplett hemsida med allt det bildmaterial som finns då Breivik talar, så man slipper gräva i den här långa tråden efter länkar, i 100 år. Någon som har videon på Breiviks 1-timme långa "sluttal"? tack.

Oslo tingsrätt har den videon, prova där. Vi andra fick nöja oss med textreferat (som finns på nrk.no/227) eftersom den korrupta domaren valde att förbjuda att ABB:s tal sändes. Det kunde ju innehålla för många sanningar...
Senast redigerad av Blanagel 2012-06-23 kl. 12:51.
Citera
2012-06-23, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blanagel
Oslo tingsrätt har den videon, prova där. Vi andra fick nöja oss med textreferat (som finns på nrk.no/227) eftersom den korrupta domaren valde att förbjuda ABB:s tal. Det kunde ju innehålla för många sanningar...

Tack för svar! Det har cirkulerat en rad videor på youtube på flera timmar där exempelvis åklagaren beskriver händelseförloppet på utöya. Det var förvånande OCH förvirrande när SVT tidigare berättade att man inte skulle visa några klipp alls när Breivik säger något i rättegången. Det råder massa oegentligheter här. Det kanske kommer upp videor efterhand, vi får se antar jag..
Citera
2012-06-23, 12:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Plastskallen
Tack för svar! Det har cirkulerat en rad videor på youtube på flera timmar där exempelvis åklagaren beskriver händelseförloppet på utöya. Det var förvånande OCH förvirrande när SVT tidigare berättade att man inte skulle visa några klipp alls när Breivik säger något i rättegången. Det råder massa oegentligheter här. Det kanske kommer upp videor efterhand, vi får se antar jag..

Ja. NRK sände från salen hela dagen igår. Bara ABB:s tal som inte visades. Jag tycker det är fel. Offentlighetsprincipen, vad är det? Ska man sända något så ska man sända allt, från båda sidor, allt annat är kriminellt anser jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in